یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 116618

بهتر است برای افزایش سوخت و ساز بدن از ادویه‌هایی مانند فلفل قرمز، زیره سبز و از آب کرفس و گریپ‌فروت استفاده کنیم.

سوخت و ساز بدنتان را با این ادویه‌جات بالا ببرید

سلامت نیوز: بهتر است برای افزایش سوخت و ساز بدن از ادویه‌هایی مانند فلفل قرمز، زیره سبز و از آب کرفس و گریپ‌فروت استفاده کنیم.

سوسن پارسا متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بدن انسان برای زنده باقی ماندن نیاز به انرژی دارد و تقریبا حدود 20 درصد از انرژی برای سوخت‌و‌ ساز مغز استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی‌که فرد در حالت استراحت قرار دارد برای گردش خون و تنفس نیاز به انرژی دارد. اگر محیطی که در آن قرار دارید سرد باشد سوخت‌و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد تا گرمای بیشتری برای حفظ دمای ثابت بدن تولید شود. هنگامی که در یک محیط گرم هستید نیاز به انرژی کمتری دارید.

وی اظهار داشت: هر فردی نیاز به کالری برای زنده ماندن دارد حتی اگر در حالت حرکت نباشد. همچنین برای حفظ حالت بدن، نیاز به کالری است. مقدار کالری که توصیه می‌شود بستگی به عواملی مانند: سن، قد، جنس، شیوه زندگی و سلامت دارد. هنگامی که ما غذا می‌خوریم این مهم است که بدانیم چه‌چیزی و چه‌مقدار کالری مصرف می‌کنیم.

وی اذعان داشت: بهتر است برای افزایش سوخت و ساز بدن در حالت استراحت چند نکته را در نظر بگیریم: غذاهای ادویه‌دار بخورید چرا که محققان می گویند ادویه‌هایی مانند فلفل قرمز، زیره سبز و کاری چند دقیقه پس از خوردن، موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شوند در مقایسه با غذاهایی که ملایم هستند، غذاهای ادویه‌دار و تند،‌کالری بیشتری می‌سوزانند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف یک لیوان آب کرفس، آب لیموی مخلوط با آب و آب گریپ‌فروت قبل از خواب شبانه و بعد از بیدار شدن در سر صبح نیز مفید است.

وی گفت: بعد از خوردن هر غذا یا در هر موقعیتی پیاده‌روی کنید و بدانید که پیاده‌روی، تنش و اضطراب را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: همه کالری غذاها و تمام رژیم‌های غذایی یکسان نیستند.
وعده غذایی ( 500 کالری ‌) ماهی یا گوشت، سالاد با مقداری روغن زیتون و همچنین مصرف میوه برای سلامتی شما بسیار بهتر از یک میان وعده 500 کالری از ذرت بوداده با کره است و شما را از گرسنگی طولانی حفظ خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha