شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 108520

بیشتر مردم از مشکل نفخ و تراکم گاز معده شاکی هستند. مصرف غذاهای شور و چرب، علت اصلی بروز این مشکل است.

سلامت نیوز: بیشتر مردم از مشکل نفخ و تراکم گاز معده شاکی هستند. مصرف غذاهای شور و چرب، علت اصلی بروز این مشکل است.


اما برای پیشگیری از نفخ، چه مواد غذایی باید مصرف کرد؛ در این مطلب به نقل از «MSN» میوه ها، سبزیجات، گیاهان و ادویه موثر در رفع این ناراحتی معرفی می شود.
پرتقال و هندوانه: ۹۲ درصد هندوانه و ۸۰ تا ۹۰ درصد پرتقال را آب تشکیل می دهد. با مصرف این ۲ نوع میوه، ضایعات و آب اضافه موجود در بدن دفع می شود.
سیر: این گیاه میزان چربی کبد را کاهش می دهد. عملکرد اصلی کبد شامل سم زدایی و تولید موادی برای هضم غذاست که مانع از نفخ می شود.
جو دو سر و سبوس غلات: فیبر موجود در این گیاهان مانع از یبوست می شود. با افزودن فیبر به موادغذایی، همه موادغذایی داخل روده سریع حرکت می کند. به زنان مصرف روزی حداقل ۲۵گرم فیبر توصیه شده است. توجه داشته باشید مصرف بیش از حد فیبر ممکن است نفخ را بیشتر کند.
توت فرنگی و میوه قره قاط: مصرف موادغذایی سرشار از فیبر مانند توت فرنگی و قره قاط، زردآلو و آلوی خشک باعث تمیزشدن روده ها می شود.
گریپ فروت: ۹۰درصد این میوه را آب تشکیل می دهد علاوه بر آن چربی سوز نیز است.
کاهو و اسفناج: این گیاهان میزان زیادی از فیبر، ویتامین و موادمعدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند. علاوه بر آن در رفع سوء هاضمه،یبوست و عفونت مجاری ادراری نیز موثر است.
 نعناع و زنجبیل: نعناع، بابونه و زنجبیل کاهش دهنده گاز معده است، مجرای گوارشی را تحریک می کند و میزان تولید بزاق را افزایش می دهد.
فلفل قرمز: این ادویه، خطر بروز فشار خون بالا، سکته و بیماری قلبی را کاهش می دهد. کپساسین یک ماده فعال در آن سوخت و ساز بدن را افزایش و میل به مصرف شیرینی را کاهش می دهد.
کلم بروکلی و گل کلم: مصرف این گیاهان باعث می شود استروژن اضافه به راحتی از بدن دفع شود. اما این موادغذایی حاوی قند است که دربرخی موارد هضم آن سخت است بنابراین نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha