خوردن یك قاشق چای‌ خوری عسل قبل از خواب در رفع سرفه‌ كودك بسیار موثر است و باعث می‌شود، كودك خواب راحت‌تری داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان دانشگاه ایالت پنسیلوانیای آمریكا در طی یك تحقیق درباره 105 كودك سنین 2 تا 18 ماهه كه در اثر عفونت مجاری تنفسی فوقانی سرفه می‌كردند آزمایش‌هایی به عمل آوردند. این كودكان تا هفت روز سرفه می‌كردند. به 35 نفر از این كودكان عسل و به 33 نفر از آن‌ها شربت ضد سرفه دكتسرومتورفان و به 37 نفر دیگر چیزی داده نشد. سپس قرار بر این شد كه والدین كودكان با پر كردن فرم‌هایی كه محققان تنظیم كرده بودند اثرات درمان را گزارش دهند.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند كه اثر درمانی عسل بسیار بیشتر از دكسترومتورفان بود. عسل با كاهش تعداد و شدت سرفه‌ها تا حد زیادی در رفع آن كمك كرده بود. كودكان همچنین توانستند خواب راحت‌تری داشته باشند.

سرفه یكی از شایع‌ترین علایم عفونت مجاری تنفسی فوقانی است و برای درمان‌ آن معمولا دكسترومتورفان تجویز می‌شود. این در حالی است كه در مورد عوارض جانبی این دارو در كودكان بحث‌های زیادی وجود دارد. به همین منظور عسل می‌تواند داروی مفیدی برای درمان سرفه باشد.

عسل به خصوص از نوع تیره رنگ، از قدیم به عنوان محصولی سرشار از آنتی اكسیدانت و دارای ویژگی‌های مقابله با میكروب شناخته شده است. اكنون این تحقیق اثرات مفید عسل را در رفع سرفه تائید می‌كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha