اختلالات روانی

  • چه کسانی ممکن است دچار اختلال روان‌تنی شوند؟

    آشنایی با علائم و دلایل اختلال روان‌تنی

    چه کسانی ممکن است دچار اختلال روان‌تنی شوند؟

    اختلال روان‌تنی یک وضعیت روانی است که شامل وقوع علائم فیزیکی می‌شود و معمولاً توجیه پزشکی ندارند. افرادی که این عارضه را دارند ممکن است دچار افکار و احساسات افراطی یا نگرانی‌هایی درمورد علائم خود باشند که بر توانایی آنها برای عملکرد مناسب اثر می‌گذارد.

  • 5 اختلال‌روانی نابود کننده زندگی‌مشترک

    5 اختلال‌روانی نابود کننده زندگی‌مشترک

     برخورداری از سلامت‌روان یکی از مولفه‌های مهم در بهبود کیفیت و پایداری روابط بین فردی و به‎ویژه روابط بین زوجین است و به همین دلیل در مشاوره‌های پیش از ازدواج به‌عنوان یک معیار اساسی روی آن تاکید زیادی می‌شود.

  • افزایش معنادار افسردگی و ناامیدی

    از هر 5نسخه‌، یکی مربوط به داروهای اعصاب و روان است

    افزایش معنادار افسردگی و ناامیدی

    ۳۱شهریورماه پارسال، ۴ انجمن حوزه سلامت روان در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت سلامت روان شهروندان ابراز نگرانی کردند. روزنامه هم‌میهن، آذر پارسال در گزارشی در گفت‌وگو با متخصصان سلامت روان از افزایش حملات اضطرابی در میان بیماران و مراجعان به پزشکان حوزه سلامت روان خبر داد. حالا در گزارشی تازه و در گفت‌وگو با ۱۳ متخصص حوزه روان به‌نظر می‌رسد که اختلالات اضطرابی جای خود را به بیماری افسردگی، ناامیدی و حتی بی‌عملی داده است. متخصصان تاکید می‌کنند که از پارسال تاکنون افراد زیادی به مهاجرت فکر می‌کنند و این مهاجرت برای آن‌ها به‌مثابه فرار از موقعیت است. میزان مصرف داروهای اعصاب و روان هم بالا رفته است؛ این را داروخانه‌داران و داروسازان می‌گویند. یکی از آنها که مسئول فنی یک داروخانه‌ دولتی است، می‌گوید که از هر 5نسخه‌ای که به داروخانه‌شان می‌آید، یکی مربوط به داروهای اعصاب و روان است.

  • نشانه‌های افکار خودکشی در افراد را بشناسید

    نشانه‌های افکار خودکشی در افراد را بشناسید

    خودکشی حالتی است که فرد در اثر داشتن مشکلات مختلف و ابتلا به اختلالات روانی سعی به خطر انداختن و گرفتن جان خود دارد؛ به طوری که از 100 مرگی که در جهان اتفاق می افتد یک نفر در نتیجه رفتار خودکشی است.

  • ۱۱ باور اشتباه در مورد اختلالات روانی

    ۱۱ باور اشتباه در مورد اختلالات روانی

    از هر ۵ نفر ۱ نفر در هر سال نوعی بیماری روانی را تجربه می‌کند. از هر ۲۰ نفر ۱ نفر به اختلالات روانی جدی از جمله اسکیزوفرنی، دوقطبی یا افسردگی شدید مبتلا است.

  • آلکسی تایمیا ؛ اختلالی که از هر 10 نفر، 1 نفر به آن مبتلا است!

    آلکسی تایمیا ؛ اختلالی که از هر 10 نفر، 1 نفر به آن مبتلا است!

    آلکسی تایمیا در افرادی که تجربه تروما به‌ ویژه در اوایل دوران کودکی داشته اند دیده شده است. ضربه و غفلت در رسیدگی سریع به آن ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در مغز شود که شناسایی و بروز احساسات را در مراحل بعدی زندگی دشوار کند.

  • اختلالات روانپزشکی دوران بارداری را جدی بگیرید

    اختلالات روانپزشکی دوران بارداری را جدی بگیرید

    عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با اشاره به اینکه یکی از عوارضی که ممکن است در دوران بارداری بروز یابد انواع اختلالات روانپزشکی است، گفت: این اختلالات ممکن است به‌طور خفیف از پیش وجود داشته باشد و در دوران بارداری تشدید شود یا در دوران بارداری بروز یابد.

  • افسردگی از شایعترین اختلال روانی در تهرانی ها

    افسردگی از شایعترین اختلال روانی در تهرانی ها

    شیوع اختلالات مرتبط با سلامت روان (در چهار بعد افسردگی، اضطراب، اختلال عملکرد اجتماعی و جسمی سازی) در ساکنین تهران (گروه سنی بالای ۱۵ سال) در فاصله سه سال بین ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ بررسی و مقاله آن در مجله BMC Psychiatry  منتشر شده است.