پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 124697

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است: به‌دنبال بارندگی‌های دوشنبه‌شب گذشته تاکنون حدود هزار نفر با علائم بیماری‌های تنفسی به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه مراجعه کردند.

باران اسیدی در اهواز؟

 سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است: به‌دنبال بارندگی‌های دوشنبه‌شب گذشته تاکنون حدود هزار نفر با علائم بیماری‌های تنفسی به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه مراجعه کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان، ایرج نظری درحالی این اظهارات را انجام داده است که باران شدید در آلوده‌ترین شهر جهان سال گذشته موجب شد تا حدود 600 نفر در بدو امر به دلیل مشکلات تنفسی و آلرژیک به بیمارستان‌های اهواز مراجعه کنند. این میزان که در روزهای بعد به حدود پنج‌هزار نفر رسید گمانه‌زنی‌ها درباره اسیدی بودن باران اهواز را شدت بخشید. به دنبال این حادثه مدیرکل محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه عوامل این حادثه در دست بررسی است گفت که آلودگی تاسیسات نفتی و صنعتی، آتش‌زدن مزارع نیشکر، انباشت زباله، سکون هوا و رطوبت 95 درصدی از جمله عوامل باران‌های اسیدی در اهواز هستند. امسال نیز باران‌های اسیدی در آستانه دومین ماه پاییز عده ای را در این شهر  روانه بیمارستان کرده است.

در همین رابطه، ایرج نظری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرده است: هزار بیماری که به ما مراجعه کردند به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و هیچ گونه بیمار بدحالی در هیچ کدام از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری نشد.
ایرنا نوشت؛ او افزوده است: هرچند که ممکن است تعدادی از این موارد نیز به علت حساسیت‌های معمول فصلی باشد ولی به علت اینکه بعد از بارندگی ایجاد شده ممکن است با موضوع بارندگی ارتباط داشته باشد.
 
 762 واحد مسکونی غرب مازندران خسارت دیدند
باران شدید روزهای گذشته تنها شهروندان اهواز را با مشکل رو‌به‌رو نکرد. در بسیاری از استان‌های کشور سیل، خانه‌ها را تخریب کرد و حتی منجر به  کشته شدن چند نفر از شهروندان شد. در همین رابطه، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: سیلاب اخیر در غرب مازندران موجب آب‌گرفتگی 762 واحد مسکونی شده و به تعدادی از این منازل خسارت جدی وارد کرده است. مجید‌‌هاشمی افزود: خسارت‌هایی که سیل به بناهای مسکونی، تجاری و کشاورزی در حوزه شهری و روستایی غرب مازندران وارد کرد، 362 مورد بود که حدود 138 مورد آن در روستاها و 224 مورد دیگر مربوط به حوزه شهری است. ایرنا نوشت؛ او بدون اعلام میزان خسارت‌های ریالی به این تعداد واحدهای مسکونی و تجاری در این منطقه بیان کرد: گزارش جامع و مستندی از سوی کارشناسان برای ارائه به وزارت کشور تهیه شده است.
 
 جبران خسارات ناشی از سیل اخیر دشوار است
مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران در تازه‌ترین واکنش‌ها به سیل مازندران گفت: بارندگی شدید اخیر و جاری شدن سیل خسارات بسیاری به بخش‌های مختلف مناطق غرب مازندران وارد کرده که به سختی قابل جبران است. ایرنا نوشت؛ رستم زرودی افزود: هرچند مسئولان و کارشناسانی از شرکت‌های بیمه، بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) برای ارزیابی میزان خسارت به مناطق سیل زده اعزام شده اند، اما میزان خرابی‌های به بار آمده ناشی از سیل بسیار بالاست و در کوتاه‌مدت امکان بهبود وضعیت موجود فراهم نیست.
 
اجساد دانش‌آموزان خرم‌آبادی پیدا شد
جسد سه دانش‌آموز غرق شده در سیلاب رودخانه شوراب خرم‌آباد پیدا شد و تلاش برای یافتن معلم ادامه دارد. بنا بر گزارش‌ها، بر اثر شدت بارندگی و سیلابی شدن رودخانه شوراب در اطراف شهر خرم‌آباد، دوشنبه شب (28 مهر) خودرو سواری پژو 405 به همراه سرنشینان در این رودخانه غرق و ناپدید شد. در این حادثه، راننده پژو کاظم صفرزاده که مدیر و معلم منطقه عشایری بوده به همراه سه نفر از شاگردانش غرق شدند. گفته می‌شود این معلم قرار بوده یکی از دانش‌آموزان را با همراهی دو دانش‌آموز دیگر به دلیل بیماری به مراکز درمانی منتقل کند که در مسیر دچار حادثه شدند. مدیرکل حوادث غیرمترقبه استان لرستان با اشاره به این خبر گفت: سه‌شنبه جسد یک دانش‌آموز و چهارشنبه صبح نیز جسد دو دانش‌آموز دیگر با کمک نیروهای امدادی و مردمی پیدا شد. ایرنا نوشت؛ رضا‌آریایی افزود: تلاش برای یافتن معلم غرق‌شده این دانش‌آموزان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش شدت بارندگی و حجم سیلاب، جسد این معلم نیز پیدا شود.
 
 سیل 10 استان را درنوردید
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به جاری شدن سیل در بیش از 10 استان کشور گفت: امدادگران جان 2 هزار و 300 نفر را در این مدت از آب نجات دادند. ایسنا نوشت؛ حسین درخشان در مورد آب‌گرفتگی و سیل در سه روز اخیر عنوان کرد: 31 شهرستان و 16 شهر و 68 روستا آسیب دیدند و امددگران نسبت به اسکان اضطراری 100 نفر و تخلیه آب از 280 منزل مسکونی در این مدت اقدام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • وحید ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    بنده کارمند پالایشگاه آبادان هستم و به عنوان یک فرد مطلع عرض میکنم که دلیل باران اسیدی و ایجاد بیماری وجود سولفور یا گوگرد بسیار بالا در حدود 1000 ppm در بنزین استان خوزستان است.