بیشتر نوجوانان و جوانانی كه به اختلالات تغذیه‌ای مبتلا هستند می‌گویند كسی وجود ندارد كه آنها مشكلشان را با وی مطرح كنند.

نوجوانان مبتلا به اختلالات تغذیه‌ای نیاز به مشاوره دارند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نظر سنجی انجام شده از ‌٦٠٠ دانش آموز نشان می‌دهد كه تنها یك درصد از نوجوانان می‌توانند در این موارد با والدینشان صحبت كنند و ‌٩ درصد آنها نیز می‌توانند با فردی در مدرسه درباره نگرانی‌هایشان در این زمینه مشورت كنند.

موسسه Beat كه سابقا با عنوان انجمن اختلالات تغذیه‌یی شناخته شده بود،‌ در این زمینه اعلام كرد كه ماشینی شدن زندگی امروز، فشار زیادی بر روی افراد جوان وارد می‌كند.

تبلیغ رسانه‌یی از شخصیت‌های سرشناس لاغر اندام و كاهش وزن، باعث شده افراد مبتلا به اختلالات تغذیه‌یی بیشتر به انزوا كشیده شوند.


ز كل نوجوانانی كه مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، حدود ‌٩٢ درصد اظهار كردند كه كسی را ندارند تا درباره مشكلات تغذیه‌شان با وی مشورت كنند.

آمارها حاكی از آن است: دست كم ‌١/١ میلیون نفر در انگلیس در حال حاضر مستقیما به اختلالات تغذیه‌یی مبتلا هستند. به علاوه بررسی‌ها نشان می‌دهد كه نوجوانان و جوانان بین ‌١٤ تا ‌٢٥ سال بیش از سایر گروه‌های سنی در معرض خطر قرار دارند به طوری كه یك پنجم آنها به شدت بیمار می‌شوند و در معرض مرگ زود هنگام قرار می‌گیرند.

به گفته مسوولان، در حال حاضر در انگلیس كمبود شدید درمان‌های روانشناسی برای جوانان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha