سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9218

گروهی از محققان آمریکای فضایی از مغز را کشف کردند که می تواند در خصوص اینکه چرا افراد تصور می کنند اجناس گران حتما بهتر از سایر اجناس هستند توضیح دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، افراد تصور می کنند محصولاتی که گران هستند نسبت به محصولات ارزان کالاهای بهتری هستند.

اکنون گروهی از دانشمندان موسسه تکنولوژی کالیفرنیا به سرپرستی آنتونیو رانگل پروفسور اقتصاد، فضایی از مغز را کشف کردند که مسئول شکل گیری این تصور است.

این محققان با کمک رزونانس مغناطیسی، مغز 20 فرد داوطلب را درحالی که باید یک نوع کالا را با قیمتهای مختلف بین 3 تا 60 یورو را انتخاب می کردند، مورد آزمایش قرار دادند.

در این آزمایش مشاهده شد که بیشتر داوطلبان محصولی را که گرانتر بود انتخاب کردند و در انتخاب کالای گرانتر کورتکس میانه مدور پیشانی که به طور طبیعی مسئول لذتها و خوشیها است، تحریک شد.

به گفته این محققان، فعال شدن این فضا نشان می دهد که کورتکس میانه مدور پیشانی علاوه بر اینکه مسئول بررسی خوشیهای واقعی است در انتخاب یکی از دو محصول نیز مشارکت دارد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نتایج این تحقیقات که در مجله "آکادمی ملی علوم آمریکا" منتشر شده است، نشان می دهد هنگامی که مغز می خواهد کالایی را برای اولین بار انتخاب کند، این انتخاب را بیشتر از آنکه برمبنای کیفیت محصول انجام دهد، برپایه قضاوتی که در خصوص قیمت آن دارد انجام می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha