جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 112047

مناسب‌ترین زمان از لحاظ ساعت کاری از ۸-۷ صبح تا ۷-۶ بعد از ظهر است، زیرا فرد در این پروسهٔ زمانی از نظر توان و هوشیاری در بهترین فرم است.

بلایی که شب کار‌ها در آینده به آن دچار می‌شوند

سلامت نیوز: مناسب‌ترین زمان از لحاظ ساعت کاری از ۸-۷ صبح تا ۷-۶ بعد از ظهر است، زیرا فرد در این پروسهٔ زمانی از نظر توان و هوشیاری در بهترین فرم است.

دکتر خسرو صادق نیت، رئیس مرکز تحقیقات اختلالات شغلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مناسب‌ترین زمان از لحاظ ساعت کاری از ۸-۷ صبح بعد از ظهر است، زیرا فرد در این پروسهٔ زمانی از نظر توان و هوشیاری در بهترین فرم است.

وی در ادامه افزود: شایع‌ترین بیماری‌های شغلی که شیفت شب‌ها در ماه‌های اول به آن دچار می‌شوند، بی‌خوابی، خواب آلودگی در طی روز، تحریک پذیری، افزایش خطای شغلی مشکل در ارتباط با خانواده و همکاران است و اگر مشکلات برطرف نشود و فرد نتواند با این اختلالات کنار بیاید در آینده به بیماری گوارشی و قلبی و عروقی دچار می‌شود. همچنین در خانم‌ها خطر زایمان زودرس و تولد نوزاد کم وزن افزایش می‌یابد.

وی در پایان توصیه کرد: بهتر است کار فرما‌ها برای انتخاب شیفت کار‌ها از مشاوره طب کار‌ها استفاده کنند تا اگر مشکل ایجاد شد، سریعا به پزشک ارجاع داده شوند. کار فرمایان با اقدامات کم هزینه و برنامه ریزی در این مورد و گرفتن مشاوره تخصصی، هم کیفیت کار را بالا می‌برند و هم از عواقب و مشکلات جلوگیری می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha