چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 126259

بررسی ها نشان می دهد که اغلب زوجین در طول روز کمتر از 10 دقیقه برای صحبت با یکدیگر در مورد مسایلی غیر از خرید و مسئولیت بچه ها و تعمیر وسایل و ... اختصاص می دهند .

سلامت نیوز: بررسی ها نشان می دهد که اغلب زوجین در طول روز کمتر از 10 دقیقه برای صحبت با یکدیگر در مورد مسایلی غیر از خرید و مسئولیت بچه ها و تعمیر وسایل و ... اختصاص می دهند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت خانواده ایرانی، دوستی زوجین ارزشمند ترین پشتوانه در هر زندگی مشترک است. شما با هم بچه دار می شوید، با هم خانه خود را می سازید و با هم مراقب خانواده بزرگ خود هستید، اما هیچ زمانی فقط و فقط برای تفریح و لذت بردن از زندگی با هم اختصاص نمی دهید.

انگار زندگی مشترک برای شما فقط لیست بی پایانی از مسئولیت ها و کارهایی که باید انجام دهید به همراه داشته است.

بررسی ها نشان می دهد که اغلب زوجین در طول روز کمتر از 10 دقیقه برای صحبت با یکدیگر در مورد مسایلی غیر از خرید و مسئولیت بچه ها و تعمیر وسایل و ... اختصاص می دهند و این بسیار خطر ناک است. زیرا اگر شما احساسی همانند دو دوست نداشته باشید ، چگونه می توانید مثل دو عاشق باشید؟

"رابطه دوستی در زندگی مشترک مثل چسبیست که شما را در کنار هم نگه می دارد."

وقتی با هم دوست هستید آینده ای روشن را با هم پایه ریزی می کنید. حال چگونه می توانیم این رابطه دوستی را بسازیم؟در این جا سه راهکار برای این امر به شما پیشنهاد می شود:

1-در کنار هم بیندیشید نه رودر روی هم .

وقتی یک زوج در مورد انجام کاری با هم فکر می کنند ، اغلب به ارتباط رو در رو فکر می کنیم نه ارتباط در کنار هم . ما می توانیم برای در میان گذاشتن افکار و اندیشه هایمان با همسرمان این افکار را هنگام نوشیدن چای در کنار هم مطرح کنیم.

وقتی با هم چای می نوشید در مورد مسایل روز با هم صحبت کنید . اما مثلا اگربه همسرتان بگویید :"من می خواهم هر روز 15 دقیقه با تو صحبت کنم" این امر ممکن است باعث ایجاد استرس در او در مورد مسایلی که شما می خواهید در موردش صحبت کنید ،شود.

مردها عموما فعالیت در کنار هم را دوست دارند نه رودر روی هم. می توانید به جای استفاده از جمله بالا از او بخواهید که مثلا هر روز بعد از شام برای قدم زدن بیرون بروید .

نتیجه همان است-صحبت کردن با هم-اما از منظری بهتربرای آقایان.پس برای صحبت بیشتر با همسرتان به دنبال فعالیت های تفریحی مشترک باشید.

2-با هم بخندید.

خیلی مهم است که شما به عنوان یک زوج با هم بخندید. می توانید با هم به تماشای فیلم و تاتر های کمدی بپردازید و حسابی بخندید.

زوجی که حداقل یک بار در روز به هر دلیلی با هم بخندند زوجی آینده دارند . تماشای فیلم و غیره برای خندیدن خیلی خوب است ولی وقتی هنگام وقت گذراندن با هم ناگهان مساله ای خنده دار پیش بیاید و شما با هم بخندید ، بسیار مفید تر خواهد بود.

3-منتظر نباشید که او کاری که شما دوست دارید انجام دهد.

اگر دوست دارید با همسرتان رابطه دوستانه ای داشته باشید لازم نیست منتظر باشید که او پیش قدم شود .خودتان از همین امروز می توانید در این راه تلاش کنید.

کارها و فعالیت هایی را که می دانید شوهرتان دوست دارد انجام دهید یا برای انجام آن ها تدارک ببینید.حتی اگر آن فعالیت ها را اصلا دوست ندارید.

به این فکر نکنید که چه کاری می خواهید انجام دهید ، بلکه به این بیندیشید که با چه کسی می خواهید به این فعالیت بپردازید.

مثلا اگر همسرتان کوهنوردی دوست دارد(و شما حتی علاقه ای به آن ندارید) ،یک روز با هم برای کوهنوردی بروید.مطمین باشید همه مردها از اینکه همسرشان در انجام کارهای مورد علاقه شان آن ها را همراهی می کند بسیار خوشحال می شوند.

این یک آزمون برای شماست از همین امروز شروع کنید.

منبع:tolovehonorandvacuum.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha