پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 987

ادویه دارچین كه پودرپوست تنه‌ی درخت دارچین است، خاصیت ضد‌عفونی كنندگی دارد.

دارچین ضدعفونی كننده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دارچین درختی است همیشه سبز كه از ارتفاع 8 تا 18 متر رشد می‌كند. تنه گیاه كوتاه و سبز و راست یا با اندكى برآمدگى با پوست نرم قهوه‌ای رنگ مایل به قرمز و گل‌های آن زرد رنگ می‌باشد.

در حال حاضر دارچین به طور وسیعی به عنوان ادویه و گیاه دارویی كشت می‌شود، ولی به طور سنتی تنها پوست درخت دارچین خودرو كه به رنگ خاكسترى - قهوه‌اى، پوسته پوسته یا در نمونه‌هاى مسن به صورت چوب پنبه‌اى است، به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرد.

از قسمتهای مورد استفاده گیاه دارچین عصاره پوست گیاه می‌باشد، كه خواص دارویی ضد نفخ، ضد اسپاسم، ضد عفونی كننده و ضد ویروس دارد.

از دارچین به عنوان ادویه و معطر كننده در فرآورده هاى غذایى و دارویى استفاده مى شود. علاوه بر آن دارچین را در درمان بى اشتهایى، سوءهاضمه، نفخ، تهوع و اسهال كودكان استفاده مى كنند.

گیاه دارچین به علت داشتن اسانس و تانن، محرک و قابض نیز می‌باشد و به عنوان تقویت کننده اعمال هضم و جریان گردش خون هم به کار می‌رود.از آن برای رفع سوءهاضمه، بویژه در مواردی که با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشکن استفاده می‌شود. همچنین به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومی بدن و انعقاد خون مصرف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha