حسام محمودی شب گذشته، ۱۲ اردیبهشت‌ماه بر اثر ایست قلبی در منزلش از دنیا رفته است.

بازیگر جوان سینما درگذشت/ایست قلبی چیست و چرا اتفاق می افتد؟

به گزارش سلامت نیوز حسام محمودی بازیگر جوان سینما و تلویزیون در سن 37 سالگی درگذشت.

مازیار میری (کارگردان) گفت: حسام شب گذشته، ۱۲ اردیبهشت‌ماه بر اثر ایست قلبی در منزلش از دنیا رفته است.

ایست ناگهانی قلب را از شایع‌ترین علل مرگ و میر در دنیا عنوان کرد و گفت: یک چهارم افراد در دنیا به دلیل ایست ناگهانی قلب جان خود را از دست می‌دهند.

حسام محمودی متولد ۱۳۶۵ بازیگر سینما و تلویزیون بود که در فیلم غریب به ایفای نقش پرداخت.

«رمانتیسم عماد و طوبا»، «آستیگمات»، «سد معبر»، «مرگ ماهی»، «امروز»، «حق سکوت»، «مردن به وقت شهریور»، «شب بیرون» و «خسته نباشید!» از دیگر فیلم‌های سینمایی این بازیگر بودند.

محدود کردن سدیم، چربی اشباع شده، کلسترول، گوشت قرمز و غذاهای حاوی قند در پیشگیری از ایست قلبی بسیار مهم است. تا حد امکان از مصرف چربی های ترانس خودداری کنید. غذاهای خاصی را بیشتر انتخاب کنید. وعده‌های غذایی متمرکز بر غذاهای مغذی کم‌چرب، از جمله مقادیر زیاد میوه‌ها و سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل را هدف بگیرید.

ایست قلبی در برخی افراد هیچ علائمی ندارد. بنابراین وقتی این افراد به هر دلیلی به پزشک مراجعه می‌کنند به عنوان مثال برای استخدام که مورد معاینات دقیق قرار گیرند، لازم است از نظر سلامت قلب نیز بررسی شوند. چرا که با یک نوار قلب ساده می‌توان ریسک بروز ایست قلبی را در افراد تشخیص داد.

آمارها نشان می دهد شایع ترین علت مرگ در کشور، ایست قلبی است. ایست قلبی سن و سال نمی شناسد و همه آدم ها با هر جنسیت و هر سنی می توانند گزینه بعدی برای بروز ایست قلبی باشند.

درد اولین علامت است، البته درد در همه کسانی که دچار ایست قلبی شده اند احساس نمی شود. اما اگر درد شدیدی در ناحیه قفسه سینه احساس کردید و این درد شتابنده بود؛ به طوری که به پشتتان هم می زد، حتم داشته باشید که شما در معرض ایست قلبی هستید. دردهای لحظه ای که درد یر قفسه سینه احساس می شود، دردهای معده اند، احتمال شما باید خود را به یک وعده غذایی مهمان کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha