یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9806

محققان علوم پزشكی اعلا م كردند نوشیدن شیر بدون چربی بدن را در برابر بیماری افزایش فشارخون محافظت می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبكه خبر، زنانی كه شیر بدون چربی بیشتری می نوشند و میزان كلسیم و ویتامین دی مصرفی آنان بالا است كمتر از دیگر زنان در معرض خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا قرار دارند.

محققان انجمن قلب امریكا در بررسی خود بر روی نزدیك به سی هزار زن میان سال دریافتند زنانی كه مصرف شیركم چرب یا بدون چربی در آنان بالا است كمتر در معرض فشار خون بالا هستند و بروز این بیماری مهلك در آنان كمتر است.

محققان دریافتند زنانی كه روزی دوبار یا بیشتر شیر می نوشند به میزان ده درصد كمتر از دیگر زنان در معرض خطر ابتلا به فشارخون بالا قرار دارند.

در امریكا از هرسه فرد بالغ یك نفر دچار بیماری فشار خون بالا است و شمار زنانی كه به فشار خون تشخیص داده نشده مبتلا می شوند نیز روز به روز فزونی می یابد.

محققان در دهه اخیر نیز شاهد افزایش فشار خون كنترل نشده در زنان امریكایی هستند كه آنان را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سكته مغزی و حتی نارسایی كلیه قرار می دهد.

اكنون محققان توصیه می كنند زنان بهتر است روزی دست كم دوبار شیر بدون چربی بنوشند تا از بروز بیماری فشارخون بالا در خود جلوگیری كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha