با دستور محمد کریمی دادستان مرکز مازندران، علی علوی مدیرکل منابع طبیعی مازندران-ساری بازداشت شد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران-ساری بازداشت شد

به گزارش سلامت نیوز با دستور محمد کریمی دادستان مرکز مازندران، علی علوی مدیرکل منابع طبیعی مازندران-ساری بازداشت شد. گفته می شود این بازداشت به دلیل همراهی با درخواست های خارج از چهارچوب قانونی برخی افراد، سازمان ها، شرکت هاو هلدینگ های بانفوذ که منجر به تضییع حقوق بیت المال می شدند صورت گرفته است.

علوی در مدت مدیریت خود بر منابع طبیعی مازندران، تخلف های فراوانی با رویکرد "واگذاری منابع ملی" و دادن انواع موافقت های شفاهی و چراغ سبزهای غیرقانونی به متخلفان، زمین خواران و جنگل خواران و افراد صاحب نفوذ و سرمایه داران رانت خوار را در کارنامه خود ثبت کرد که قطع درختان و نهال های جنگل الیمالات نور با نام اجرای طرح گردشگری، تلاش برای محقق شدن زمین‌خواری فرح آباد ساری و جا دادن عرصه فوق در قالب اراضی مسنحدثه ساحلی با بهانه اجرای طرح گردشگری؛ نابودی درختان و تخریب خاک هیرکانی در "پارک جنگلی بزچفت" تنها نمونه هایی کوچک از تخلف های فوق هستند.

این تخلف ها از سوی رسانه ها و کنشگران و نهادهای مدنی محیط زیست و منابع طبیعی پیگیری و اطلاع رسانی شد و با ورود دادستان مرکز مازندران، فعلا علی علوی بازداشت شده است.

عباسعلی نوبخت به تماس های تلفنی خبرنگار "سلامت نیوز" برای یافتن اطلاعات بیشتر در اینباره پاسخ نداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سینا IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    0 0
    بخدا که من خودم شاهد تضییع حقوق عامه و بیت‌المال به واسطه این افراد بودم. این فرد و سایر متخلفین حوزه منابع طبیعی و محیط زیست باید به اشد مجازات محکوم بشن و در ملاء عام مجازاتشون اجرا بشه تا کسی جرأت نکنه به بیت‌المال خیانت کنه. درود بر آقای کریمی. دادستان شریف و عادل