رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران از جایگزینی قرص به جای آمپول "دسفرال" برای کنترل آهن بدن بیماران تالاسمی خبر داد و گفت: قرار است هزینه مصرف این قرص که روزانه 6 هزار تومان است از بیماران دریافت شود.

دکتر مینو ایزدیار در گفتگو با مهر اظهارداشت: بچه های تالاسمی برای کنترل آهن بدنشان پس از هر بار تزریق خون نیازمند داروی آهن زدا هستند که به همین منظور از آمپول دسفرال استفاده می کنند.

دسفرال یا دسفرودکسامین داروی تزریقی است که برای کاهش آهن اضافی در بیماران مبتلا به تالاسمی استفاده می شود.

ایزدیار با اشاره به دشواریهای آمپول دسفرال که طی آن بیمار تالاسمی باید روزانه نزدیک به 8 ساعت تزریق انجام بدهد، افزود: قرار است به زودی قرص دسفرال جاگیزین آمپول شود تا بیماران تالاسمی از رنج و درد تزریق این دارو رها شوند.

بیش از 18 هزار و 600 نفر در کشور از بیماری تالاسمی رنج می برند و اغلب آنان مجبور به تزریق خون و استفاده از داروی "دسفرال" هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران با اشاره به مزیت جایگزینی قرص برای کنترل آهن بدن بیماران تالاسمی گفت: کارکرد مصرف روزانه یک گرم از قرص دسفرال که در آب حل می شود به مانند تزریق آمپول است.

این متخصص خون با عنوان این مطلب که هزینه یک قرص یگ گرمی 6 هزار تومان است، ادامه داد: قرار است این هزینه از بیمار دریافت شود که در این صورت باید ماهانه 180 هزار تومان بابت مصرف یک قلم دارو هزینه کند.  

ایزدیار با تاکید بر استفاده مادام العمر بیماران تالاسمی از داروی آهن زدا افزود: مسئولان وزارت بهداشت باید توجه داشته باشد که روند درمان بیماران خاص رایگان است و پرداخت چنین مبلغی برای اغلب بیماران تالاسمی دشوار و غیرممکن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha