رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با انتقاد از رویکرد سازمان امور مالیاتی کشور در قبال پزشکان و عدم پایبندی دفاتر مالیاتی به تفاهم نامه منعقده میان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی کشور از رشد 100 درصدی مالیات برخی از گروه های پزشکی خبر داد و گفت: ابهامات و عدم شفاف سازی مالیاتی، فرارهای مالیاتی را رقم زده است از تیم اقتصادی دولت درخواست می کنیم به این موضوع به صورت شفاف وارد شود.

مالیات پزشکان 10 برابر افزایش داشته است/نارضایتی پزشکان از عدم تناسب مالیات ها با تعرفه ها و تورم

سلامت نیوز: رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با انتقاد از رویکرد سازمان امور مالیاتی کشور در قبال پزشکان و عدم پایبندی دفاتر مالیاتی به تفاهم نامه منعقده میان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی کشور از رشد 100 درصدی مالیات برخی از گروه های پزشکی خبر داد گفت: ابهامات و عدم شفاف سازی مالیاتی، فرارهای مالیاتی را رقم زده است از تیم اقتصادی دولت درخواست می کنیم به این موضوع به صورت شفاف وارد شود.


دکتر علیرضا زالی در نشست خبری با محورهای تعرفه و مالیات پزشکان که امروز در سازمان نظام پزشکی کشور برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار سلامت نیوز درباره نارضایتی پزشکان از عدم تناسب مالیات ها با تعرفه ها و تورم موجود در کشور گفت:« گمانه زنی ها در حال حاضر نشان دهنده این است که 42 درصد اقتصاد خرد و کلان کشور مالیات نمی پردازند و بسیاری از افراد با کارهای دلالی از مالیات فرار می کنند در حالی که پزشکان منظم ترین صنف در پرداخت مالیات به سازمان امور مالیاتی کشور هستند و فشار زیادی بر جامعه پزشکی برای پرداخت مالیات وارد می شود».


وی با بیان اینکه جامعه پزشکی در سراسر کشور درباره مالیات معترض هستند؛گفت:« پرونده های مالیاتی بسیاری از پزشکان حتی از سال های 89،90 و 91 رسیدگی قطعی شده اما مجددا این پرونده ها واکاوی شده است».


وی با اشاره به  تفاهم‌نامه سازمان نظام‌پزشکی با سازمان مالیاتی کشور در خصوص مالیات پزشکان؛گفت:«گزارشات حاکی از این است که دفاتر مالیاتی از اجرای این تفاهم نامه استنکاف نموده و برخوردهای نامتناسبی با جامعه پزشکی دارند که متناسب با شان این قشر فرهیخته نیست. در بسیاری از استان ها از جمله استان خراسان،کرمانشاه و فارس که حضور پیدا کردیم مهمترین ترجیع بند شکایت پزشکان از فرایند فعلی مالیاتی است».


دکتر زالی با بیان اینکه براساس گزارشات، بالاترین میزان پرداخت مالیات در بین اصناف، پزشکان بوده اند،براین نکته تاکید کرد که اعتراض جامعه پزشکی به معنی عدم تمایل آنها برای پرداخت مالیات نیست و ادامه داد:«در برخی از گروه های پزشکی افزایش مالیات پزشکان بیش از 10 برابر بوده و در برخی گروه های پزشکی که به عین تفاهم نامه مالیاتی عمل کرده اند 100 درصد رشد مالیاتی داشته اند».


وی با بیان اینکه ابهامات و عدم شفاف سازی مالیاتی، فرارهای مالیاتی را رقم زده است؛گفت:« به عنوان نمونه در مجتمعی 22 واحده که 21 واحد به کارهای تجاری از تاتو تا لیزینگ مشغول بودند فقط پزشکی که در این مجتمع مطب داشت مالیات پرداخت می کرد و بقیه واحدها که تابلویی نصب نکرده بودند از پرداخت مالیات فرار می کنند».


دکتر زالی گفت:«در سال 91 و 92 پزشکان تنها گروهی بودند که اظهارنامه مالیاتی ارائه دادند».


وی با اشاره به رایزنی ها با مسئولین برای حل مشکلات مالیاتی پزشکان کشور گفت:«پاشنه آشیل نگاه دولت تدبیر و امید با مالیات تعریف می شود و اگر این نارضایتی جامعه پزشکی پاسخ درخور توجهی دریافت نکند موجب دلسردی آنها خواهد شد و نباید این مسئله به چالشی بزرگ تبدیل شود لذا از تیم اقتصادی دولت درخواست می کنیم به این موضوع به صورت شفاف وارد شود».


رییس کل نظام پزشکی کشور با اشاره به افزایش چندین برابری مالیات برخی از پزشکان در مناطق محروم گفت:« در صورت ادامه این روند،پزشکان در این مناطق ماندگار نخواهند بود لذا از رییس جمهور می خواهیم که در این خصوص دستور ویژه به وزارت اقتصاد و دارایی دهد».


وی با انتقاد از اقدام ادارات مالیاتی درباره ملزم ساختن پزشکان به صدور لیست صورت حساب معاملات خرید و فروش خود گفت:« خدمات پزشکان در مطب‌ها هیچ سنخیتی با معاملات بنگاه‌های اقتصادی ندارد».


دکتر زالی با بیان اینکه امسال جامعه پزشکی منتظر رویکرد متفاوتی از سوی دولت روحانی نسبت به مالیات پزشکی هستند اظهار امیدواری کرد دولت به این درخواست دلسوزانه ورود پیداکند.


وی درباره چاره حل مشکل مالیاتی پزشکان گفت:«برای اینکه فضای گلایه جامعه پزشکی تغییر کند آمادگی خود را اعلام می کنیم که کمیسیون های مشترک بین نظام پزشکی و سازمان مالیاتی کشور شکل بگیرد و نمایندگان انجمن های علمی-تخصصی و نیز نمایندگان نظام پزشکی شهرستان ها این کارگروه را تشکیل دهند تا مشکل مالیاتی جامعه پزشکی حل و فصل شود چرا که سال گذشته حجم پرونده های اعتراضی مالیاتی پزشکان رشد تصاعدی داشته است».


نمونه اعلامیه سازمان امور مالیاتی کشور به پزشکان مالیات پزشکان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ميلاد ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 2
    با سلام متاسفانه مسئولان محترم نظام پزشكي صرفا از طرف قشر خاصي از جامعه پزشكي كه درامد هاي هنگفتي دارند، حمايت مينمايد. اكثريت پزشكان كشور كه عمومي مي باشند درآمد پاييني داشته و لذا ماليات پرداخت نمي كنند. فرهيخته دانستن صنف پزشكي نسبت به ساير صنوف اولين بي عدالتي خود آقايان مي باشد. مديران نظام پزشكي همواره پزشكان محترم عمومي و برخي از متخصصان را كه درآمد زيادي ندارند سپر برخي از پزشكان با درآمد ميلياردي كرده و از اين طريق حق ساير پزشكان را ناديده مي گيرند. جالبه كه بدونيم ساير صنوف به ويژه كارمندان دولت قبل از دريافت حقوق ماليات خود را پرداخت مي نمايند.