پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 18229

مطالعه محققان علوم پزشکی در دانشگاه ایلینویز نشان می دهد استفاده از تلفن همراه هنگام راه رفتن، برای سلامت انسان مضر است.

به گزارش «سلامت نیوز» به نقل از یونایتدپرس، در این مطالعه ، شرکت کنندگان از یک خیابان مجازی رد می شدند در حالی که با یک تلفن همراه صحبت می کردند یا اینکه در حال گوش کردن به موسیقی بودند.

این دانشمندان اعلام کردند دریافتند کسانی که موسیقی گوش می کردند قادر بودند ترافیک را ارزیابی کنند و خود را از خطرات آن مصون نگاه دارند ولی استفاده کنندگان از گوشی تلفن همراه از خطرات دور و بر خود آگاهی نداشتند.

دکتر آرت کرامر استاد بخش روان شناسی که سرپرستی گروه محققان را بر عهده داشت گفت بسیاری از مردم تصور می کنند هنگامی که راه می روند ، مشکلی برای آنان پیش نمی آید.

ولی این تصور هنگامی صحیح است که خطری در پیش روی انسان نباشد ولی هنگامی که در شهر و فضای پر سر و صدا و خطرناک خیابان ها راه می رویم ، اگر در حال گفتگو با تلفن همراه باشیم خطرات زیادی ما را تهدید می کند.

بر اساس این مطالعه که نتایج آن در شماره اخیر نشریه جلوگیری از حوادث منتشر شد ، محققان دریافتند مدت زمان گذشتن از خیابان در بزرگسالانی که هنگام راه رفتن از گوشی تلفن همراه استفاده می کنند به میزان بیست و پنج درصد بیشتر از دیگران است .

محققان مطالعه دیگری بر روی شصت فرد بزرگسال در همین رابطه انجام داده اند که نتایج آن هنوز منتشر نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha