دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 110617

بر خلاف بسیاری از تصورات که درمان گلوکوم را بسیار مشکل و حتی غیر ممکن می‌دانند، اغلب موارد این بیماری با تشخیص به موقع و زودرس قابل درمان است.

سلامت نیوز: بر خلاف بسیاری از تصورات که درمان گلوکوم را بسیار مشکل و حتی غیر ممکن می‌دانند، اغلب موارد این بیماری با تشخیص به موقع و زودرس قابل درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین اسلامیان متخصص بیماری‌های چشم افزود: گلوکوم یا آب سیاه، آب مروارید، استرابیسم یا انحراف چشم و عیوب انکساری چشم، بیماری‌ها و مشکلاتی بسیار شایع و مهم بوده که هر کدام از آنها تا حد زیادی قابل پیشگیری و درمان هستند. 

وی گفت: گلوکوم زمانی بروز می‌کند که به دلیل خارج نشدن مایع زلالیه، فشار داخل چشم بالا می‌رود و عصب بینایی آسیب می‌بیند. 
اسلامیان با بیان اینکه گلوکوم یکی از خطرناک‌ترین انواع بیماری‌های چشم است، اظهار داشت: گلوکوم در ابتدا هیچ گونه علامت خاصی ندارد و هنگامی علائم آن ظاهر می‌شود که چشم دچار آسیب شده است. 
وی با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند که در صورت ابتلا به گلوکوم حتما دچار عوارض شدید و حتی نابینایی می‌شوند، تاکید کرد: بر خلاف بسیاری از تصورات که درمان گلوکوم را بسیار مشکل و حتی غیر ممکن می‌دانند، اغلب موارد این بیماری با تشخیص به موقع و زودرس قابل درمان است. 
اسلامیان خاطر نشان کرد: بالا رفتن سن، سابقه خانوادگی، ابتلا به گلوکوم و یا آب مروارید، بروز عیوب انکساری چشم به ویژه نزدیک بینی و استفاده از داروهایی نظیر کورتون، از جمله عوامل مهم مرتبط با ابتلا به بیماری گلوکوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha