انتظار برای زایمان و تولد نوزادی که از وجود شماست و ماه‌ها او را در بطن خود پرورانده‌اید، لذت‌بخش‌ترین و والاترین احساسی است که می‌توانید تجربه کنید. با وجود این‌که این انتظار بسیار شیرین است، ممکن است کمی برای شما چالش‌برانگیز و نگران‌کننده باشد. اگر به‌عنوان یک مادر فرزند اول خود را باردار هستید، به کسب تجربه‌های زیادی نیاز خواهید داشت. حتما در خرید سیسمونی لوازم نقلی و دلربای زیادی را خریداری کرده‌اید؛ اما باید بدانید که هر لوازم سیسمونی در موقع تولد نوزاد و چند روزی که در بیمارستان بستری هستید، به کارتان نمی‌آید؛ بنابراین، بهتر است که لوازم ضروری مورد نیاز برای بیمارستان را بشناسید و یک ساک از لوازم کاربردی به همراه خود داشته باشید.

لیست وسایل ضروری بیمارستان برای زایمان

لوازم ضروری

لوازمی که برای روز تولد دلبندتان در بیمارستان نیاز دارید، به چند دسته تقسیم می‌شود. قبل از هر چیزی باید بدانید که شما باید ساک یا کیف بیمارستان را حداقل یک ماه قبل از زمان زایمان آماده کنید؛ چون ممکن است به دلایل متعددی تولد نوزادتان زودتر از موعد مقرر اتفاق بیفتد. در ادامه انواع لوازم سیسمونی ضروری برای بیمارستان و لزوم آماده کردن آن را بررسی می‌کنیم.

لوازم مخصوص نوزاد

اولین و مهم‌ترین لوازمی که باید برای دلبند کودچک خود تهیه کنید، یک دست لباس مناسب با فصل است. سعی کنید کوچک‌ترین لباسی که هنگام خرید سیسمونی تهیه کرده‌اید را کنار بگذارید. باید حتما در کنار لباس، دستکش، جوراب و کلاه نیز داشته باشید. سعی کنید برای این روز یک لباس سرهمی یا بادی تهیه کنید؛ چون این مدل لباس ظاهر مرتب‌تری به نوزاد می‌بخشد و علاوه‌بر جنبه‌های زیبایی، به آغوش کشیدن نوزاد نیز راحت‌تر خواهد بود.

اگر دو دست لباس به همراه داشته باشید، بهتر است. در این صورت می‌توانید لباس زیر دکمه یا سرهمی را برای زمان ترخیص استفاده کنید. اگر کوچک رویایی شما متولد نیمه دوم سال است، یک پتوی کوچک یا قنداق فرنگی سبک برای او کفایت می‌کند. به همراه داشتن کریر نیز در زمان ترخیص لازم است. مای بیبی سایز صفر و کرم یا لوسیون مخصوص کودک نیز جزو لوازم ضروری برای بیمارستان محسوب می‌شود.

لوازم مخصوص مادر

جذابیت‌های لوازم سیسمونی نوزاد در کنار انتظار شیرینی که برای تولد او دارید، به اندازه‌ای است که شما را از خود واقعیتان دور می‌کند و ممکن است کمتر به خود توجه داشته باشید؛ بنابراین، باید دقت کنید که لوازم مورد نیاز خود را نیز تهیه کرده و در ساک مخصوص به همراه داشته باشید. از این لوازم می‌توان به پد بهداشتی بزرگ، یک دمپایی مناسب و غیرلغزنده، شیردوش، شورت‌های یکبار مصرف، سوتین مخصوص شیردهی، حوله دستی سبک، مسواک و خمیر دندان، روکش توالت فرنگی، لوازم شست‌وشوی بهداشتی، شارژر، برس مو، لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال، فلاسک چای، چای کیسه‌ای، قند و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

نکته

باتوجه‌به این‌که ممکن است پای شما در روزهای آخر بارداری ورم داشته باشد، بهتر است یک دمپایی با سایز بزرگ‌تر از سایز پای خود انتخاب کنید که در استفاده از آن راحت باشید. اگرچه در اکثر بیمارستان‌ها پک لباس بیمار ارائه می‌شود؛ اما شما می‌توانید طبق سلیقه خود یک دست لباس مناسب با قوانین بیمارستان تهیه کنید. به همراه داشتن یک دست لباس بیرونی برای برگشت به خانه نیز ضروری است. ازآنجاکه برای زایمان از داروهای بی‌حس‌کننده و بیهوشی استفاده می‌کنند، ممکن است بعد از عمل طبیعی یا سزارین با سرگیجه، تهوع، افزایش نبض و حالات دیگر مواجه شوید.

برای این‌که بتوانید شرایط جسمی خود را در وضعیت نرمال نگه دارید، باید مایعات زیادی مصرف کنید. نوشیدن چای و مایعات گرم کمک بسیاری به شما می‌کند؛ به‌همین خاطر باید فلاسک و سایر لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشید. به همراه داشتن تنقلات فاسدنشدنی مورد علاقه‌تان نیز خالی از لطف نخواهد بود؛ چون به‌دلیل ضعف بعد از زایمان مدام احساس گرسنگی خواهید داشت. اگر به دیابت بارداری مبتلا هستید، از خوراکی‌های شیرین بر ندارید. در این صورت می‌توانید از شکلات‌های تلخ برای جلوگیری افت قند استفاده کنید.

لیست وسایل ضروری بیمارستان برای زایمان

لوازم مورد نیاز برای عکاسی

اگر می‌خواهید با گرفتن عکس این روز به یاد ماندنی و لحظات ناب آن را برای همیشه ثبت کنید، بهتر است که ظاهر آراسته و مناسبی داشته باشید. برای این منظور باید کیف لوازم آرایشی، آینه، برس و سشوار، گل سر و کش موی مناسب، لباس ست با نوازاد، اکسسوری‌های سیسمونی متناسب با جنسیت نوزاد و مواردی از این قبیل را تهیه کنید.

مدارک لازم

سعی کنید که در یک پوشه مناسب مدارک لازم از قبیل شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه، مدارک پزشکی شامل: نامه سونوگرافی، غربالگری و سایر آزمایشات خود را قرار داده و در ساک سیسمونی بگذارید.

نکته

ممکن است سختی‌های تولد نوزاد کمی شما را رنجیده‌خاطر و دل نازک سازد. برای این‌که بتوانید ساعات خوشی را در بیمارستان سپری کنید، بهتر است که تا جای ممکن برای خود از لوازم فانتزی و خاص استفاده کنید. این نکته در روحیه شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. شما می‌توانید رنگ لوازم خود و نوزادتان را متناسب با جنسیت او انتخاب کرده و یک ست مادر فرزندی جذاب را هنگام تهیه سیسمونی فراهم کنید. اگر برای زایمان دوم یا سوم آماده می‌شوید، توصیه می‌کنیم که برای فرزندان بزرگ‌تر خود نیز یک هدیه مناسب تهیه کنید و بدون اطلاع آن‌ها بعد از ترخیص و برگشت به خانه، آن را از سوی نوزاد تازه متولدشده به خواهر یا برادرانش هدیه دهید.

در مراکز سیسمونی، لوازم مورد نیاز مادر نیز وجود دارد و شما می‌توانید کتاب‌های مراقبت بعد از تولد نوزاد یا کتاب‌هایی با این مضمون را تهیه کرده و اگر به خواندن کتاب علاقمند هستید، آن را در ساک بیمارستان قرار دهید. به همراه داشتن یک قرآن کوچک نیز می‌تواند احساس آرامش را در شما القا کند.

لیست وسایل ضروری بیمارستان برای زایمان

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به لوازم سیسمونی مورد نیاز و ضروری برای بیمارستان هنگام تولد نوزاد صحبت کردیم و وسایلی که برای این روز نیاز دارید را معرفی کردیم. برای این‌که بتوانید بدون دغدغه و با آرامش‌خاطر ساک بیمارستان خود را آماده کنید، بهتر است از حدود ۱ تا ۲ ماه قبل از موعد تعیین‌شده یک لیست از وسایل مورد نیاز خود تهیه کرده و به ترتیب آن‌ها را آماده کنید. در این صورت حتی اگر زایمان زود هنگام هم داشته باشید، از بابت لوازم مورد نیاز خود و کوچک دلبندتان نگران نخواهید بود. با استفاده از آنچه در این مطلب بررسی کردیم، می‌توانید مانند یک مادر باتجربه برای به آغوش کشیدن نوزادتان راهی بیمارستان شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha