چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 103814

مسواک‌های گیاهی، ضامن سلامت دندان‌ها

سلامت نیوز : یک کارشناس طب سنتی با اشاره به مسواک‌های گیاهی که ضامن سلامت دندان‌ها هستند، گفت: بسیاری مشکلات گوارشی موجب بدرنگی و خرابی دندان‌ها می‌شود که اصلاح سیستم گوارشی و هضم معده در بهبود رنگ، زیبایی و سلامت دندان‌ها موثر است.

سیدجواد علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم ، درباره حفظ سلامت دندان‌ها اظهار داشت: در طب سنتی ایران دستورات کلی برای سلامت جسم و روان توصیه شده است که به حفظ و سلامتی اعضاء مختلف بدن کمک کرده و دستورات خاصی داده شده است.

وی گفت: برای حفظ سلامت دندان‌ها استفاده از مسواک در حد اعتدال مفید است ولی افراط در مسواک زدن موجب تحلیل بافت دندان و لثه‌ها می‌شود.

این کارشناس طب سنتی در پاسخ به پرسشی که بهترین مسواک گیاهی چیست؟ گفت: بهترین مسواک گیاهی باید مقداری طعم تلخ و قابض باشد مانند چوب اراک و چوب درخت زیتون که به دلیل قوت قابضه (سفت کننده) دندان‌ها و لثه‌ها را تقویت و محکم می‌کند همچنین طعم تلخ چوب درخت زیتون موجب از بین رفتن مواد زائد در محیط دهان می‌شود.

علوی ادامه داد: از دیدگاه طب سنتی ایران بسیاری مشکلات گوارشی موجب بدرنگی و خرابی دندان‌ها می‌شود که اصلاح سیستم گوارشی و هضم معده در بهبود رنگ، زیبایی و سلامت دندان‌ها موثر است.

وی بیان داشت: جویدن مواد غذایی سفت مانند آب نبات و انجیر خشک می‌تواند به سلامت دندان آسیب وارد کند همچنین افرادی که عادت به قی (استفراغ) دارند، این مسئله برای دندان ضرر دارد.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: برای تقویت دندان می‌توان نمک و عسل را به دندان‌ها مالید، همچنین مداوت به استفاده از خلال دندان موجب خارج شدن موادغذایی از لابه لای دندان شده که به سلامت دندان کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha