سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 112517

متخصصان تغذیه در انگلیس در مطالعه‌ای به بررسی علت تاثیر مثبت رژیم‌ غذایی حاوی چربی‌های اشباع‌نشده همراه با سبزیجات غنی از نیتریت بر کاهش فشارخون پرداختند.

سلامت نیوز: متخصصان تغذیه در انگلیس در مطالعه‌ای به بررسی علت تاثیر مثبت رژیم‌ غذایی حاوی چربی‌های اشباع‌نشده همراه با سبزیجات غنی از نیتریت بر کاهش فشارخون پرداختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رژیم غذایی مدیترانه‌ای معمولا شامل چربی‌های اشباع‌نشده موجود در روغن زیتون، خشکبار و آووکادو همراه با سبزیجاتی همچون اسفناج، هویج و کرفس است که منبع غنی از نیتریت و نیترات هستند.

این متخصصان اظهار داشتند زمانی‌ که این دو گروه از محصولات غذایی با یکدیگر ترکیب می‌شوند واکنش اسیدهای چرب اشباع‌نشده با ترکیب‌های نیتروژنی موجود در سبزیجات به تشکیل اسیدهای چرب نیترو منجر می‌شود. در این مطالعه، متخصصان با آزمایش روی موش‌ها به بررسی فرآیندی پرداختند که طی آن این اسیدهای چرب نیترو فشارخون را پایین می‌آورند و همچنین بررسی کردند که این اسیدهای چرب چگونه مانع از فعالیت آنزیم تنظیم‌کننده فشارخون می‌شوند.

متخصصان مشاهده کردند موش‌هایی که با دستکاری ژنتیکی در مقابل این روند بازدارنده مقاوم شده بودند حتی به رغم تغذیه شدن با نوعی از اسیدهای چرب نیترو همچنان به فشارخون بالا مبتلا شدند. این در حالیست که در موش‌های معمولی و سالم که با رژیم غذایی مشابهی تغذیه شده بودند اسیدهای چرب نیترو به کاهش فشارخون کمک کرد.

«فیلیپ ایاتون» که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشت، گفت: نتایج این مطالعه توضیح می‌دهد چرا بنابر بررسی‌های پیشین رژیم غذایی مدیترانه‌ای که با روغن زیتون و خشکبار تکمیل شده می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha