بیش از ۱۶۰۰ سایت در حال تبلیغ مستقیم مواد مخدر هستند ، بنابراین باید در مورد مواد مخدر جدید به جامعه آگاهی و اطلاعات داد.

اطلاع رسانی مخدرهای جدید باید بی پرده و بدون ترس باشد
 اصغر باقریان ، کارشناس ارشد ناجا، افزود: تجربه ما و دیگران ثابت کرده که همیشه پیشگیری بهتر از درمان جواب می دهد.
وی با اشاره به اعتیاد سریع مصرف کنندگان مخدرهای صنعتی ، بیان داشت: از آنجا که ترک استفاده ماده مخدر از سوی فرد استعمال کننده دارای ۴ مرحله تمایل برای ترک ، سم زدایی ، روان درمانی و ایجاد تغییر نگرش است و یرخی مرحله های آن مانند سم زدایی ممکن است تا یکسال نیز ظول بکشد ؛ ترک مخدر صنعتی در این مدت طولانی ، کار بسیار دشواری است و باید چاره بهتری برای رویارویی با آن اندیشید.
این کارشناس ارشد آموزش مرکز آموزش پلیس مبازره با مواد مخدر ناجا در ادامه گفت: تجربه نشان داده است که متاسفانه به رغم تلاش های فراوانی که برای بازگرداندن معتادان انجام می شود ، درصد بسیار ناچیزی از آنها از چرخه درمان سربلند بیرون می آیند .
باقریان گفت: بهترین راه مقابله با مخدرهای نوین ، آشنا کردن شهروندان با خطرهای وحشتناک استفاده و آموزش نوجوانان برای روبرو شدن درست با آنها توسط آگاهی دهی همه جانبه است .
کارشناس ارشد آموزش مرکز آموزش پلیس مبازره با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: در اطلاع رسانی مواد مخدر به ویژه نوع صنعتی آن ، نباید صرفا کارشناسان و دست اندرکاران را مورد توجه قرار داد و از قشر نوجوان و جوان جامعه غافل شد.
وی تاکید کرد: از اینکه در مورد قرص اکس ، شیشه و... در کتاب دانش آموزان صحبت شود ، نباید واههمه داشت ؛ زیرا اگر ما از عنوان شدن این موضوع بترسیم و آنها را بیان نکنیم ، قاچاقچی و مواد فروش محل بدون ترس و نگرانی اطلاعات غلطش را در اختیار نوجوانان قرار می دهد.
باقریان متذکر شد: البته اطلاع رسانی در مورد مواد مخدر صنعتی نباید به شکلی ناقص انجام شود ، چون در این صورت نتیجه به دست آمده ، بر عکس خواهد بود.
وی توضیح داد: برای نمونه ، در کتاب زیست شناسی سال دوم دبیرستان اطلاعاتی در مورد مخدر سنتی تریاک داده شده که بسیار ضعیف است. این کتاب ، تمام اطلاعات در مورد یکی از شایع ترین مواد مخدر ، تنها در صفحه آن هم به اجمال آورده است.
کارشناس ارشد آموزش مرکز آموزش پلیس مبازره با مواد مخدر ناجا توضیح داد: در بحث اطلاع رسانی ، نباید فراموش کنیم که گاهی وقت ها آگاهی دهی ناقص ، باعث تحریک فرد برای تکمیل دانسته های خود به وسیله آزمایش می شود ؛ بنابر این باید در مسائلی همچون قرص های روان گردان ، شیشه و... اطلاعات کامل ، صحیح و کارشناسی شده را در اختیار مخاطبان مصرف این مواد گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha