قائم مقام معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: معرفی و تبلیغ دارو و مکمل های غذایی فقط در نشریات تخصصی سلامت و برای صاحبان علمی رشته های مربوطه مجاز و تبلیغ این اقلام در نشریات عمومی ممنوع است.

دکترعبدالرضا معادی در گفت وگو با ایسنا، با استناد به دستورالعمل ساماندهی تبلیغات پزشکی و نشستی مشترک با معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، افزود: از این پس تنها نشریات تخصصی سلامت مجاز به انتشار این قبیل تبلیغات هستند.

وی گفت: البته از سال گذشته نیز با هماهنگی اتحادیه های مربوط به اقلام دارویی و مکمل های غذایی، مجوز تبلیغات این کالاها فقط برای انتشار در مجلات تخصصی سلامت صادر می شد اما از این پس نظارت بر این امر جدی تر می شود.

این عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی همچنین با اشاره به وجود برخی اختلاف نظرها بین وزارت بهداشت و درمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد دستورالعمل ساماندهی تبلیغات پزشکی، چنین اختلافاتی را مشکلی در مسیر اجرای دستورالعمل ساماندهی این قبیل تبلیغات دانست و به ایسنا خبر داد: با تشکیل کمیته ای مشترک، دستورالعمل مذکور اصلاح و به زودی در شورای عالی سازمان مطرح می شود.

معادی نتیجه این اصلاحات را اجرای بهینه طرح ساماندهی تبلیغات پزشکی عنوان و اضافه کرد: بر این اساس نه تنها تبلیغات خدمات درمانی، بلکه معرفی و تبلیغ داروها، مکمل های غذایی، آرایشی و بهداشتی نیز بر اساس موارد قانونی صورت می گیرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha