چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 108038

سلامت نیوز :  آیا توجه کرده اید که در بیشتر موارد اگر روزتان را خوب شروع نکنید، تمام روز شما خراب می شود و اگر روز را خوب شروع کنید، آرام تر هستید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ اما چگونه می توانیم همیشه روزمان را خوب شروع کنیم؟

کاری را که دوست دارید، انجام دهید: به مدت ۳۰ثانیه درباره آن چه دوست دارید انجام دهید، فکر کنید. پس از این که از خواب بیدار شدید، درباره ساعت خوابی که از دست داده اید فکر نکنید بلکه به کاری فکر کنید که در این مدت کوتاه قبل از ترک منزل می توانید انجام دهید. به عنوان مثال خواندن چند صفحه کتاب مورد علاقه. این امر باعث می شود با روحیه خوب، روزتان را سپری کنید.

غذای متعادل بخورید:در وعده صبحانه مخلوط مغذی کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنید که تا زمان ناهار شما را سیر نگه می دارد. همچنین نتایج بررسی ها نشان می دهد، مصرف میزان متعادل کافئین، باعث بهبود خلق و خو و افزایش آگاهی ذهنی می شود.

در هوای تازه تنفس کنید:ورزش کردن در فضای باز و سبز، پیاده روی، باغبانی و ... حتی اگر برای چند دقیقه باشد علاوه بر افزایش روحیه، اعتماد به نفس شما را نیز بالا می برد. انجام این فعالیت ها کنار آب از جمله رودخانه، دریاچه و آبشار تأثیر بهتری دارد.

به صدای طبیعت گوش دهید:اگر فرصت خارج شدن از منزل را ندارید، به صدای ضبط شده طبیعت گوش دهید، نتایج بررسی های جدید نشان می دهد افرادی که به صدای همزمان پرندگان و آب گوش می دهند، سریع تر از یک موقعیت پراسترس رهایی پیدا می کنند. پس پنجره ها را باز کنید و از صدای طبیعت، لذت ببرید.

تمرکز کنید:متخصصان توصیه می کنند که اول روز ۵بار نفس عمیق بکشید و تصمیم بگیرید امروز را به خوبی سپری کنید. طی روز اگر هم دچار ناراحتی شدید، ۵ بار نفس عمیق بکشید.

شکلات داغ بخورید:نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، خوردن شکلات داغ که حاوی فلاوانوئید است، خلق و خو را بهبود می دهد و میزان هوشیاری را نیز افزایش می دهد. پروتئین و کربوهیدرات موجود در شیر کم چرب تا زمان ناهار میزان قندخون را ثابت نگه می دارد.

نعناع استنشاق کنید:این کار علاوه بر تقویت روحیه و افزایش تمرکز، با خستگی مفرط نیز مقابله می کند. روغن یا برگ های نعناع را کنار تخت خود قرار دهید و به محض بیدار شدن از خواب، آن را بو کنید یا این که پس از صرف صبحانه، آدامس نعناعی بجوید.

لبخند بزنید:لبخند زدن آسان ترین راه برای تغییر دادن روحیه خود و اطرافیان است. پس این ثروت باارزش خود را در اول صبح با همه تقسیم کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha