سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 104567

سلامت نیوز : یک متخصص پوست با بیان این که پوست افراد در تماس با هوای آلوده، طراوت و شادابی خود را ازد ست می‌دهد به مردم توصیه کرد از سبزی‌ها و میوه‌های تازه که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند، بیشتر استفاده کنند.

دکتر مجتبی امیری در گفت وگو با (ایسنا)، با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر سلامت بدن به ویژه ساختمان پوست، اظهار کرد: ذرات آلاینده پراکنده در هوا مجموعه‌ای از مواد مضر هستند که هر کدام به شکلی بر روی سلامتی تاثیر می‌گذارند.

وی افزود: بیشترین نگرانی ما از حیث بروز و یا تشدید بیماری‌های قلبی – عروقی و ریوی است. همچنین آلودگی هوا می‌تواند خود را به شکل انواع سرطان‌ها نشان دهد.

این متخصص پوست با بیان این که امروز سرطان زایی «بنزن» و «آزبست» که به دنبال احتراق ناقص سوخت‌ها ایجاد می‌شوند، به اثبات رسیده است، گفت: البته سرطان به دنبال تماس طولانی مدت بدن با ماده‌ای که غلظت بالایی دارد اتفاق می‌افتد. به هر میزان که غلظت آلاینده‌ها کمتر باشد از ریسک ابتلا به سرطان کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر تاثیر زمینه‌های فردی در بروز انواع سرطان‌ها، عوامل محیطی نقش پر رنگی در بروز سرطان‌ها بازی می‌کنند اما می‌توان با تغییر سبک زندگی از بروز سرطان‌ها پیشگیری کرد. تحقیقات نشان می‌دهند تغییر سبک زندگی بین 10 تا 70 درصد خطر ابتلا به سرطان و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش می‌دهند. امروز مواردی چون امواج الکترومغناطیسی و اشعه‌ها نیز از جمله همین عوامل محیطی هستند.

امیری درباره تاثیر آلودگی هوا بر بروز سرطان پوست گفت: مهم‌ترین ریسک فاکتور ابتلا به سرطان پوست، نور آفتاب است. البته نمی‌توان گفت آلودگی هوا و ترکیبات شیمیایی زیان آور به کلی در بروز سرطان‌های پوست بی‌تاثیر هستند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه آلودگی هوا تاثیرعلمی اثبات شده‌ای بر بروز بیماری‌های پوستی ندارد، اظهار کرد: اما نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که پوست ارگانی است که در تماس با هوا قرار دارد واین آلاینده‌ها می‌توانند طراوت و شادابی پوست را بگیرند.

وی ادامه داد: استفاده از کرم‌های موضعی و یا ماسک‌های میوه در این موارد چندان اثربخش نیست، بلکه توصیه می‌کنیم مردم از میوه‌ها و سبزی‌های تازه که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، بیشتر استفاده کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha