دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 128553

یک محقق طب سنتی با بیان اینکه بوی بد دهان به عنوان علایمی برای ماندگاری سینوزیت است، تاکید کرد: وجود بوی بد دهان در اکثر مواقع ناشی از عوامل بیماری‌زاست که باید شناسایی و درمان شود.

سلامت نیوز: یک محقق طب سنتی با بیان اینکه بوی بد دهان به عنوان علایمی برای ماندگاری سینوزیت است، تاکید کرد: وجود بوی بد دهان در اکثر مواقع ناشی از عوامل بیماری‌زاست که باید شناسایی و درمان شود.

دکتر حسن اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بوی بد دهان به تنهایی یک بیماری نیست بلکه علامت بیماری‌های مختلف است، گفت: در مبتلایان به سینوزیت مزمن، بسته شدن راه‌های تخلیه سینوس‌ها، موجب تورم و بوی بد دهان می‌شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تجویز آنتی هیستامین برای کاهش تورم موجب درمان ریشه‌ای سینوزیت نمی‌شود، افزود: علاوه بر تجویز داروهای ضد التهابی در مواقع بروز سینوزیت، شست‌وشوی پشت حلق از طریق آب و نمک طبیعی فعالیت میکروب‌ها را متوقف و به درمان بوی بد دهان کمک می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه طب سنتی بر درمان ریشه‌ای بیماری‌ها تاکید دارد، افزود: بوی بد دهان به دلیل عفونت و در شرایط رطوبت ایجاد می‌شود. بنابراین افرادی که دچار بوی بد دهان هستند، باید غذاهایی با مزاج گرم و خشک مصرف کنند تا زمینه رشد میکروب‌ها از بین برود.

اکبری یادآور شد: از عوامل دیگر ایجاد بوی بد دهان می‌توان به عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، عفونت لثه‌ها، اختلالات متابولیک، خشکی دهان، مشکلات معده، دخانیات و عفونت حلق اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه درمان بیماری‌های دندان و حفظ سلامتی دهان برای از بین بردن بوی بد دهان ضروری است، تاکید کرد: مصرف صحیح تغذیه طبق مزاج فرد از مهم‌ترین عوامل درمانی است. همچنین مصرف دمنوش‌های بابونه، آویشن، نعنا و پونه به عنوان کاهش رطوبت بدن و گسترش میکروب‌ها عمل می‌کند.

وی در پایان افزود: جلوگیری از خشک شدن دهان، مسواک زدن مکرر بعد از هر وعده غذایی، استفاده از عصاره چوب درخت اراک در خمیر دندان برای تقویت لثه‌ها و مسواک زدن با نمک طبیعی از موارد مهم جلوگیری از ایجاد بوی بد دهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha