چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 128884

بیشتر ما آرزو داریم که فرزندمان بلندقد شود. به طور کلی در رشد قدی عوامل متعددی نقش دارد. علاوه بر ژنتیک می توان به تغذیه و آب و هوا به عنوان عوامل موثر در رشد کودکان اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی برخی از این موارد پرداخته می شود.

سلامت نیوز: بیشتر ما آرزو داریم که فرزندمان بلندقد شود. به طور کلی در رشد قدی عوامل متعددی نقش دارد. علاوه بر ژنتیک می توان به تغذیه و آب و هوا به عنوان عوامل موثر در رشد کودکان اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی برخی از این موارد پرداخته می شود.

تغذیه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، تغذیه سالم متوسط قد کودکان را تا ۱۰ سانتی متر افزایش می دهد؛ در این بین مصرف پروتئین و املاح از اهمیت زیادی برخوردار است بهترین نوع پروتئین از نوع حیوانی است مانند گوشت گوسفند، مرغ، شیر و ... .

- مصرف املاح

از جمله املاحی که مصرف آن برای رشد قطعی توصیه می شود کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و فلوئور است.محققان معتقدند که مصرف روی به مقدار کافی باعث رشد قدی مناسب خواهد شد.

ـ تقویت سیستم ایمنی بدن

کمبود منابع غذایی باعث کاهش عملکرد سیستم ایمنی می شود؛ به همین دلیل متخصصان تغذیه به نوجوانان مصرف ۱۵۰ گرم گوشت، نصف لیوان حبوبات پخته شده و دو تا سه لیوان شیر و لبنیات همراه با سبزیجات فراوان را توصیه می کنند.

- مصرف روزانه مغزهای خوراکی به دلیل داشتن انواع ریز مغذی ها بسیار مفید است. - داشتن تحرک کافی به افزایش گردش املاح استخوانی کمک می کند و این امر به رشد قدی می انجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha