سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 112533

معمولا افراد به جنس کابینت منزل شان اهمیت زیادی نمی دهند و بیشتر به زیبایی آن توجه می کنند اما توصیه می شود که جنس کابینت از استیل ضد زنگ و قابل شست و شو باشد تا در مواقع لزوم ضد عفونی شود.

سلامت نیوز:  معمولا افراد به جنس کابینت منزل شان اهمیت زیادی نمی دهند و بیشتر به زیبایی آن توجه می کنند اما توصیه می شود که جنس کابینت از استیل ضد زنگ و قابل شست  و شو باشد تا در مواقع لزوم ضد عفونی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، با توجه به این که مواد غذایی به 3 دسته  فسادپذیر، نیمه فسادپذیر و دیر فسادپذیر تقسیم  بندی می  شوند، مواد غذایی دیر فسادپذیر را می توان در کابینت خانه ها نگه داری کرد. اگر شما هم بعضی مواد غذایی را در کابینت نگه داری می کنید، باید حتما به چند نکته ای که در ادامه بیان می کنیم، توجه داشته باشید.

*مواد غذایی خشک را باید در مکانی که رطوبت گیر و گرم نیست، قرار دهید اما فضای آشپزخانه و داخل کابینت ها معمولا گرم است و انباری های خنک، برای این کار مناسب تر هستند. با این حال بهتر است بسته  مواد غذایی خشک را به صورت مستقیم روی زمین یا به طور فشرده قرار ندهید و از کابینت ها برای چیدن بسته خشکبار استفاده کنید.

*به هیچ  وجه خشکبار و مواد شوینده را در یک کابینت کنار هم نگذارید زیرا مواد شیمیایی شوینده ها به خشکبار منتقل می شود و به آن ها آسیب می رساند.

*مواد غذایی را درون کابینت سینک قرار ندهید زیرا احتمال نفوذ رطوبت به مواد غذایی، فسادپذیری و احتمال نفوذ حشرات به چنین قسمت هایی از کابینت ها بیشتر است.

*به طور کلی هر ماده غذایی را هنگام نگهداری در کابینت در ظرف یا بسته  بندی کامل، پوشیده و مناسب مثل سطل های دردار قرار دهید تا از انتقال رطوبت، گرد و خاک و آلودگی به ماده خوراکی جلوگیری شود.

*بهتر است خشکبار را برای استفاده کوتاه مدت خریداری کنید تا کیفیت و ارزش غذایی آن  حفظ شود.

*ادویه، پودرهایی خشک است که باید در محیطی خشک و خنک نگهداری شود. در این مورد یخچال توصیه نمی  شود و بهتر است آن ها را درون شیشه های دردار کوچکی داخل کابینت های بالایی آشپزخانه قرار دهید تا بویی از محیط جذب نکنند و طعم شان تغییر نکند.

*نکته دیگر این که برخی خانواده  ها برای تغییر دکوراسیون و زیباسازی آشپزخانه بعد از مدتی کابینت  های آشپزخانه را رنگ می زنند. افراد باید توجه کنند که مواد شیمیایی‌فرار رنگ ها به آن سرعتی که آن ها تصور می کنند از سطوح قسمت های رنگ شده خارج نمی شود. البته ممکن است از بوی تند این رنگ بعد از مدت کوتاهی کاسته شود اما میزان ذرات رنگ موجود در هوای محیط به کندی کم می شود. به طور کلی مواد غذایی نباید در مکانی که بوی نافذ دارد، نگهداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha