اینفوگرافیک

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۸ خرداد

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۸ خرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۲۸ خرداد) به بیش از ۵۴۳ میلیون و ۶۹۹ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از شش میلیون و ۳۳۹ هزار نفر فراتر رفت. آمریکا با بیش از ۸۷ میلیون و ۹۶۸ هزار مبتلا، از نظر مجموع تعداد مبتلایان در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ در رده هفدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۱ خرداد

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۱ خرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۲۱ خرداد) به بیش از ۵۳۹ میلیون و ۸۱۲ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از شش میلیون و ۳۲۹ هزار نفر فراتر رفت. آمریکا با بیش از ۸۷ میلیون و ۲۴۶ هزار مبتلا، از نظر مجموع تعداد مبتلایان در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ در رده هفدهم قرار دارد و طی روزهای اخیر برای دومین بار، روز بدون فوتی کرونایی را تجربه کرد.

  • اینفوگرافیک / میزان اهدای عضو در ایران و چند کشور جهان

    اینفوگرافیک / میزان اهدای عضو در ایران و چند کشور جهان

    آمارها نشان می‌دهد که کشورهای اسپانیا و آمریکا در سال ۲۰۲۰، به طور مشترک در صدر کشورهایی با بیشترین میزان اهدای عضو قرار گرفته‌اند. در این کشورها، از هر یک میلیون نفر که جان خود را از دست می‌دهند، اعضای بدن ۳۸ نفر اهدا می‌شود.

  • اینفوگرافیک / جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

    اینفوگرافیک / جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

    آخرین اخبار درباره وضعیت حقوق بازنشستگان نشان می‌دهد حقوق کسانی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنندبیش از ۵۷ درصد افزایش می‌یابد، حداقل دریافتی از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نخواهد بود و اگر شخصی در سال ۱۴۰۰، سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کرده، امسال حقوقش به شش میلیون تومان خواهد رسید.

  • اینفوگرافیک / چند باور نادرست درباره بیماری آسم

    اینفوگرافیک / چند باور نادرست درباره بیماری آسم

    آسم یک بیماری مزمن التهابی و غیرواگیر ریه است که تحت تاثیر عوامل محیطی و ژنتیکی بروز می‌کند. در افراد مبتلا به آسم، حساس بودن راه‌های هوایی، منجر به بروز انسداد در این مسیرها می‌شود. شایع‌ترین علائم آسم، سرفه، تنگی نفس، خس‌خس سینه، احساس فشار و گرفتگی در قفسه سینه است.

  • اینفوگرافیک / چند راه ساده برای سالم نگه داشتن گوش‌ها

    اینفوگرافیک / چند راه ساده برای سالم نگه داشتن گوش‌ها

    گوش‌های ما ۲۴ ساعت شبانه روز کار می‌کنند و اطلاعات حیاتی در مورد آنچه در اطرافمان اتفاق می‌افتد را در اختیارمان قرار می‌دهند. بر همین اساس حفاظت از این عضو مهم، حیاتی است و باید مراقب این اندام حسی ضروری و کاربردی باشیم.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۷ خرداد

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۷ خرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۷ خرداد) به بیش از ۵۳۰ میلیون و ۹۴۹ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از شش میلیون و ۳۰۹ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۸۵ میلیون و ۶۹۹ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / چگونه از کلیه‌های خود مراقبت کنیم؟

    اینفوگرافیک / چگونه از کلیه‌های خود مراقبت کنیم؟

    وظیفه کلیه‌ها در بدن، دفع مواد زائد از خون، تصفیه آب و تولید هورمون‌ است. با چند اقدام ساده می‌توان از این عضو مهم بدن محفاظت کرد و عملکرد آن را بهبود بخشید.

  • اینفوگرافیک / با سکته گوش و علائم آن آشنا شوید

    اینفوگرافیک / با سکته گوش و علائم آن آشنا شوید

    سکتۀ گوش، آسیبی ناگهانی است که طی آن، فرد به طور ناگهانی شنوایی خود را به طور کامل یا ناقص از دست می‌دهد. این مکانیسم مانند سکته قلبی یا مغزی است و خون‌رسانی به دلایل نامشخصی قطع می‌شود و اکسیژن به بافت نمی‌رسد.

  • اینفوگرافیک / هموفیلی و علائم شایع آن

    اینفوگرافیک / هموفیلی و علائم شایع آن

    هموفیلی معمولا یک اختلال ارثی است و منجر به خونریزی می‌شود. در افراد مبتلا به این بیماری، توانایی بدن برای انعقاد و لخته کردن خون به منظور جلوگیری از خونریزی در صورت پاره شدن رگ، مختل می‌شود. خون، حاوی بسیاری از پروتئین‌های موسوم به فاکتورهای انعقادی است که می‌توانند به متوقف کردن خونریزی کمک کنند. شدت هموفیلی با توجه به میزان فاکتور موجود در خون تعیین می‌شود.

  • اینفوگرافیک / ۵ نشانه هشداردهنده نارسایی کبدی

    اینفوگرافیک / ۵ نشانه هشداردهنده نارسایی کبدی

    کبد نقش فعالی در عملکردهای متابولیکی بدن ایفا می‌کند و هر تغییری در عملکرد آن می‌تواند منجر به بروز اختلال در کارکرد کل بدن شود. اگر به این اختلال‌ها توجه و رسیدگی نشود، می‌تواند به نارسایی کبد منجر شود و حتی کار به پیوند عضو یا حتی مرگ برسد. از این رو شناسایی علائم مربوط به اختلال عملکرد کبد، ضروری است.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۴ اردیبهشت

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۴ اردیبهشت

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۲۴ اردیبهشت) به بیش از ۵۲۰ میلیون و ۴۰۶ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از شش میلیون و ۲۸۶ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۸۴ میلیون و ۱۷۴ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / کمک‌های اولیه هنگام وقوع حمله قلبی

    اینفوگرافیک / کمک‌های اولیه هنگام وقوع حمله قلبی

    حمله قلبی علائم مختلفی دارد و به دلیل احساس ترس و وحشت همراه با آن، گاه درک درست این علائم دشوار است. معمولا هنگامی که حمله قلبی رخ می‌دهد، افراد درد قفسه سینه زیادی را تجربه می‌کنند. این درد اغلب در مرکز قفسه سینه است. همچنین، درد در فک، شانه، بازوها، معده و در پشت، احساس می‌شود.

  • اینفوگرافیک / چند مورد از خواص مفید فلفل تند

    اینفوگرافیک / چند مورد از خواص مفید فلفل تند

    فلفل‌های تند (چیلی) به دلیل بهبود طعم و مزه وعده‌های غذایی، در بین طرفداران خوراکی‌های تند، محبوبیت زیادی دارند.

  • اینفوگرافیک / علائم وجود یک بیماری روانی در کودکان

    اینفوگرافیک / علائم وجود یک بیماری روانی در کودکان

    تشخیص وجود یک بیماری روانی در کودکان معمولا برای والدین دشوار است؛ به همین خاطر بسیاری از کودکان، کمکِ حرفه‌ای مورد نیاز خود برای درمان این مشکلات را دریافت نمی‌کنند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۷ اردیبهشت

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۷ اردیبهشت

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۱۷ اردیبهشت) به بیش از ۵۱۶ میلیون و ۵۰۲ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از شش میلیون و ۲۷۴ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۸۳ میلیون و ۵۳۴ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۰ اردیبهشت

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۰ اردیبهشت

     تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۱۰ اردیبهشت) به بیش از ۵۱۲ میلیون و ۹۳۴ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از شش میلیون و ۲۵۹ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۸۳ میلیون و ۳۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / ۶ توصیه مهم برای سلامت پاها

    اینفوگرافیک / ۶ توصیه مهم برای سلامت پاها

    پا به عنوان یکی از اعضای مهم بدن که سلامت آن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد به‌راحتی مستعد تماس با انواع آلودگی‌ها و عفونت‌های باکتریایی است و به همین دلیل دانستن نکات بهداشتی برای مراقبت از پاها حائز اهمیت است.

  • اینفوگرافیک / راهکارهای تغذیه‌ای برای رفع مشکلات روزه‌داران

    اینفوگرافیک / راهکارهای تغذیه‌ای برای رفع مشکلات روزه‌داران

    تغییر عادت‌های غذایی در ماه رمضان، می‌تواند برخی مشکلات را برای روزه‌داران ایجاد کند؛ اما برخی راهکارهای تغذیه‌ای درست، از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کند.

  • اینفوگرافیک / واکسیناسیون کرونا در ایران و جهان تا ۳۰ فروردین

    اینفوگرافیک / واکسیناسیون کرونا در ایران و جهان تا ۳۰ فروردین

    با ادامه واکسیناسیون علیه کووید-۱۹، برخی نقاط جهان میزان بیشتری واکسن کرونا را میان شهروندان توزیع کرده‌اند و برخی کشورها نیز از این روند عقب مانده‌اند. از نظر تعداد واکسیناسیون کامل (دو دوز)، چین با اختلاف زیاد در رتبه نخست قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / واکسیناسیون کرونا در ایران و جهان تا ۲۴ فروردین

    اینفوگرافیک / واکسیناسیون کرونا در ایران و جهان تا ۲۴ فروردین

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،با ادامه واکسیناسیون علیه کووید-۱۹، برخی نقاط جهان میزان بیشتری واکسن کرونا را میان شهروندان توزیع کرده‌اند و برخی کشورها نیز از این روند عقب مانده‌اند. از نظر تعداد واکسیناسیون کامل (دو دوز)، چین با اختلاف زیاد در رتبه نخست قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۲ فروردین

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۲ فروردین

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۲۲ فروردین) به بیش از ۴۹۹ میلیون و ۱۸۸ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از شش میلیون و ۲۰۳ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۸۲ میلیون و ۶۲ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / چند توصیه پزشکی برای تغذیه ماه رمضان

    اینفوگرافیک / چند توصیه پزشکی برای تغذیه ماه رمضان

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا از عوارض جسمی یا عصبی جلوگیری شود؛ بنابراین رعایت راهکارهای ساده تغذیه ای در افطار و سحری می تواند روزه داران را به منظور دریافت منافع جسمی و بهره مندی از مزایای معنوی این ماه، یاری کند. در این اینفوگرافیک به چند توصیه ساده درباره تغذیه در ماه رمضان اشاره شده است.

  • اینفوگرافیک / واکسیناسیون کرونا در ایران و جهان تا ۱۸ فروردین

    اینفوگرافیک / واکسیناسیون کرونا در ایران و جهان تا ۱۸ فروردین

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،با ادامه واکسیناسیون علیه کووید-۱۹، برخی نقاط جهان میزان بیشتری واکسن کرونا را میان شهروندان توزیع کرده‌اند و برخی کشورها نیز از این روند عقب مانده‌اند. از نظر تعداد واکسیناسیون کامل (دو دوز)، چین با اختلاف زیاد در رتبه نخست قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار مربوط به تعداد «واکسیناسیون کامل» و درصدهای مربوط به هر کشور و همچنین وضعیت ایران را از نظر تزریق هر سه دوز واکسن کرونا مشاهده خواهید کرد. برای تهیه این آمارها از چند منبع معتبر خارجی (بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌ها) استفاده شده و آمار ایران، بر اساس اعلام وزارت بهداشت است.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۶ فروردین

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۶ فروردین

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۱۶ فروردین) به بیش از ۴۹۲ میلیون و ۸۴۶ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از شش میلیون و ۱۷۹ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۸۱ میلیون و ۸۶۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

  • اینفوگرافیک / نکاتی برای روزه‌داری در روزهای گرم و طولانی

    اینفوگرافیک / نکاتی برای روزه‌داری در روزهای گرم و طولانی

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،همزمان شدن شروع ماه مبارک رمضان با روزهای گرم و طولانی آتی، اهمیت توجه به تغذیه‌ سالم و مناسب را بیشتر می‌کند. رعایت چند نکته ساده می‌تواند کمک کند تا روزه‌داری در این ماه را بدون مشکلات گوارشی و به سلامت پشت سر بگذارید. در این اینفوگرافیک به نکاتی برای روزه‌داری در این روزها اشاره شده است.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۰ فروردین

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۰ فروردین

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۱۰ فروردین) به بیش از ۴85 میلیون و 592 هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از شش میلیون و 157 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۸۱ میلیون و 686 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

  • اینفوگرافیک/۱۲ توصیه طلایی برای کنترل فشارخون

    اینفوگرافیک/۱۲ توصیه طلایی برای کنترل فشارخون

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان،پتاسیم ، کلسیم و منیزیم بیشتری مصرف کنید. حواستان به فیبر و پروتئین دریافتی تان باشد.

  • اینفوگرافیک / واکسیناسیون کرونا در ایران و جهان تا ۶ فروردین

    اینفوگرافیک / واکسیناسیون کرونا در ایران و جهان تا ۶ فروردین

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،با ادامه واکسیناسیون علیه کووید-۱۹، برخی نقاط جهان میزان بیشتری واکسن کرونا را میان شهروندان توزیع کرده‌اند و برخی کشورها نیز از این روند عقب مانده‌اند. از نظر تعداد واکسیناسیون کامل (دو دوز)، چین با اختلاف زیاد در رتبه نخست قرار دارد.

  • اینفوگرافیک/ توصیه‌هایی برای پیشگیری از آلزایمر

    اینفوگرافیک/ توصیه‌هایی برای پیشگیری از آلزایمر

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، توصیه‌های پیشگیری از آلزایمر شامل تقویت توان مغزی، استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای، مصرف قهوه، کاهش فشار خون، مصرف اسیدهای چرب، عدم استعمال سیگار، تحرک کافی، کاهش استرس و آموزش یک زبان دیگر می‌شود.