نصیری از قوه قضاییه در خواست کرد با جدیت با افرادی که چاه‌های غیر مجاز حفر می‌کنند برخورد کند و توضیح داد: آبفا در این مسئله تنهاست و اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاد به نوعی دیگر برای تهران در حال وقوع است و باید حفر غیر مجاز چاه‌ها و خشکسالی تهران جدی گرفته شود.

اتفاق دریاچه ارومیه برای تهران نیز در حال وقوع است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه باید حفر غیر مجاز چاه‌ها و خشکسالی تهران جدی گرفته شود گفت: از قوه‌قضائیه در خواست می‌کنیم با طور قاطع با افرادی که چاه‌های غیر مجاز حفر می‌کنند برخورد کند.

علی نصیری در خصوص وضعیت آب تهران گفت: ما نه تنها در تهران در تمام دنیا با تغییر اقلیم مواجه هستیم و این پدیده هم موجب گرم‌تر شدن کره زمین و شکل‌گیری موج‌های گرماو هم سبب به وجود آمدن کانون‌ها و طوفان‌های گرد و غبار می‌شود و به همین سبب ما امسال و سال گذشته در خرداد ماه طوفان‌های جدی و مهمی را از جنس گرد و غبار داشتیم.

وی ضمن اشاره به اینکه دنیا با بحران خشکسالی مواجه است و تهران هم از این موضوع مستثنی نیست ادامه داد: هنگامی که سهم آب‌های زیر زمینی از تامین آب‌های مورد نیاز تهران افرایش پیدا می‌کند تشدید فرونشست را به همراه دارد، در گذشته آب بیشتری از سدها برداشت می‌کردیم، اما در حال حاضر آبفا مجبور است به دلیل افزایش مصرف و بخار شدن آب سدها از آب‌های زیر زمینی استفاده کند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه لازم است دولت برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهد و منابع آب سطحی جدیدی را به تهران متصل کند، افزود: این اقدام هزینه‌های بسیاری دارد، اما باید انجام شود تا مشکل آب تهران رفع شود و از طرفی دیگر باید با جدیت بسیار شبکه فرسوده لوله‌کشی آب بازسازی و ترمیم شود چرا که نزدیک به نیمی از این شبکه فرسودگی دارد که رقم بزرگی است و ممکن است این فرسودگی سبب ترکیدن لوله شود و یا همچون حادثه شهران ترکیدگی لوله آب به لوله گاز هم آسیب برساند.

نصیری اظهار کرد: نکته دیگر فرهنگسازی در مورد صرفه‌جویی در مصرف است که باید با جدیت دنبال شود و از سوی دیگر لازم است به اقدامات نوینی که در رابطه با صرفه‌جویی مصرف آب در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، توجه شود، برای مثال استفاده‌های شیرهای آب مناسب و بازچرخانی منابع آب باید مود توجه قرار گیرد که البته سازمان پارک‌های شهرداری تهران این اقدام را آغاز کرده، اما باید در تمام حوزه‌ها از جمله صنایع و منازل هم با جدیت دنبال شود.

وی از قوه قضاییه در خواست کرد با جدیت با افرادی که چاه‌های غیر مجاز حفر می‌کنند برخورد کند و توضیح داد: آبفا در این مسئله تنهاست و اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاد به نوعی دیگر برای تهران در حال وقوع است و باید حفر غیر مجاز چاه‌ها و خشکسالی تهران جدی گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha