گروهی از دانشمندان اسپانیایی با سنتز و ترکیب 51 مولکول داروی ضدافسردگی جدیدی را ساختند که می تواند زمان تاثیر دارو روی بیمار را کاهش و میزان اثربخشی آن را افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه "ناوارا" ترکیبات جدیدی را کشف کردند که به نظر می رسد اثربخشی داروهای ضدافسردگی را بهبود می بخشند. این دارو که از مشتقات "بنزو [a] تیوفن" است روی انتقال دهنده سروتونین و گیرنده سروتونی 5-HT7 تاثیر می گذارد. این دو ماده، انتقال دهنده های عصبی هستند که در توسعه افسردگی نقش اساسی ایفا می کنند.

براساس گزارش "مدیکال نیوز تودی"، عملکرد بد سیناپسهایی که در آنها سروتونین وجود دارد در توسعه بیماری افسردگی نقش کلیدی ایفا می کنند.

در حقیقت در افراد افسرده فقدان این انتقال دهنده دیده می شود و درمانهای امروزی برپایه کاهش جذب آن استوار شده اند.

اکنون محققان اسپانسایی با ترکیب 51 مولکول جدید با پتانسیل فعالیت "ضد افسردگی" توانستند یک حلقه بنزنی مولکول "بنزو [B] تیوفن" را به "آریل آمین" (یک مولکول دیگر معطر) پیوند زنند.

این ترکیبات در مغز روی انتقال دهنده سروتونین و روی گیرنده 5-HT7 اثر می گذارنند و سرعت اثربخشی و میزان تاثیر دارو را بهبود می بخشند.

آزمایشات این ترکیب جدید از ماه ژانویه روی مدلهای حیوانی آغاز شد و اکنون پس از گذشت سه تا شش هفته از آغاز مصرف این دارو نتایج رضایت بخش آن مشاهده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha