دبیر علمی بیستمین سمینار سالیانه بیمارستان فارابی، اظهار داشت: موقع آلودگی هوا، بهترین راه موجود این است که از محیط آلوده دوری کرده و از قطره اشک مصنوعی استفاده کنیم.

سلامت نیوز: دبیر علمی بیستمین سمینار سالیانه بیمارستان فارابی، اظهار داشت: موقع آلودگی هوا، بهترین راه موجود این است که از محیط آلوده دوری کرده و از قطره اشک مصنوعی استفاده کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، حمد عامری در نشست خبری سمینار سالیانه بیمارستان فارابی گفت:‌ علت منحصر بودن بیمارستان فارابی به دلیل ماهیت چشم است زیرا این ارگان در برابر ضربه‌ها و مسائل اورژانسی بسیار حساس است. اگر به چشم توجه نکنیم ممکن است از بین برود.

وی افزود: ایران جزو کشورهایی است که قانون آموزش مداوم را اجرا می‌کنند و بر این اساس سمینارهای سالانه در زمینه چشم پزشکی از طرف بیمارستان فارابی انجام می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر تفاوت بینایی بین شهروندان تهرانی و دیگر شهرهای کشور، اظهار داشت: به دلیل اینکه بخشی از مراجعه‌کنندگان در تهران، از شهرستان‌ها می‌آیند نمی‌توان در این زمینه آمار قطعی داد.

دبیر علمی بیستمین سمینار سالیانه بیمارستان فارابی تصریح کرد: آلودگی هوا بر چشم اثر می‌گذارد و ممکن است مواد شیمیایی با اشک ترکیب شود، اما چون مطالعه‌ای بر روی آن انجام نشده است نمی‌توان به طور قطع اظهارنظر کرد. بهترین راه موجود این است که از محیط آلوده دوری کرده و از قطره اشک مصنوعی استفاده کنیم.

وی افزود: بیمارستان فارابی قادر به پاسخگویی به تمامی بیماری‌های چشم است و نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از درس دانشجویان پزشکی در بیمارستان‌ها انجام می‌شود. به همین دلیل بیمارستان فارابی  کار آموزش دانشجویان پزشکی و تخصصی را با دقت و حساسیت دنبال می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha