دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 105872

دانش‌آموزان ‌چه ‌غذاهایی ‌نخورند؟

سلامت نیوز : یک متخصص آموزش سلامت مدارس گفت: توصیه می‌شود در مدرسه و خانه از مصرف بی‌رویه مواد شور جلوگیری شود.

مهناز تسلیمی، متخصص آموزش سلامت مدارس در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: توصیه می‌شود در مدرسه و خانه از مصرف بی‌رویه مواد شور جلوگیری شود؛ چرا که باعث افزایش بیماری‌های قلبی، فشار خون و چاقی می‌شود و تمرکز بچه‌ها با خوردن مواد شور کم می‌شود.

*مصرف فست‌فودها سبب چاقی می‌شود

تسلیمی افزود: مصرف بعضی از فست‌فودها و کنسروها، سیب‌زمینی‌های سرخ شده با انواع سس‌های تند، نوشابه‌های گازدار، شکلات و شیرینی‌جات پر خامه و تنقلات بی‌ارزش، مصرف مداوم غذای کباب‌شده و سرخ‌شده سبب انواع چاقی شده و دانش‌آموزان می‌توانند با حذف کردن بعضی از این مواد غذایی، تغذیه سالمی داشته باشند.

وی گفت: در موقع غذا خوردن، شستن دست‌ها و مسواک زدن مرتب لازم است تا بتواند یک تغذیه سالمی را برای دانش‌آموزان ایجاد کند و تحرک بدنی نیز در کنار آن از چاقی آنها جلوگیری کند.

این متخصص آموزش سلامت مدارس اضافه کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها گروه‌های غذایی را بشناسند؛ مثل گوشت، ماهی، شیر و لبنیات، میوه و سبزیجات گروه‌های مهم هستند که باید به صورت روزانه استفاده کنند.

* دانش‌آموزان از مصرف خودسرانه هرگونه دارو و مکمل‌های غذایی خودداری کنند

تسلیمی بیان داشت: خوردن مایعات به تعداد 5 تا 8 لیوان به صورت روزانه توصیه می‌شود و به‌ دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم با کنترل قند و وزن خودشان به روش علمی که در مدرسه امکان آن است، وضعیت سلامت تغذیه‌ای خودشان را رصد کنند.

وی گفت: دانش‌آموزان در دوران بلوغ و فصل امتحانات یا در صورت ابتلا به بیماری‌های خاص به ویژه آنهایی که ورزشکار هستند با متخصص‌های تغذیه و بهداشتی مشاوره کنند و از مصرف هرگونه دارو و مکمل‌های غذایی به صورت خودسرانه خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha