بیستمین دوره امتحانات پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) در رشته های مختلف داروسازی از طریق برگزاری آزمون کتبی 23 خردادماه سال جاری برگزار می شود.به گزارش خبرنگار مهر، بیستمین دوره آزمون پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) در رشته های فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی، بیوتکنولوژی دارویی، سم شناسی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، اقتصاد  و مدیریت دارو، کنترل دارو برگزار خواهد شد.

داوطلبان می توانند برای ثبت نام در این آزمون از زمان اعلام جزئیات ثبت نام با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، فرم های لازم را دریافت کرده و با پست سفارشی تا تاریخ اول خردادماه سال جاری به دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت ارسال کنند.

شرایط عمومی

شرایط عمومی متقاضیان شرکت در این آزمون، اعتقاد به نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دارابودن شرایط عمومی ورود به دوره دستیاری بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و دارا بودن دانشنامه دکتری داروسازی و کارشناسی ارشد داروسازی از دانشگاههای داخل و یا خارج از کشور که به تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد، اعلام شده است.

متقاضیانی که دارای مدرک دکتری پزشکی و دامپزشکی یا کارشناسی ارشد سم شناسی از دانشگاههای داخل و یا خارج از کشور باشند، می توانند در رشته سم شناسی شرکت کنند. همچنین متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد شیمی یا مهندسی شیمی از دانشگاههای داخل و یا خارج از کشور هستند در صورت دارا بودن سایر شرایط گزینش می توانند در رشته شیمی دارویی شرکت کنند.

نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر خدمت وظیفه عمومی جهت داوطلبان ذکور و یا داشتن دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت از دیگر شرایط شرکت کنندگان در این آزمون است.

دانشجویان ترم آخر با ارائه گواهی از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر فراغت از تحصیل تا پایان شهریورماه 87 مجاز به شرکت در آزمون هستند و داوطلبان تنها مجاز به ثبت نام در یک رشته در دوره دکتری تخصصی (Ph.D) هستند.

نداشتن نقص عضو موثر برای فعالیت حرفه ای و سپردن تعهد محضری به صورت خاص یا عام کللیه متقاضیان از جمله ضوابط اعلام شده بیست و یکمین نشست شورا است.

مدارک زبان انگلیسی

ارائه مدرک قبولی در یکی از امتحانات زبان انگلیسی از دیگر شرایط ثبت نام در این آزمون است و نباید از مدت شرکت در امتحان معتبر زبان بیش از دو سال گذشته باشد. حداقل نمره 50 برای آزمون MCHE ، حداقل نمره 480 برای TOEFL، حداقل نمره 5 برای IELTS ، حداقل نمره 70 برای MELAB اعلام شده است.

آزمون پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) در رشته های مختلف داروسازی شامل دو بخش کتبی و شفاهی است که 80 درصد نمره به بخش کتبی و 20 درصد به بخش شفاهی اختصاص دارد. دو برابر ظرفیت اعلام شده از میان پذیرفته شدگان کتبی به مرحله شفاهی راه پیدا می کنند.

سهمیه ها

20 درصد ظرفیت هر رشته در هر دانشگاه به ایثارگران، خانواده های محترم شهداء (فرزندان و همسران)، جانبازان با معلولیت بیش از 20 درصد و رزمندگان درصورتی که بیش از 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند و واجد شرایط عمومی نیز باشند تعلق خواهد گرفت.

متقاضیان دارای شرایط باید پیش از برگزاری امتحان معرفی نامه از بالاترین مراجع ذی صلاح که به تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد به همراه دیگر مدارک ثبت نام به دبیرخانه ارسال کنند.

مربیان عضو هیئت علمی شاغل در دانشکده های داروسازی که واجد سایر شرایط باشند، بر اساس مصوبه بیستمین نشست  شورای آموزش داروسازی و تخصصی سهمیه خواهند داشت.

همچنین سهمیه ای به داوطلبان بومی شهرهای اهواز، کرمانشاه، زابل و کرمان اختصاص داده می شود. اختصاص این سهمیه با شرط کسب 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد از سوی داوطلب صورت می گیرد.

متقاضیان استفاده از سهمیه مازاد طبق ضوابط و مصوبات وزارت بهداشت پذیرفته می شوند.

چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، برگزاری امتحان و تحصیل در دانشگاههای علوم پزشکی مشخص شود که داوطلب دارای یکی از شرایط مندرج در اطلاعیه نبوده است، از ثبت نام و شرکت در امتحان و یا ادامه تحصیل وی جلوگیری شده و با متخلفین مطابق آئین نامه های مصوب رفتار خواهد شد.

پذیرفته شدگانی که بعد از زمان حذف و اضافه انصراف دهند به مدت یکسال مجاز به شرکت در آزمون ورودی این مقطع نخواهند بود. صدور حکم قطعی دستیاری برای پذیرفته شدگان نیز منوط به تأیید صلاحیت اخلاقی آنان توسط هیئت مرکزی گزینش دانشجو است.

مدارک باید تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه اول خردادماه به دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی ارسال شود و به مدارکی که پس از این تاریخ ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

بیستمین دوره آزمون پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) در رشته های مختلف داروسازی صبح روز پنجشنبه 23 خرداد ماه سال جاری در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد و کارت ورود به جلسه طی دو روز متوالی پیش از برگزاری امتحان در محل معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران توزیع می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرضيه ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    3 0
    سلام كارشناس ارشد شيمي فيزيك هستم ميتوان در رشته دكتراي داروسازي سال ٩٣شركت كنم ؟لطفا تاريخ ثبت نام براي شركت در ازمون و منابع ان را ذكر كنيد
  • حسن پور ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    4 0
    سلام ارشد فیتو شیمی می تواند در گرایش شیمی دارویی امتحان دهد. ممنون
  • حسن پور ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    3 1
    سلام ارشد فیتو شیمی می تواند در گرایش شیمی دارویی امتحان دهد. ممنون
  • آرزو ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    23 7
    سلام ممنون از سایت خوبتون من ارشد شیمی الی هستم با معدل 16.14(شانزده و چهارده صدم ) میتونم با این معدل در دکترای داروسازی شرکت کنم؟اگه میتونم در چه گرایشی؟وچه منابعی برای این آزمون لازمه؟ ممنون میشم جواب رو برام ایمیل کنی
  • sara ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    16 2
    سلام.من کارشناس ارشد شیمی فیزیک هستم.خواستم بدونم میتونم در ازمون دکتری شیمی دارویی شرکت کنم.اگر میتونم لطفا زمان ثبت نام زمان برگزاری ازمون ومنابع ازمون را برام میل بزنید.ممنون
  • فهیمه ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    5 5
    سلام من ارشد معدنی دارم بامعدل 17/5 سراسری میتونم دکترا داروسازی شرکت کنم لطف کنید اگه میشه منابع ازمون رو بفرستید .از اطلاعات سایت شما نیز سپاسگزارم
  • بیتا ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    0 0
    با سلام ایا داشتن مدرک زبان برای ثبت نام در کنکور دکترای تخصصی داروسازی وزارت بهداشت الزامی است؟؟؟با تشکر