عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه درمان برای سال 86 حدود 2 درصد و کل بودجه بهداشت و درمان برای سال آینده حدود 5/1 درصد کاهش داشته و در صورتی که این وضعیت را بدون در نظر گرفتن متمم اخیر مجلس برای جبران کسری بودجه ها در نظر بگیریم ، این میزان بیشتر خواهد بود.

کاهش 2 درصدی سرانه درمان و 5/1 درصدی بودجه بهداشت و درمان

به گزارش سلامت نیوز،دکتر حسین علی شهریاری در گفتگو با ر مهر افزود: بودجه در نظر گرفته شده برای بخش بهداشت و درمان سال 86 بدون در نظر گرفتن کسری و تورم ، کاهش چشمگیری داشته است بنابراین به طور حتم در سال آینده با مشکلات جدی روبرو خواهد بود.

وی اظهار داشت: در برخی فصول بودجه افزایشی مشاهده می شود اما این افزایش نیز ظاهری است چون درآمد دانشگاه ها را برای سال آینده با رشد چشمگیری در نظر گرفته اند در صورتی که درآمد دانشگاه با توجه به وضعیت کنونی تغییر نخواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در سال گذشته نیز برای سال 85 نیز درآمدی زیادی برای دانشگاه ها پیش بینی شد اما فقط در اغلب موارد 65 تا 70 درصد آن پیش بینی ها تحقق یافت بنابراین با کسری بودجه چند میلیاردی مواجه شد.

وی تصریح کرد: اعتبار لازم برای بیمه روستایی ، بیماران سوانح و سوختگی و بیماران روانی و نیز بودجه برای بیماران خاص و هئیت های امنا نیز همانند سال گذشته در نظر گرفته شده و افزایشی نداشته است بنابراین ادامه این روند بسیار نگران کننده است.

شهریاری اظهار داشت: سال گذشته زمان بودجه بندی برای سال 85 ، پیش بینی شد که بخش بهداشت و درمان با 600 میلیارد تومان کسری مواجه خواهد شد و اتفاق افتاد که مجلس برخلاف قوانین توسعه مجبور به ارائه طرحی دارای بار مالی برای جبران کسری بودجه شد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha