معاون طب سنتی وزیربهداشت از برنامه‌های در دست انجام جهت توسعه منطقی طب سنتی در کشور خبر داد.

سلامت نیوز: معاون طب سنتی وزیربهداشت از برنامه‌های در دست انجام جهت توسعه منطقی طب سنتی در کشور خبر داد.

دکتر محمود خدادوست در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقبال مردم به دریافت خدمات طب سنتی و لزوم ساماندهی چگونگی ارایه خدمات طب سنتی، گفت: طبق قانون، غیرپزشکان به هیچ وجه نباید به ارایه خدمات درمانی چه در قالب سنتی و چه طب نوین، ورود کنند. ارایه خدمات طب سنتی توسط پزشکان نیز باید ساماندهی شود و آموزش‌های ارایه شده به این پزشکان جهت ارایه خدمات طب سنتی باید مورد توجه قرار داشته باشد.

وی افزود: بر این اساس در کارگروه آموزشی معاونت و همچنین بورد طب سنتی مقرر شد که جهت ساماندهی پزشکان عمومی ارایه دهنده خدمات طب سنتی ترتیبی اتخاذ و سطحی از خدمات تعیین شود تا به این ترتیب این پزشکان بتوانند سطح مشخصی از خدمات طب سنتی را ارایه دهند.

خدادوست ادامه داد: اکنون متخصصان طب سنتی اساسا عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند و در کلینیک‌های دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، اما آن بخشی از خدمات که به صورت وسیع‌الطیف به مردم خدمت می‌دهند، پزشکان عمومی هستند. بر همین اساس سطح‌بندی خدمات طب سنتی جهت ارایه از سوی پزشکان عمومی در کارگروه مربوطه تعیین شد.

وی در ادامه بر لزوم تعرفه‌گذاری خدمات طب سنتی تاکید کرد و گفت: در دولت قبل 12 خدمت طب سنتی در تعامل با وزارت رفاه تعرفه‌گذاری و در شورای عالی بیمه تصویب شد. در دوره جدید وزارت بهداشت نیز به دلیل مشغله وزارتخانه در طرح تحول نظام سلامت، کمتر به مبحث طب سنتی و تعرفه‌گذاری خدمات پرداخته شد. اکنون مقداری از بار فشارها در زمینه اجرای طرح تحول کاسته شده و طی هماهنگی با وزیر بهداشت مقرر شده که توسعه منطقی طب سنتی در کشور اتفاق افتد و خدمات سنتی در یک تعامل منطقی در کنار طب رایج در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: لازم است بستر برای بازنگری در تعرفه‌گذاری 12 خدمت طب سنتی فراهم و این خدمات پس از بررسی‌های کارشناسی، در دولت مصوب شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha