چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 371240

طبق تحقیقات، از هر سه نفر، دو نفر پس از رسیدن به ۷۰ سالگی دچار اختلال شناختی می‌شوند. واضح است که حفظ سلامت مغز در این سنین بسیار مهم‌تر از پیش است. یکی از راه‌های انجام این کار، کاهش مصرف غذاهایی است که سلامت مغز را تهدید می‌کنند؛ زیرا این مواد غذایی، تأثیر مستقیمی بر مغز و غدد می‌گذارد.

۵ خوراکی مضر برای سلامت مغز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از eatthis، غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

۱) مرغ سوخاری

خوردن مکرر غذاهای سرخ‌شده، مانند مرغ سوخاری، هیچ فایده‌ای برای مغز ندارد و طبق تحقیقات، مصرف زیاد این غذاها خطر آسیب به سلامت شناختی را بالا می‌برد.

۲) پاستیل

تنقلاتی مانند پاستیل اساساً از قند خالص ساخته شده‌اند. مصرف بیش از حد قند با اختلال در حافظه و افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.

۳) هات داگ

مصرف مکرر هات داگ و سایر گوشت‌های فرآوری‌شده، سلامت مغز را تهدید می‌کند. این مواد غذایی، خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون و هم‌چنین سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت را افزایش می‌دهند.

۴) دونات

دونات معمولاً دارای قند افزودنی است و سطح عملکرد شناختی را کاهش می‌دهد. هم‌چنین جزو خوراکی‌های سرخ‌شده و فوق فرآوری‌شده محسوب می‌شود که برای مغز ضرر دارد.

۵) نوشابه‌های رژیمی

در نوشابه‌های رژیمی به جای شکر از یک نوع شیرین‌کننده مصنوعی به نام آسپارتام استفاده می‌شود. مصرف بیش از اندازه آسپارتام سردرد، سرگیجه، تومور مغزی، نقص عضو جنین و بروز حملات صرع را در بر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha