چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 115127

سلامت نیوز :رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همه بیمارستان ها با مشکلات اورژانس روبرو هستند، بنابراین این مشکل را باید همه با هم و هرچه زودتر برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر «علی جعفریان» در جلسه بررسی وضعیت اورژانس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) افزود: اکنون با توجه به آغاز طرح تحول نظام سلامت، مشکلات اورژانس ها بیش از گذشته نمایان شده است.
وی با بیان اینکه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) ،اورژانس منحصر به فردی در تهران محسوب می شود، گفت: لازم است تا راهکارهای مناسبی برای رفع سریع چالش ها و مشکلات اورژانس این بیمارستان ارائه شود.
جعفریان تاکید کرد: لازم است تا ابعاد مشکلات بیمارستان برای همه روشن شود و ببینیم که این مشکلات، مربوط به چه بخش هایی است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد زیاد مراجعین در اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)، قابلیت ویژه ای است و نکته منفی تلقی نمی شود، اما باید مشکلات آن را برطرف کنیم.


** بحرانی شدن وضعیت اورژانس بیمارستان 
دکتر «قاسمعلی خراسانی» رییس مجتمع بیمارستان امام خمینی(ره) نیز در این جلسه گفت: بخش اورژانس این بیمارستان در مواردی در شرایط بحرانی قرار دارد و این مساله را در دستور کار بیمارستان قرار دادیم تا راه حل هایی برای آن در نظر گرفته شود.


** بی خانمان ها و زندانی ها از مشکلات اورژانس بیمارستان
دکتر «جلیل مکارم» معاون درمان بیمارستان امام خمینی(ره) نیز در این جلسه به مشکلات این بیمارستان از جمله مشکلات مربوط به عدم انتقال بیمار به بخش ها، ترخیص بیماران، نگهبانان و انتظامات، واحد سرپایی، مدت اقامت بیماران، تعیین تکلیف بیماران، کمبود نیروهای انسانی، اعزام بیماران با توجه به سهم بخش ها و بیماران بی خانمان و زندانی ها اشاره کرد.
وی، افزایش ظرفیت اورژانس، پذیرش بیماران برای عمل های سرپایی، درمانگاه طب اورژانس، کمیته تعیین تکلیف برای تصمیم گیری بیماران، تعریف فرایند ارجاع بیماران منتخب اورژانس به درمانگاه ها را از مواردی عنوان کرد که در آینده باید انجام شود.


** ازدحام مشکل همه اورژانس ها 
دکتر «محمد جلیلی» معاون آموزشی و مدیر گروه طب اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) نیز با بیان اینکه ازدحام بیماران در اورژانس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) مختص به این بیمارستان نیست، گفت: این مساله مشکل همه اورژانس ها است اما این مشکل با اثرات سوئی که در نظام سلامت دارد، همه ما را نگران و آشفته می کند.
وی افزود: اگر راهکارها را در قالب مشخصی ارائه و کارها را بر اساس پیش نویس اولویت بندی کنیم، مشکلات به راحتی رفع می شود، از این رو لازم است تا در تمام قسمت ها، مساله آسیب شناسی را مطرح کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha