یکشنبه ۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 16215

خوراک های ویژه دارای ترکیبات فوق العاده می باشند که پوست را نرم و لطیف کرده و از آسیب های مرتبط با افزایش سن محافظت می کنند.

خوراک های مناسب پوست
1-    توت فرنگی: این میوه دارای ویتامین c ضد پیری می باشد که میزان این ترکیب در توت فرنگی حتی بیشتر از مرکباتی مثل گریپ فروت و یا پرتقال می باشد. افرادی که ویتامین C به اندازه کافی مصرف می کنند کمتر دچار چین و چروک پوستی می شوند. ویتامین C علیه رادیکال های آزاد که باعث از بین رفتن کلاژن می شود ، عمل می کند. برای تاثیر بهتر این میوه می توانید 1 تا 2 بار در هفته از ماسک توت فرنگی استفاده کنید.
2-    روغن زیتون: مواد آنتی اکسیدانی ضد التهابی موجود در این روغن باعث نرم شدن پوست می شود. استفاده موضعی از این روغن باعث طراوات پوست می شود. مصرف روغن زیتون بدلیل داشتن آنتی اکسیدان باعث برطرف شدن التهاب می شود. به خاطر داشته باشید که التهاب تنها به خاطر بیماری نیست. مهم ترین آن چین و چروک و یا گودی و سستی پوست می باشد.
3-    چای سبز: این گیاه نیز سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهابی است. این ترکیب مانع از بروز سرطان پوست می شود. همچنین اضافه کردن عصاره مرکبات به این ترکیب باعث ارتقا خاصیت و عملکرد آنتی اکسیدان ها می شود و دوام و تاثیر آن را در بدن افزایش می دهد.
4-    کدو: کدو سرشار از ویتامین C,E و A می باشد که در پاکسازی پوست موثر است. آب رسانی به پوست را تقویت می کند.همچنین آنتی اکسیدان موجود در آن ضد رادیکالهای آزاد عمل می کنند.
5-    انار: انار یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی می باشد که حتی بهتر از چای سبز عمل می کند. سلولهای مرده پوست را می زداید و خاصیت ضد التهابی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha