معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را راهکار جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی دانست و گفت: معاونت علمی برای جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی از تمام توان و امکانات خود بهره می‌گیرد.

سلامت نیوز :دکتر سورنا ستاری در اختتامیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، از عزم جدی این معاونت برای فرهنگسازی جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی خبر داد.

 وی افزود: تحقق این فرهنگسازی مستلزم توسعه شرکت های دانش بنیان حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی است.

 ستاری اظهار کرد: بهره گیری از اختیارات فرادستگاهی و هماهنگی با مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون ویژه این مهم نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

 وی با ابراز خرسندی از استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از برگزاری این دوره از نمایشگاه گیاهان دارویی حضور این مسئولان، استانداران کشور ، سفرای کشورهای خارجی و معاونان وزرای کشور را مصداقی بر اهمیت گیاهان دارویی در سلامتی جامعه دانست.

 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خواستار تغییر نگرش در حوزه گیاهان دارویی و توجه ویژه به آن شد و افزود: صنعت جدید و نوپای شکل گرفته در این حوزه نیازمند توجه ویژه و حمایت مسئولان است.

 

 به گفته وی گیاهان دارویی قابلیت ارزش افزوده برای کشور دارد و اگر با چنین نگرشی به موضوع نگاه کنیم و مزیت های آن را بشناسیم می توانیم از آن بهره های اقتصادی ببریم.

 ستاری بر لزوم فرهنگسازی شکل گیری شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: توسعه صنعت در بخش گیاهان دارویی مستلزم شکل گیری شرکت های دانش بنیان این حوزه است.

  وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور بخش هایی چون فن بازار، کارگاه های آموزشی و تخصصی، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و سلامتکده بر غنای دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران افزود.

 دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران از 7 تا 10 مهرماه 93 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha