معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: با اجرای طرح ملی واكسیناسیون هپاتیت ب از امروز یك میلیون و ‪ ۷۰۰‬نوجوان متولد سال ‪ ۱۳۶۹‬در برابر این بیماری واكسینه می‌شوند.

دكتر سید موئد علویان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود:نوبت اول این طرح از ‪ ۱۵‬اسفند به مدت ‪ ۱۰‬روز، نوبت دوم از ‪ ۱۵‬فروردین آتی و نوبت سوم از ‪ ۱۵‬شهریور سال آینده هر یك به مدت ‪ ۱۰‬روز برگزار می‌شود.

وی تاكید كرد: تزریق واكسن عارضه‌ای همراه ندارد و فرد را نسبت به بیماری ایمن می‌كند.

او گفت: جوانان و نوجوانان از جمله گروههایی هستند كه در دهه اخیر بیش از گذشته در معرض ابتلا به بیماری هپاتیت قرار دارند.

وی افزود: در راستای تامین سلامت آنان با تصویب كمیته كشوری هپاتیت در وزارت بهداشت و كمیته ایمن‌سازی از پارسال پوشش واكسیناسیون هپاتیت ب جوانان و نوجوان را نیز شامل می‌شود.

او با اشاره به اینكه پارسال متولدین سال ‪ ۱۳۶۸‬تحت پوشش بودند گفت: سال آینده متولدین سالهای ‪ ۷۰‬و ‪ ۷۱‬واكسیناسیون می‌شوند.

معاون سلامت وزارت بهداشت افزود: طی ‪ ۱۵‬سال اخیر با تلاش انجام شده در وزارتخانه، شیوع هپاتیت ب در كشور به ‪ ۱/۸‬درصد رسیده است.

وی اظهار داشت: هم‌اینك حدود ‪ ۴۰۰‬میلیون نفر در جهان مبتلا به هپاتیت ب هستند كه از این میزان سهم كشور ما حدود دو میلیون نفر است.

او افزود:این در حالی است كه در كشورهای آسیای جنوب شرقی شامل چین، تایوان، هند و حتی كشورهای اطراف میزان شیوع بسیار بیشتر از كشور ما است.

وی گفت: اكثر افراد مبتلا یعنی بالغ بر ‪ ۸۰‬درصد مبتلایان به هپاتیت ب از بیماری خود اطلاعی ندارند كه با انجام آزمایش و تشخیص بیماری می‌توانند برای درمان خود اقدام نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha