• افسردگی قاعدگی چیست و چطور آن را مدیریت کنیم؟

    افسردگی قاعدگی چیست و چطور آن را مدیریت کنیم؟

    بسیاری از بانوان افسردگی قاعدگی را تجربه می کنند که یکی از علائم سندروم پیش از قاعدگی یا PMS است. PMS ترکیبی از علائم فیزیکی، احساسی و رفتاری است که در قبل و هنگام قاعدگی رخ می دهد. به دلیل وجود PMS، ممکن است احساس افسردگی داشته باشید و علائم دیگری را مانند ویار غذا، دلدرد، ضعف، حساسیت سینه ها و سایر علائم را تجربه کنید. همچنین ممکن است افسردگی شدیدی را به اسم اختلال افسردگی پیش از قاعدگی یا PMDD تجربه کنید و حتی ممکن است اگر از قبل افسردگی داشته باشید، حین قاعدگی، این افسردگی، شدید تر شود.

  • آیا لکه بینی بین دو دوره قاعدگی خطرناک است ؟

    آیا لکه بینی بین دو دوره قاعدگی خطرناک است ؟

    خونریزی بین دو دوره قاعدگی ، که لکه بینی نامیده می شود، مشکل رایجی است. دکتر امی آتری، استاد بالینی در دانشگاه کالیفورنیا، می گوید :"تقریبا تمام زنان در یک دوره از زندگی خود، با چنین مشکلی روبرو می شوند."

  • خوراکی های دوران قاعدگی

    خوراکی های دوران قاعدگی

    دوران قاعدگی یکی از دوره‌های مهم در زندگی خانم‎‌هاست. در این روزها  علاوه بر درد  در ناحیه شکم و کمر،اغلب زنان به دلیل تغییرات هورمونی دچار نوسانات خلقی خواهند شد و همچنین به علت خون ریزی، مواد معدنی و ویتامین های ضروری بدنشان را از دست خواهند داد.

  • با ۹ نکته جالب در مورد اندازه سینه در زنان آشنا شوید

    با ۹ نکته جالب در مورد اندازه سینه در زنان آشنا شوید

    شکل و اندازه سینه خانم ها متفاوت است. عواملی مانند وزن، بارداری و ورزش همگی در اندازه سینه زنان و شکل ظاهری آنها نقش دارد.

  • ترشحات واژینال طبیعی است یا خیر؟

    ترشحات واژینال طبیعی است یا خیر؟

    اگر ترشح شامل خارش، بوی بد یا تحریک باشد، به این معنی است که ترشحات طبیعی نیستند و چیزی وجود دارد که باید بررسی کنیم. به عنوان مثال، هنگامی که ترشحات رنگ خاکستری مایل به سبز و زرد با سوختگی، بوی بد و تحریک را نشان می دهد، ممکن است به واژینوز باکتریایی (BV) یا STD مبتلا شوید. اساساً، ترشحات واژن در صورت وقوع یک نشانه جدی به ما هشدار می دهد.

  • دلایل احساس درد در پستان

    دلایل احساس درد در پستان

    درد، تورم، سنگینی، تیرکشیدن یا سوزش ، گرفتگی - هر احساسی که باشد، درد سینه دردناک باشد. این می تواند نگران کننده نیز باشد -- بسیار رایج است که تعجب کنید که آیا آنچه احساس می کنید ممکن است نشانه سرطان سینه باشد یا خیر .

  • خوش بینی موجب افزایش طول عمر زنان می شود

    مطالعات نشان می دهد؛

    خوش بینی موجب افزایش طول عمر زنان می شود

    محققان دانشگاه هاروارد تأثیر خوش‌بینی را بر طول عمر زنان مطالعه کردند و دریافتند که خوش‌بینی با طول عمر بیشتر مانند زندگی تا سن ۹۰ سالگی مرتبط است.