خشم

  • بهترین تمرینات ورزشی برای مدیریت خشم

    آثار خشم بر بدن

    بهترین تمرینات ورزشی برای مدیریت خشم

    اثر خشم بر سیستم عصبی سمپاتیک نشان داده است که با آترواسکلروز یا بیماری عروق کرونر قلب ارتباط دارد.خشم یک احساس عادی و سالم است که هر فردی در طول زندگی خود گاهی اوقات آن را تجربه می کند. احساسات زمینه ای مانند غم، ترس، یا احساس گناه نیز ممکن است به صورت خشم بروز کنند. زمانی که استرس دارید، مانند دوران همه گیری بیماری کووید-19، ممکن است خشم را بیش از حد معمول تجربه کنید.

  • هشدار! خشم اعتیادآور است

    هشدار! خشم اعتیادآور است

    موضوع می‌تواند نقض حقوق بشر باشد یا مهمانی‌گرفتن در مرز بین دو خانه؛ تا وقتی موجب خشم حق‌به‌جانب می‌شود، فرقی ندارد موضوع چه باشد.

  • اصول مدیریت هیجان

    اصول مدیریت هیجان

    همه انسان‌ها در طول زندگی روزمره درگیر احساسات و هیجانات مختلف می‌شوند و در مقابل مسائلی که در زندگی آنها رخ می‌دهد از خود واکنش نشان می‌دهند. هیجان به حالت‌های گذرا و بعضا پایداری گفته می‌شود که با برانگیختی یا فروریختگی همراه شده و به‌صورت خوشایند و ناخوشایند ادراک می‌شود.

  • علل رفتار خشن چیست؟

    علل رفتار خشن چیست؟

    روانشناس بالینی گفت: خشم و خشونت برگرفته از یکسری عوامل بیولوژیکی، اجتماعی و یا اختلالات روانی است که در مواجهه فرد با خود، فرد با فرد و یا فرد با اجتماع بروز می‌کند.

  • آیا عصبانیت مزایایی دارد؟

    آیا عصبانیت مزایایی دارد؟

    عموم مردم بر این باورند که عصبانیت جزء شاخص‌های منفی شخصیتی است، براین اساس افرادی که زود عصبانی می‌شوند، در میان مردم محبوبیت کمتری دارند این در حالیست که برخی روانشاسان بر این باورند که عصبانیت می‌تواند مزایایی نیز داشته باشد.

  • از طرد شدن می‌ترسم!

    از طرد شدن می‌ترسم!

    انسان موجودی اجتماعی است و یكی از نیازهای طبیعی هر انسانی، احساس تعلق داشتن است. بنابراین یكی از مسائلی كه می‌تواند روی سلامت روان افراد تاثیر داشته باشد «طرد شدن» است.

  • عجله کردن برای مدیریت زمان ممنوع

    عجله کردن برای مدیریت زمان ممنوع

    مدیـریت زمان مهارتی است كه به انسان‌ها كمك می‌كند تا امور خود را در زمان مناسب‌تری انجام دهند و زمان را بیهوده هدر ندهند، اما برخی از افراد برای مدیریت زمان، از عجله كردن به صورت بیمارگون استفاده می‌كنند.

  • چگونه با کودک کج خلق و عصبانی ام برخورد کنم؟

    چگونه با کودک کج خلق و عصبانی ام برخورد کنم؟

    این رفتار در کودک تا حدود دو سالگی تا حدی طبیعی است اما گاهی با رفتار والدین شدت می گیرد و در سال های بعد نیز ادامه پیدا می کند.

  • راهکار‌های مدیریت تنهایی و عصبانیت در روز‌های کرونایی

    راهکار‌های مدیریت تنهایی و عصبانیت در روز‌های کرونایی

    یک دکترای روانشناسی درباره راهکارهای مدیریت تنهایی و عصبانیت در روزهای کرونایی توضیحاتی را ارائه کرد.

  • زندگی مردم در پساکرونا

    زندگی مردم در پساکرونا

    یک روانشناس سلامت ضمن تشریح ویژگی‌های دوران پساکرونا می‌گوید: در دوره عبور از اپیدمی کرونا، افراد با شناخت ناکارآمدی‌های فردی، ضعف‌های اخلاقی، مشکلات کنترل فردی، عدم‌مهارت‌های اجتماعی از طریق به کارگیری توانمندی‌ها و استفاده از زیرساخت‌های موجود، باید در سبک زندگی فعلی، عادتها و عقاید خود تجدیدنظر کنند.

  • با این ۱۰ نکته خشم خود را کنترل کنید!

    از یک متخصص کمک بگیرید

    با این ۱۰ نکته خشم خود را کنترل کنید!

    عصبانی شدن اتفاقی است که برای همه پیش می‌آید؛ اما برای برخی بیشتر و شدیدتر. تا جایی که اطرافیانشان را آزار می‌دهد. در این حالت چه راهی برای این افراد وجود دارد؟

  • 10 پیشنهاد برای اینکه خشمتان را کنترل کنید

    تقریباً می‌شود گفت همه ما انسان‌ها در یک مرحله از زندگی عصبانیت را تجربه کرده‌ایم و کنترلمان را از دست‌ داده و مشکلات بیشتری را برای خود و اطرافیانمان به وجود آورده‌ایم و پس از فروکش کردن آن پشیمان شده و افسوس خورده‌ایم که‌ ای کاش می‌توانستیم به‌موقع خشم‌مان را کنترل کنیم.

  • کنترل نکردن خشم مغز را کوچک می‌کند

    کنترل نکردن خشم مغز را کوچک می‌کند

    خشم کنترل نشده، علاوه بر آسیب رساندن به سایر افراد می‌تواند فرد را دچار آسیب جدی کند، عدم کنترل خشم باعث تخریب سلول‌های مغز و کاهش توانمندی فرد می‌شود، به‌طوری‌ که مرکز حافظه کاملاً ضعیف و در درازمدت مغز این افراد کوچک خواهد شد.

  • چرا مردم زود عصبانی می‌شوند؟

    چرا مردم زود عصبانی می‌شوند؟

    در دین اسلام همواره به مدارا کردن مردم با یکدیگر و کنترل خشم تاکید شده و از نشانه های خرد بعد از ایمان مدارا کردن است، در حالی که امروز تاب آوری مردم نسبت به کنترل خشم‌شان کم شده و این موضوع به ترویج و افزایش نزاع در جامعه منجر می‌شود.

  • افزایش بی سابقهء بی تفاوتی های اجتماعی،مهمترین علت گسترده شدن مشکلات اجتماعی

    درمانِ واقعیِ خشم نیاز به ریشه یابی دارد

    افزایش بی سابقهء بی تفاوتی های اجتماعی،مهمترین علت گسترده شدن مشکلات اجتماعی

    خشم و خشونت و خشمگینی عباراتی هستند همچون غم و اندوه و غمگینی، که به آسانی نمی توان از آنها گذشت و درمان این موارد نیاز به ریشه یابیِ دقیق و عمیق دارد. ما در مواجهه با خشم در ابتدای امر می بایست مقدماتِ بروز خشم را مورد واکاوی قرار دهیم و در جهت بررسیِ علل و عوامل بروز خشم اقدام نماییم.

  • روش‌های کنترل خشم

    روش‌های کنترل خشم

    همه افراد جامعه در طول دوران عمر خود شاهد وقوع درگیری‌هایی بین دو یا چند نفر بوده‌اند؛ نزاع‌هایی از درگیری کلامی تا فیزیکی که گاه سرنوشت طرفین درگیری و خانواده‌های آنان و حتی جامعه را تغییر می‌دهد.

  • ۸ ژن عامل بی اشتهایی

    بی اشتهایی تنها یک اختلال روانی نیست

    ۸ ژن عامل بی اشتهایی

    برای نخستین بار دانشمندان مجموعه ای از انواع ژنهای خاص مرتبط به اختلال بی اشتهایی را کشف کرده اند؛این کشف قوی ترین دلیل برای این امر است که این اختلال، تنها یک بیماری روانی نیست.

  • چرایی افزایش خشم در جامعه

    چرایی افزایش خشم در جامعه

    از اصلاح سیستم سیاسی، اقتصادی و اداری باید به سمت اصلاح جامعه حرکت کنیم تا بتوانیم آستانه تحمل و اخلاق را در جامعه افزایش دهیم.

  • کنترل نکردن خشم چگونه مغز را کوچک می‌کند؟

    کنترل نکردن خشم چگونه مغز را کوچک می‌کند؟

    رئیس مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بابیان این‌که خشم کنترل نشده، علاوه بر آسیب رساندن به سایر افراد می‌تواند فرد را دچار آسیب جدی کند، گفت: کنترل نکردن خشم باعث تخریب سلول‌های مغز و کاهش توانمندی فرد می‌شود، به‌طوری‌که مرکز حافظه کاملاً ضعیف و در درازمدت مغز این افراد کوچک خواهد شد.

  • نزاع در کمین همه

    نزاع در کمین همه

    حال که آمار نزاع‌ هر ساله در حال افزایش بوده و در مواردی یک نزاع منجر به خلق جرایم بزرگ هم شده، انتظار می‌رود این معاونت به طور تخصصی دلایل وقوع نزاع‌ها را ریشه‌یابی کرده و با استفاده از نظرات کارشناسان راهکارهای عملی کاهش این آمار را ارائه و عملی سازد.

  • تاوان سنگین یک لحظه عصبانیت

    تاوان سنگین یک لحظه عصبانیت

    مرد مغازه دار که با همکارش بر سر مسائل مالی درگیر شده بود تصور نمی‌کرد یک لحظه عصبانیت وی حادثه جبران‌ناپذیری را رقم بزند. بعدازظهر یکشنبه مأموران کلانتری 113 بازار در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ مرد 30 ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های تهران خبر دادند.

  • خشم خود را سرکوب نکنید

    خشم خود را سرکوب نکنید

    یک دکترای روانشناسی سرکوب خشم را خطری جدی برای سلامتی دانست و گفت: خشم باید مدیریت شده و به شکلی مناسب بروز داده شود.