وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی بر فعالیت‌های بین بخشی در شناسایی و رفع مشكلات دوران سالمندی تاكید كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر لنكرانی در مراسم افتتاحیه سومین كنگره سالمندی كه امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: مدیریت سلامت در تمام دنیا در حال گذر از حالت سنتی به حالت نوین است و در این نظام ضمن نگاه به آینده‌نگری به موضوع به بحث تاثیر علوم اجتماعی در تامین سلامت توجه ویژه شده است.

وی با اشاره به این كه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بسیار می‌تواند در زمینه پژوهش‌های سالمندی موثر واقع شود، افزود: از آنجا كه عوامل اجتماعی موثر در سلامت، مهمترین ركن تامین كننده سلامت محسوب می شود، بنابراین فعالیت‌هایی همچون ساخت بیمارستان، تنها 25 درصد این سهم را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی باید در جهت پژوهش‌های حوزه علوم اجتماعی فعالیت كنند.

دكتر لنكرانی در خصوص این كنگره گفت: خوشبختانه ارتقا مبنای تحقیقات و موضوعات سالمندی را در كنگره شاهد بودیم. امیدواریم این حركت كه توسط دانشگاه علوم پزشكی آغاز شده در آینده همچنان ادامه یابد و جهت دهی شود.

لازم به ذكر است، سومین كنگره بررسی مسائل سالمندی در ایران و جهان با ارائه 40 مقاله به صورت سخنرانی و 76 مقاله به صورت پوستر تا 8 اسفند ماه در حال برگزاری است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha