دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9987

گرچه مسافرت‌های خانوادگی می‌توانند مایه آرامش و تفریح باشند، در صورتی که مشکلات پزشکی غیرمنتظری در حین آنها رخ دهد، ممکن است بسیار تنش‌زا شوند.

والدین باید در حین سفر آمادگی‌های لازم برای مشکلات بهداشتی احتمالی در طراحی برنامه تعطیلات خورد بگنجانند.

به رعایت این نکات در مورد ٱمادگی‌های بهداشتی در سفر توجه داشته باشید:

اول یک کیت بهداشتی سفر ایجاد کنید حاوی داروهایی که اعضای خانواده به طور مرتب مصرف می‌کنند و نیز داروهایی برای بیماری‌های ناگهانی مانند گرفتگی بینی یا دانه‌های پوستی.

در این بسته دارویی یک داروی تب‌بر، یک داروی آنتی‌هیستامین،باند و یک پماد آنتی‌بیوتیک موضعی هم قرار دهید؛  داروی ضداسهال  برای موارد اسهال مسافرتی توصیه نمی‌شود.
در این مورد بهتر است با دکترتان در مورد آنتی‌بیوتیک‌هایی که عفونت‌های باکتریایی عامل اسهال مسافرتی را درمان می‌کنند، مشورت کنید.

والدین همچنین مشخصات خاص سفر تعطیلاتی‌شان هم توجه داشته باشند،مثلا اگر به نقاط آفتابی سفر می‌کنید، کرم ضدآفتاب با خود ببرید یا برای تسکین درد آفتاب‌سوختگی ژل ٱلوئه ورا همراه داشته باشید.

اگر در حین سفر مدت درازی را در محیط‌های سرباز و طبیعی می‌گذرانید، پشه‌بند و کرم‌های دافع حشرات و داروهای تسکین‌دهنده آسیب ناشی از گزنه به همراه داشته باشید.

در مورد موضوعات بهداشتی مورد وسیله سفر خود هم فکر کنید. مثلا اگر با هواپیما سفر می‌کنید، ممکن است به علت تغییر فشار هوا دچار درد گوش شوید. شیردادن به یک کودک کمسن در حین بلندشدن و فرودٱمدن هواپیما با ایجاد حالت مکیدن و فرودادن در او می‌تواند به تسکین درد گوش کمک کند و در کودکان بزرگتر جویدن آدامس یا بادکردن آدامس بادکنکی می‌تواند این درد را رفع کند.

اگر کودک شما  به "بیماری حرکت" (motion sickness) حساس است، او را در وسط هواپیما روی بال‌ها ننشانید.

اگر با ماشین سفر می‌کنید، برای جلوگیری از بیماری حرکت نگذارید کودکان در ماشین مطالعه کنند یا به پایین نگاه نکنند. اگر آنها احساس ناخوشی کردند، باید به نقطه‌ای در جلوی‌شان خیره شوند.

هنگامی که جایی را برای اقامت در محل سفرتان رزرو می‌کنید، بهتر است محلی را انتخاب کنید که نزدیک‌ترین فاصله را با یک درمانگاه اورژانس داشته باشد.

شماره تلفن دکترتان را همراه داشته باشید تا در صورتی که سوال پزشکی داشته باشید، بتوانید با او تماس بگیرید.

بالاخره اینکه توجه داشته باشید که مسافرت روال عادی زندگی‌تان را به هم می‌ریزد، و در نتیجه ممکن است کودکان بدخلق و بهانه‌گیر شوند. بنابراین آرامش خود را حفظ کنید و انتظار داشته باشید که رفتارهای فرزندانتان مثل همیشه نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha