یک پرستار طی نامه ای که برای سلامت نیوز ارسال کرد خطاب به مردم ایران نوشت: من هنوز هم خدمتگزار جامعه ی خود هستم. آمده ام تا آگاهت کنم من به حقوقم برسم و تو نیز به حقوقت بی نقص خواهی رسید. آن وقت می توانی فرشته خطابم کنی، چون ذات من این است، اگر نبود که پرستار نبودم.

نامه زیبای یک پرستار به مردم ایران

سلامت نیوز : یک پرستار طی نامه ای که برای سلامت نیوز ارسال کرد خطاب به مردم ایران نوشت: من هنوز هم خدمتگزار جامعه ی خود هستم. آمده ام تا آگاهت کنم من به حقوقم برسم و تو نیز به حقوقت بی نقص خواهی رسید. آن وقت می توانی فرشته خطابم کنی، چون ذات من این است، اگر نبود که پرستار نبودم. 

به گزارش سلامت نیوز متن کامل این نامه را در زیر بخوانید :

من پرستارم.

درک می کنم که حرفه ام سخت است.

درک می کنم که بیماری و درد می کشی. درک می کنم که همراهانت نگران هستند و عصبی.

درک می کنم که او پزشک است و تشخیص می دهد، order می دهد و من مجری ام.

درک می کنم که بیمارستان بودجه اش کم است و یا شاید کم باشد.

درک می کنم که مسئولین دفتری که به نامم زده اند، باید به هزار نفر جواب پس دهند. 

درک می کنم که رئیس بیمارستان مرا نشناسد، چون من فقط قطعه ای هستم از پازل خواسته های او.

 درک می کنم که فلان نیست و با بهمان باید بسازیم وگاهی با کمبود امکانات روبرو می شویم. 

من گاهی پاهای خسته ام را برای پیدا کردن یک گاز کوچک باید در تمام اتاق های بخشم بکشانم.

شیفت هایی هست که نه تو می بینی و نه مسئولین، شیفت هایی هست که فقط 5 دقیقه آرزو می کنم بتوانم بنشینم تا لحظه ای برای رفع تشنگی 8 ساعته ام آب بنوشم. 

[quote-left]من آن فرشته ای که تو فکر می کنی باید باشم، نیستم. من هم مانند تو انسانم با نیازها و خواسته های معقول بشری. خسته می شوم- بی انگیزه و گوشت تلخ می شوم. نه یک بار نه دو بار که صد بار میشنوم که تو می گویی اکثر پرستاران بد اخلاق و نچسبند. 
[/quote-left]
 
درک می کنم که بخش های جدید ساخته می شوند و من موظفم که اضافه کاری اجباری بیایم، چون که مثل همیشه نیرو ندارند. چرا؟!!

نمی دانم ... تعداد فارغ التحصیلان رشته ام بسیار است و هنگام استخدام ملخ همه را خورده !!

شاید هم می دانم و خود را به نادانی زده ام. می دانم که دانایی به استخوان های خسته ام بیشتر فشار می آورد.

خوب گوش کن. در سن جوانی، قرنیه ی چشم هایی که در اثر شب کاری های اجباری خشک شده اند، دیگر توان نظاره ی واقعیت را ندارند. خواستم که کور شوم.

اما می گویم تا مردم سرزمینم بدانند نه برای دلسوزی که آن وظیفه ماست، بلکه برای لحظه ای تفکر که یک لحظه تفکر از ساعت ها عبادت مقدس تر است.

آیا می دانی تمام تعطیلات آخر هفته ای که تو به گردش می روی، من به اجبار شیفت هستم. n بار لحظه ی سال تحویل و n2 بار مسافرت با خانواده را از دست دادم، نه بخاطر تو بلکه چون پرستارم. من اگر نباشم بیمار تو در اثر عدم مراقبت می میرد... و ظاهراٌ من کلید گمشده چرخه ی درمانم که به هیچ قفلی نمی خورم.

فراموش نمی کنم تحکم پزشکی که خودش را بالاتر از من می دید، آن هم به واسطه ی عرف کاذب جامعه ای که او را بزرگ کرد و فراموش کرده بود که من هم تحصیل کردم، درس خواندم. زحمت کشیدم و مهارت کسب کردم . آنقدر مرا در ابراز وجود سرکوب کردند که حتی انگیزه ای برای به روز کردن سوادم ندارم. سوادی که روزی سرلوحه خدمتگزاری ام می دانستم. 

[quote-right] من هنوز هم خدمتگزار جامعه ی خود هستم. آمده ام تا آگاهت کنم من به حقوقم برسم و تو نیز به حقوقت بی نقص خواهی رسید. آن وقت می توانی فرشته خطابم کنی، چون ذات من این است، اگر نبود که پرستار نبودم. [/quote-right] 

خیلی طول نکشید تا بفهمم که اینجا سازمانیست که پزشکش می خواهد من فقط آمپولم را بزنم تا فرمانروایی کند. سالهاست می خواهم ثابت کنم ما همه یک تیمیم، تیم قدرتمند پزشک و پرستار کنار هم و با هم برای پیشبرد سلامت بیمار.. اما آنچه نگرش سازمان من است، آنقدر بلند است که آنچه را که دیکته می کنند،نمی شنوم. اینجا کسانی فرمانروایی می کنند که فریاد می زنند ما رئیسیم و تو گاهی حتی مجری هم نیستی. حقوق و درآمد من مطابق زحماتم نیست و تفاوت طبقاتی زیادی بین کارانه من و یک پزشک است. درآمدم کم است و انگیزه ام کمتر، هر روز کمتر از دیروز.

تنها پاسخی که می شنوم این است: اجرت با خدا – عوض آن در آن دنیا خوشبختید، دریغ از اینکه آنکس که دنیایش را نسازد آخرتش را باخته. 

من آن فرشته ای که تو فکر می کنی باید باشم، نیستم. من هم مانند تو انسانم با نیازها و خواسته های معقول بشری. خسته می شوم- بی انگیزه و گوشت تلخ می شوم. نه یک بار نه دو بار که صد بار میشنوم که تو می گویی اکثر پرستاران بد اخلاق و نچسبند. 

سوپروایزرهایم به استراحت های قاچاقی من از فرط خستگی، به قطره های کم یا زیاد رفته سرم بیمارم،به دفاع های کوچکم در برابر GP های مغروری که سیستم بارشان آورده گیر می دهند. همه را با یک فعل جمع نمی بندم، اما یادم نمی رود موأخذه اتندینگی که به واسطه مقامش مرا علیرغم کاور کردن 3 بیمار پرکارآی سی یو، بی مسئولیت خواند. 

کارهایی را انجام می دهم که جزء شرح وظایفم نیست، اما بخاطر انجام ندادنش از کارانه ام کم می شود. 

در بخشی کار می کنم که هیچ کدام از پرسنلش دوست ندارند پرستار باشند. پرس و جو کردم بخش های مجاور هم آسمان همین رنگ است. 

من عادت کردم به بدبختی هایی که عده ای قلیل بر سر قشرم آوردند. جایی که کار می کردم بخاطر دو روز مرخصی ام که حقم بود شیفت های فشرده دادم، چون پرسنل کم بود و هست مثل همیشه و پاسخ رئیس بیمارستان این بود: من درک نمی کنم فلانی، ما نیرو کم داریم و تو باید بیایی. اینجا فقط به بخش هااضافه می شود،نیرو نیست، من خسته ام و بیمار تو گرسنه. 

اینجا من برای خون گرفتن از بیمارم قبل از اقدام مغزم را آف می کنم تا نترسم از اتفاقی که ممکن است مرا تا ابد محکوم کند به بیماری لاعلاج، وقتی از هر 10 تخت بخش ما 8 تخت آن بیمارانش معتادند و اگر من نیدلینگ شوم و ناقل ویروس ایدز یا هپاتیت، خودم باید هزینه های درمان و داروهای گران آن را بدهم، چون سازمانم فقط مسئول است که پیگیری کند من شیفت های اجباری ام را بیایم، حتی اگر در تب بسوزم یا رنگم زرد شده باشد، چون راه می روم سیکلیو ندارم.

بیمارستان با کمبود نیرو مواجه است و من پرستارم. یادم دادند درک کنم و درک نشوم. من هنوز هم خدمتگزار جامعه ی خود هستم. آمده ام تا آگاهت کنم من به حقوقم برسم و تو نیز به حقوقت بی نقص خواهی رسید. آن وقت می توانی فرشته خطابم کنی، چون ذات من این است، اگر نبود که پرستار نبودم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زينب بابايي ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    115 5
    من پرستار اورژانس هستم ازبي عدالتي كه در حال انجام است شاكي هستم چون بيشترين فشار كاري از ان پرستار مي باشد
  • فرشته ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    1 0
    سلام ودرود بر پرستاران خسته از این همه جفاکاری. احسنت به کسانیکه با جوهر قلمشان درد قشر پرستار را بر صفحه کاغذ می آورند.و ممنون از کسانیکه پرستار نیستند ولی سخنان ما را قبول دارند وهمدلی میکنند به امید صبح روشنی که فکر من پرستار فقط رسیدگی ومراقبت وبهبود هموطن بیمارم باشد چرا که در آن روز میدانم که مسئولین دلسوزی هستند که از حق وحقوق ماصیانت میکنند
  • فرشته ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    108 5
    سلام ودرود بر پرستاران خسته از این همه جفاکاری. احسنت به کسانیکه با جوهر قلمشان درد قشر پرستار را بر صفحه کاغذ می آورند.و ممنون از کسانیکه پرستار نیستند ولی سخنان ما را قبول دارند وهمدلی میکنند به امید صبح روشنی که فکر من پرستار فقط رسیدگی ومراقبت وبهبود هموطن بیمارم باشد چرا که در آن روز میدانم که مسئولین دلسوزی هستند که از حق وحقوق ماصیانت میکنند
  • سياوش پناهي ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    96 5
    من هم پرستارم و ميفهمم دردت كجاست درود بر شرفت
  • نسیم ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    87 4
    عالی بود عین حقیقت
  • محمد ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    99 7
    امیدوارم شغل حساس پرستاری جایگاه اصلی خودش رو پیدا کنه واحقاق حقوق پرستاران بشه والا واقعا سلامت جامعه تهدید میشه بار اصلی حوزه سلامت به دوش پرستاران است
  • زهرا ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    92 2
    عالی بود… حرف تمام پرستاران کشورم…
  • shima ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    82 3
    متن بسىار زىبا ورسا بود و حرف همه پرستارها ...خىلى ممنون
  • saeed ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    54 6
    خداقوت فرشته ی مهربون.فرشته ای که عده ای محدود هم دنیا و هم اخرت تو را به واسطه ی پزشک بودنشان ربوده اند
  • فاطمه ضمیری ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    58 2
    باسلام واحترام.لطفا بااجرای طرح تعرفه گذاری به این آشوبها خاتمه دهید
  • احسان ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    52 3
    جانا سخن از دل ما میگویی
  • سمیرا ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    66 3
    خیلی زیبا وگویای حرف دل همه پرستارا امیدورارم روزی برسه که پرستاران به جایگاه واقعیه خودشون توی جامه برسن
  • علی ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    89 5
    همکار عزیز سلام. درک امثال من و تو و فشاری را که به خاطر سوء مدیریت و مسایل مالی و فرهنگی متحمل هستیم کار چندان سختی نیست. متاسفانه کادر .....پزشکی، بهبود بیمار را نتيجه مهارت طبی خود میداند غافل از آن است که اگر بازوی پرتوان و تحصیل کرده پرستاری در پروسه درمان نباشد این صرفا و به ظاهر مغز پروسه درمان کاری از پیش نمیبرد. کار و زحمت و تلاش و مرارت از پرستار، اعتبار و پرستیژ و جایگاه و پول از پزشک. در هیچ جای دنیا وضع پرستاری به این فضاحت نیست. اگر ما برای جان مردم ارزش قایلیم. باید برای خدمت رسانان به این ارزش نیز ارزش قایل باشیم. چطور میشود بین دریافتی یک پزشک با یک پرستار اختلاف چند صد برابری وجود داشته باشد.در حالیکه این اختلاف به طور میانگین در دنیا حدودا دو و نیم برابر است.هر چند که بعضی کشورها درآمد پرستار بیشتر میباشد. اگر حقوق و حقه الزحمه پرستار را به طور منصفانه و عادلانه پرداخت کنند.و او را حداقل از نظر مالی تامین نگاه دارند. من مطمئنم همه پرستاران شرایط کمبود نیرو و فشار کاری را تا رفع آن به حول و قوه الهی تحمل خواهند کرد. انشاالله آنهایی که مسئولیت و قدرت دارند و واقعا به فکر سلامت مردم هستند نه به فکر پر کردن جیبشان به اسم سلامت مردم، هر چه زودتر یک آبی بر روی این آتش زیر خاکستر نارضایتی شغلی پرستاری بریزند تا قبل از اینکه این آتش زیر خاکستر شعله ور شود و تاوان آن را سلامت تک تک آحاد جامعه دهد (با کم کاری پرستاران بدنبال خستگی زیاد و افسردگیهای شغلی به تبع آن و فرار پرستاران از این شغل به حرف دیگر، یا به نوعی فرار پرستاران از کشور به کشورهایی که قدر آنها را میدانند و برای کار و مهارتشان ارزش قائلند و.....) باور کنید همه ما حتی اون آقایان پزشک خود برتربین نیز یک روز بیمار میشوند و انتظار دارند خدمات به نحو احسن پرستاری بگیرند. پس خدمت به پرستار در اصل خدمت به خودمان در شرایط بیماریت. همه یک پرستار خوب با نشاط پر انرژی و مهربان را به یک پرستار خسته و کسل و خواب آلود بدنبال کار زیاد و قرض دار بدهکار و بداخلاق بدنبال ناملایمتی و..... را ترجیح میدهند. آدم خواب را میشود بیدار کرد ولی آدمی که خود را به خواب زده نميشود بیدارکرد. متاسفانه پزشکان ما با داشتن قدرت و ثروت وجایگاه اجتماعی و تریبون و مظلوم نمایی در رسانه ها.خودشان را به خواب زده اند و من بعید میدانم که بیدار شوند
  • محمد ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    18 83
    shoma parastara faghat ghor mizanin kamelanam ba mariza bi adabane raftar mikonin kasiam shoma ro fereshte nemidoone ham tanbalit ham por tavagho
    • الهام ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
      63 8
      فقط میتونم بگم خجالت بکش شرم کن حد فهمت اینقدره؟
    • محمد ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
      60 2
      این نهایت کم لطفیتونه، تو هر قشری همه نوع ادم وجود داره،ولی علت اصلی اینا کمبود نیرو و عدم ارزش قایل شدن واسه کاریکه پرستارا انجام میدن، وقتی سی،چهل تا مریضو دوتا پرستار باشه مطمئن باش اگه خودتم بودی به علت فشار کاری واسترس، بهتر از اونا نبودی، هیچوقت تا جای کسی نباشی نمیتونی درک کنی که طرف،چرا اینجوریه.!
    • پرستار ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
      19 2
      در جواب به mohammadباید بگم تو که ادعای درس خوندنت میشه درس خوندن فقط خرخونی نیست کاش این درس یکم شعورتو میبرد بالا شماها که زورتون میاد کسی از حقش دفاع کنه حق مافقط حقوق مادی نیست ما میخوایم جایگاهمون درجامعه درست بشه شما چرا میسوزید مگه چیتون از ما بیشتره اگه دوتا تست بیشتر از ما تو کنکور زدین دلیل نمیشه بخواین رئیس بازی دربیارین شماها که خیلیاتون پوشیدن یه دستکش استریلو بلد نیستین با این همه درامد بازم دنبال کار خلاف هستین وحاضرین تمام دقایق عمرتون شده روزای جمعتونو هم کار کنین اونوقت زن وبچه اونطوری تحویل جامعه بدین
  • سمیرا ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    63 2
    به امید روزی که پرستاری به جایگاه حقیقی خود برسد و به عنوان یک شغل تخصصی به ان نگاه شود .این نامه درد دل تمام پرستاران بود.
  • مهر ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    53 2
    نمی دانم چه بگویم درد دلت را خواندم وقطره اشکی گوشه چشمم جمع شد... به یاد فرمایش علامه طبا طبایی افتادم که فرمودند حاضرم حاصل عمرم را با یک شب پرستاری از یک بیمار عوض کنم . تنها راه حلی که به نظرم میرسد این است که با خدا معامله کن و برای رضای خدا خدمت کن خدا قدر ترا میداند . میدانم این چیزها را بهتر از من میدانی فقط خواستم تاکید کنم : زود به سلطنت رسد هر که شود گدای او
  • مجید ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    67 1
    بیشترین زحمات بر دوش پرستار است ،پرستاره که شب تا صبح بیداره کار میکنه دارو میده حمایت میکنه مراقبت میکنه ،و حیف وصد حیف که نادیده گرفته میشه،اگه بخواد ایطوری پیش بره و حق و حقوق مارو ندن ،اگه تعرفه گذاری احرا نشه،خیلی از بچه ها میرن خارج کشور ،یا اگرم نرن دوست دارن خونه بمونن تا اینکه تو این شغل سخت و پر مسولیت ادامه بدن
  • محمدی ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    74 1
    ما پرستارا به جایی رسیدیم که خودمونو شهروند درجه دو محسوب میکنیم. هر روز بیشتر از دیروز کار میکنیم کمتر از دیروز حقوق میگیریم و مهمتر اینکه شان و منزلت اجتماعی نداریم. تهمتها و ناسزاهای بیمار و همراه رو بشنویم و سکوت کنیم چون پرستاریم و باید اونا و استرساشونو درک کنیم. پرستارامون دل‌مرده شدن و هر روز از تعدادشون کم میشه. واقعا متاسفم برای این سیستم و سیاست‌مداراشون.
  • رحمانی ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    75 3
    باسلام من یک پرستارم و در بخش ویژه کار می کنم بارها شده که مریض من در بخش ایست قلیی داده و تا رسیدن پزشکی که به اتاقش زنگ زده شده ما بیمار را با دستگاه دی سی شوک و انجام اقدامات لازم نجات دادیم حالا من از این ناراحتم که در کشور ما به پرستاری اینقدر بی حرمتی می شود و اصلا ارزشی برای ما قایل نیستند
  • گلي ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    51 0
    انشااله با اجراي مرحله هشتاد و پنجم طرح ارتقاء سلامت، البته به شرط ابقا وزير محترم بهداشت! به مشكلات گروه پرستاري هم رسيدگي خواهد شد! يا صاحب الزمان ادركني
  • مريم پورمند ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    39 2
    عزيزم كنار همه چيزا كه نوشتي من هزار برابر تو حرف دارم تا بگم اما ترجيح ميدم هيچي نگم
  • shabnam ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    16 0
    Alive ishallahze tasked dashte bashe
  • ساناز زارع ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    59 1
    حرف دل همه بود،ممنون از دوست عزیزمون،امیدوارم کسایی که باید کاری کنن اینارو بخونن چون خیلی داره در حق پرستارا ظلم میشه
  • مریم پرسا ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    38 1
    عالی بود
    • بی نام ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
      22 6
      به چه خوبی دارن از سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن برای خراب کردن رابطه بین کادر درمانی استفاده می کنن که به اهدافشون برسن.
  • الهام ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    51 0
    عالی بود ممنونم چی میتونم بگم در برابر این همه ظلمی که به پرستار میشه همیشه فقط میشنویم که نیرو نداریم فعلا مدارا کنید بودجه نداریم مدارا کنید.....
  • فاطمه ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    45 0
    درود بر تو همكار عزيزم
  • فرهاد ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    52 3
    جانا سخن اززبان مامیگویی. اوج اختلاف حق وحقوق درسیستم بهداشت این کشور. پرستاربیچاره صبح تاشب بابیماران سروکله میزنه آنگاه قشری دیگرکارانه های پنجاه شصت میلیونی به جیب میزنند. ازماست که برماست. ....
  • حسین ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    20 7
    به چه خوبی دارن از سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن برای خراب کردن رابطه بین کادر درمانی استفاده می کنن که به اهدافشون برسن.
    • مونا یه پرستار ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
      19 3
      ساناز خانوم .به توچه ربطی داره با کی کار داره اینجا این خانوم؟ سواد ؟ میای کتابایی که برا کنکور خوندیم و خرجی که کردیمو کلاسایی که رفتیمو مقایسه کنیم؟
  • حسین ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    به چه خوبی دارن از سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن برای خراب کردن رابطه بین کادر درمانی استفاده می کنن که به اهدافشون برسن.
  • فاطمه ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    32 13
    سلام.من این آقای محمد رو نمیشناسم ولی انگار تمام خصوصیات وجود مبارک خودشو به پرستارا نسبت داده.اگر یک صدم سختی و برخورد پرستارا رو با مریضا تجربه میفرمودن اینجور نطق کردن واسه همیشه یادشون می رفت
    • فاطمه ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      26 3
      سلام.من ظهر نظر دادم نذاشتن.نمیدونم چرا؟ امثال افرادی مثل این ساناز یاهرکس دیگه ( از قشر پزشک) حاضرن واسه پول بیشتر هر جنایتی بکنن.از نظر سوادم که باوجود ..... دیگه سواد مطرح نیست.پول مطرحه.اگه داشته باشی دکترم میشی.ما پرستارا دیگه از جیک و پوک ....پزشکا در حق مریضا خوب خبر داریم .بهتره دوستان فقط به اهداف خودتون فکر کنید و دنبال گرفتن حقتون باشید
  • ط.م ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    52 1
    تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی من یه پرستار بخش شیمی درمانی ام بسیار عالی بود ولی فقط پرستاران درک می کنند عمق فاجعه را.برای غیره تکان دهنده نیست. مسئول رسیدگی به امور پرستاران باید بی شک پرستار باشد.
  • اکرم صفرنوراله ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    افرین بر تو همکار عزیز که حرف دل ما پرستارهارو به این خوبی زدی ای کاش مسئولین ما میفهمیدند که ما واقعا چه میگیم و چی میخواهیم و اونقدر به مشکلات ما بی توجه نبودند.
  • اکرم صفرنوراله ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    49 1
    افرین بر تو همکار عزیز که حرف دل ما پرستارهارو به این خوبی زدی ایکاش مسؤلین ما میفهمیدند که ما واقعا چه میگیم و چی میخواهیم و اونقدر به مشلات ما بی توجه نبودند.
  • ادالانپر ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    54 1
    ما با این نامه همکارمان کاملا موافق هستیم تازه این تنها بخش کوچکی از مشکلات جامعه پرستاری میباشد امیدوارم مسولان محترم و مقام معظم رهبری هم در جریان وضعیت طاقت فرسای پرستاران قرار بگیرند
  • نرگس خدابنده لو ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    45 0
    ممنون از شما که حرف دل ما رو زدین خدا خیرتون بده باید مسولین به مشکلات ما رسیدگی کنن
  • مینا ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    54 2
    دوستان وهمکاران خوبم سلام وخدا قوت.مشکل ما کمی حقوق ومزایای مادی است و چیزی که دل مارا بدرد می اورد ،این استکه پزشک برای ما تصمیم می گیرد.بقول یکی از دوستان کار به جایی رسیده که خود را صاحب جان ومال سایر کادر درمان می دانند.امر بر این گروه مشتبه شده وخود را خدای بلا شریک در امور درمان می دانند.همه کادر درمان وبویژه پرستاران ازاین گونه رفتارها خسته شده اند وهمه بدنبال راهی برای گریز ازسرزمین وطنی خود هستند. باید چاره ای اندیشید.
  • مینا ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    دوستان وهمکاران خوبم سلام وخدا قوت.مشکل ما کمی حقوق ومزایای مادی است و چیزی که دل مارا بدرد می اورد ،این استکه پزشک برای ما تصمیم می گیرد.بقول یکی از دوستان کار به جایی رسیده که خود را صاحب جان ومال سایر کادر درمان می دانند.امر بر این گروه مشتبه شده وخود را خدای بلا شریک در امور درمان می دانند.همه کادر درمان وبویژه پرستاران ازاین گونه رفتارها خسته شده اند وهمه بدنبال راهی برای گریز ازسرزمین وطنی خود هستند. باید چاره ای اندیشید.
  • فاطمه عاليپور ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    49 1
    درسته با همه اين گفته ها موافقم و مهمتر از اينكه در خيلي مراكز شايسته سالاري از بين رفته سياست انتخاب پرستار بهتر عوض شده و مبناي ان سليقه هاي شخصي و تفكرات فردي است ولي چه ميسه كرد من هنوز نديدم كسي بيايد و غم پرستار بخورد حتي پرستاران ستادي پرستار درمان را پله ترقي خود ميدانذ
  • جواد ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    44 1
    سلام کاش این اقای وزیر متوجه میشد که وزیر تمام کادر درمان وزیر یه تعداد زیاد پزشک و پرستار که از اون درامد های ملیونی فقط خبرش رو میشنوفکر میکنم بعضی ها دارن طوری برنامه ریزی میکنن تا بعد از پایان مسئولیتشون همچنان درامد های ملیونی داشته باشن
  • saye ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    40 6
    ومن هنوز با تمام دل خدمتگذار جامعه خود هستم
  • س ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    65 7
    من کاملا با نظرات این همکارمان موافقم ،شاید افرادی که پرستار نباشن درک نکنن ما هم آدمیم با همه محدودیتهای یک انسان، خیلی از همکارام واریس دارن خیلی هاشون از شدت استرس دچار سرطان و ناراحتی قلبی میشن بگذریم از بیماری های عفونی و. . که اگه سرشماری کنن تو هیچ شغلی پرسنلش اینقدر آسیب نمی بینند، ما از اینها گله نداریم چون خودمان انتخاب کردیم و یک شب پرستاری را به هیچ اجر دیگه ای معامله نمی‌کنیم اما تقاضا داریم مسئولین درکمان کنند ،و به شان واقعی حرفه مان برسیم.
  • ساناز.فدایی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    من موندم اگه ما پزشکا نباشیم شما دست چپ و راست خودتونم بلد نیستید . ما بهترین سالهای عمرمون رو درس خوندیم در عوض شما حقی که اصلا به شما مربوط نیست رو از پزشک انتظار دارید ... این حس و علاقه شما به پزشک شدن که نتونستید تو کنکور قبول بشید براتون شده عقده . شما حق ندارید سطح خودتون رو با افرادی که از شما باهوشتر و بالاترند مقایسه کنید واسه همین باید کار فیزیکی کنید و کار فکری رو کسی که ارشدتد هست انجام بده که بهش میگن اردر یعنی فرمااااان ، یعنی فقط وظیفتون گوش کدرن ، اجراست .
    • عماد ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      58 5
      خواهر عزيز و همكار گرامي حرف شما كاملا متين ولي حق ندارين به حرفه پرستاري توهين كنين.بنده يك پرستار آي سيو كار هستم و نزديك 10 ساله كه دارم تو بخش ويزِه انجام وظيفه ميكنم.ميخوام اينو بگم كه اون سالهايي كه شما درس ميخوندي بنده در حال كسب تجربه بودم.30شب در ماه كيشيك دادن اجباري به نظر شما واريس نمياره؟اونم بخاطر كمبود نيرو.الان هم حاضرم با هر كدوم از پزشكاني كه همين امسال فارق التحصيل شدن و اومدن تو كادر درمان چه از نظر عتمي و چه عملي مناظره كنم.فقط همينقدر ميخوام بدونين كه ما مشكلي با پزشكاي محترم نداريم.حرف ما اينه كه عدالت در پرداخت اجرا بشه...
    • Araz ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      54 6
      چه بسیار پزشکانی که معاینه کردن، علایم بیماری ها ونسخه نوشتن رو یادشون دادم حتی از متخصصان، یارو بلد نبود قرص سرماخوردگی رو نسخه کنه، وای به حال مریضایی که در نبود من میخاستند ویزیت کنند. من خودم لیسانس پرستاری، لیسانس وفوق لیسانس حقوق دارم، الان هم پرستاری میکنم هم وکالت وهم دکترا میخونم
    • از كانادا ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      62 6
      بله دقيقا مشكل ما برستار هابا افراد ....... مثل شماست كه كمبود ها و سرخوردكي هاشون رو به سر كار ميارندسطح سواد ربطي به شعور ادم ها نداره.اينكه تو تو جوانيت نشستي درس خوندي كه نبايد كمبودت رو سر قشر ديكه اي خالي كنين موندم جرا تو هيج كشوري به جز به ايران اين شكلي نيست.شايد ادم ها انجا ادم ترند
    • 2365 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      48 4
      اولا ادب مرد به زدولت اوست دوما انچه عیان است چه حاجت به بیان است سوما شما و امثال شما فقط به درد این می خورید که از روی کتاب چندتا خط بکشید که خودتونم نمی تونید بخونید چی نوشتید چهارما اگر نبود نظام بیمار سیستم درمان ما و حمایتهای کورکورانه صنفتان د رمسند قدرت از شما مطمئنا شما از همان گروهی بودید که در ده کوره های این کشور نیز لیاقت حضور نداشتید چه برسد به امر درمان پنجمعا اگر واقعا راست می گوید نام و مشخصات کامل خود را اعلام نمائید تا همکاران لطف نمایند گوشه ای از شاهکارهای طبابت جنابعالی را برایتان بازگوکنند شاید دچار فراموشی شده باشید
    • narges ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      47 6
      سلام متاسفم برات مثل اینکه شما خیلی .... هستین اگه پرستار نباشه کی ......که میزنین بپوشونه تو که 30 تا مریضت 10 دقیقه نمیکشه ویزیت کنی چی سر هم میبافی میگی
    • reza kh ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      56 5
      خیلی زشت و غیر منطقی نظر دادین یه ذره به گفته های خودتون فک کنید لطفا... هرگز پرستار را کمتر خودتون نپندارید چون سه ترم بیشتر درس خوندن اصلا به چشم نمیاد.....
    • مهرناز ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      62 6
      سرکار خانم ساناز فدایی ا منتظر روزی باش که یک نفر چنان بهت بی احترامی کنه که روزها بیاد بیاری که من روزی به قشر پرستار بی احترامی کردم و بداااان ان روز دور نخواهد بود .مطمین باش
    • f.m ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      34 11
      خانم فدایی همیشه صدا از طبل توخالی بلنده!!!! ولی خداروشکر که شماهستی!!! فدایی داریمممم!!!!!!!
  • فرشته ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    31 0
    آقا محمدمثل اینکه پرستارا خیلی دلتون روسوزوندن که اینقدر مغرضانه برخورد کردید جایی که اهل فن حرف میزنندجایی برای غیر نیست از این به بعد اول فکر کن بعد حرف بزن
  • shayesth ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    37 3
    عالی بود واقعا حرف دل ما رو زدی،دست مریزاد
  • لیلا ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    36 2
    پرستاری عشق میخواهد،حس همدردی و همدلی با بیمار میخواهد، شب بیداری و اقتداروخلاقیت، که یک پرستار در بدو ورود خودش را محک زده تا پابه عرصه پرستاری بگذارد .حالا که ما پرستاران داوطلب خدمتگذاری به مردم عزیزمان شدیم در کنار تمام مشقات روحی وجسمی،شایسته این است مسئولین در خور زحماتمان حقوق مناسب در نظر گیرند.در نهایت پرستاری عشق است تا پرستار نباشید درک نمیکنید.
  • مریم ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    21 26
    من پزشکم و با یه سری ازحرفاتون موافقم و درکتون میکنم البته جز اون قسمت دشمنی با gp ها ..... اگه واقعا قبول داشتین که ما یه تیمیم شمشیرتون رو صاف رو به پزشک ها نمی گرفتین
  • abbas ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    22 4
    مرحبا به دلنوشته عزيز و بزرگوار...
  • Araz ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    41 2
    به نظر من مشکل اصلی عدم آگاهی ماپرستاران به حقوق وتکالیف خودمان میباشد تا کارهای پزشکان را در محدوده شرح وظایف خودمان ندانیم تا خودشان مجبور باشند کار خودشان را تکمیل کنند، دوم اینکه یاور وپشتیبان هم باشیم.نکته بعد اصرار به تکلیف دولت وسازمانهای مربوطه به تصویب واجرای قوانین و آیین نامه های مورد نیاز جامعه پرستاری برای ارتقای دانش، کارآیی ومهمتر رفاه پرستاران میباشد. ایجاد سندیکاهای پرستاری خارج از وزارت بهداشت یکی از نیازهای اساسی ما است. باید یکدل باشیم واز وزارت پزشکان حقمان را بستانیم
  • فاطمه ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    32 0
    سلام همكار عزيز وهمدرد حرفهايت قلبم رو فشرد وزخم كهنه مظلوميت وبي عدالتي حاكم بر سازمان ونبودن يك گوش شنوا براي مشكلات تيم زحمتكش پرستاري رو زنده كرد ديگر از زار زدن خسته شدم ديگر از فرو بردن بغض وپنهان كردن دردهاي صنفي خسته شدم ميخواهم فرياد بزنم وبه مردم از اين همه بي عدالتي كه همچون طنابي بر گردنمان فشار مياورد وجاي نفس كشيدن را نيز گرفته است بگويم ولي به اطراف كه نگاه ميكنم مردم را دردمندتر ونالان تر از خود ميبينم كه كوه مشكلاتشان گوشي براي شنيدن نگذاشته وحتي اگر هم بشنوند رمقي براي گرفتن دست هاي خسته من را ندارند مسئولين كه به فكر اغنيا هستند ومردم هم به دنبال راه حلي براي گذران سخت زندگي ومن فريادم در خلاء زندگي بدون رسيدن به گوش كسي محو ميشود اما اميدم همچنان به خداست خدايا دوستت دارم
  • مهسااسدی ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    65 2
    ساناز فدایی عزیز من این متن رو نوشتم یه نرس آی سی یو کار هستم .زمانی که این رسالت رو شروع کردم به خودم افتخار میکردم که در لحظات درد کشیدن بیمارم این من هستم که کنارشم ودردش رو تسکین میدم.من هيچوقت خودم رو با پزشک مقایسه نکردم هيچوقت هم آرزوی پزشک شدن نداشتم و ندارم. شما اگر درساتونو خوب مرور کرده بودید یادتون میموند که ما تو فیلدمون یه مبحثی داریم به نام اخلاق حرفه ای که میگه معیار سنجش آدمها وجدان کاریه و داشتن اخلاق.نگرش شما کاملا منفیه بهتون قول میدم با تغییر نگرشتون از منفی به مثبت صاحب ثروت فراوانی میشید. چه خوش گفت شاعر سرزمینم که گفت:افتادگی آموز اگر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است
  • reza kh ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    این دردی است که سالهای سال خانواده پرستاری ایران زمین را رنجور کرده و امیدوارم که ریشه اش خشکانده شود و ضمن رعایت عدالت همه پرستاران به حقشان برسند. اما قابل توجه پزشکان محترم بخصوص خانمی که کامنت گذاشته (ساناز.فدائی)،باید بگم که پرستاران را از سر چهارراه برا بیگاری و کارگری نیاورده اندآنها هم مثل شما کنکور دادن و سالها درس خوندن و کمتر از شما هم تلاش نکرده اند ، از نظر علمی اصلا کمتر از شما نبوده و حوزه دانششان از شما وسیع تر است و از نظر عملی هم که شماها گرد پاهایشان را جمع نمی کنید و تجربه 14 ساله من میگه که اگه پرستاران نبودن شما نسخه نوشتن هم الان بلد نبودین چه برسد به بقیه امور. اگه فقط یک ساعت پرستاران دست از کار بکشند بخدا قسم شما محو می شوید چون کار را پرستار انجام می دهد و بهبودی حاصل علم و عمل اونه نه دستور!!!! شما. یادتونم باشه امروزه خیلی از درمانها و اعمال پزشکی بصورت off line انجام و نیازی به فرمان!!! شماها نداره پس فقط وجدان را قاضی کرده و از خدا و روز جزا و مکافات عمل بترسید و به جز رعایت انصاف به چیزی فکر نکنید.....
  • reza kh ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    57 3
    این دردی است که سالهای سال خانواده پرستاری ایران زمین را رنجور کرده و امیدوارم که ریشه اش خشکانده شود و ضمن رعایت عدالت همه پرستاران به حقشان برسند. اما قابل توجه پزشکان محترم بخصوص خانمی که کامنت گذاشته (ساناز.فدائی)،باید بگم که پرستاران را از سر چهارراه برا بیگاری و کارگری نیاورده اندآنها هم مثل شما کنکور دادن و سالها درس خوندن و کمتر از شما هم تلاش نکرده اند ، از نظر علمی اصلا کمتر از شما نبوده و حوزه دانششان از شما وسیع تر است و از نظر عملی هم که شماها گرد پاهایشان را جمع نمی کنید و تجربه 14 ساله من میگه که اگه پرستاران نبودن شما نسخه نوشتن هم الان بلد نبودین چه برسد به بقیه امور. اگه فقط یک ساعت پرستاران دست از کار بکشند بخدا قسم شما محو می شوید چون کار را پرستار انجام می دهد و بهبودی حاصل علم و عمل اونه نه دستور!!!! شما. یادتونم باشه امروزه خیلی از درمانها و اعمال پزشکی بصورت off line انجام و نیازی به فرمان!!! شماها نداره پس فقط وجدان را قاضی کرده و از خدا و روز جزا و مکافات عمل بترسید و به جز رعایت انصاف به چیزی فکر نکنید.....
  • نرگس ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    48 2
    جانا سخن از زبان ما میگویی... حرف دل همه ما بود، قابل توجه افرادی که خود رو ارباب و بقیه رو رعیت میبینن اینکه در کادر درمان کار ما مکمل همدیگه ست و اگر یک جزء نباشه کار جزء دیگه هم با مشکل روبرو میشه، کسی نخواسته حق پزشک رو بگیرن وبدن به پرستار، ما فقط حق و حقوق خودمون رو میخوایم و برای گرفتنش نباید از کسی اجازه بخوایم یا به کسی بربخوره! به امیدروزی که هرشغلی جایگاه خودش روپیداکنه.
  • پویا ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    98 3
    سلام درجواب ساناز خانم میخوام بگم از طرز حرف زدنت مشخص چقد باهوش و تیز هوشی، خجالت میکشم اسم پزشک روی شما و امثال شما بزارم ، کی دست چپ و راست خودشو نمیشناسه؟ ما یا شما که رو cpr هول میکنید و این پرستار که باید بگه چکار بشه و چی تزریق بشه ، کی به مریض شوک میزنه شما یا پرستارا ؟ کدش برای کی میره پزشکا ، چرا ؟ کی sk انفوزیون میکنه پرستارا یا شما، کدش برای کیه پزشکا ، چرا ؟ کی aBG میگیره ؟ پرستار ، کدش برای پزشک چرا ؟ و و و و و هزاران کار که ما در بخش ویژه انجام میدیم و پزشک انگار که نه انگار. . . ساناز جان ما ادعایی از شما نداریم از شما طلبی هم نداریم قصد خوردن پول شما راهم نداریم فقط به قول خودتم که گفتی ما حق اعمال فیزیکی خودمان را میخوایم و تمام، مثل پرستاران ترکیه ، کانادا ، اروپا و و و، شما به این سوالم جواب بده فقط برای ما پرستارا کافیه ، شما پزشکا چرا از اجرا شدن طرح تعرفه پرستاری هراس دارید ؟؟؟؟ چرا واقعا ؟؟
  • وحید ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    60 4
    پرستارای محترم خواهشا جواب ساناز باهوشو ندید اخودتون میدونید ایشون ازاونایی هستن که تازه اومدن توکارو گوشیرومیندازن دوره گردنشون انگارتمام بیمارستان زیردستشونه وهمه نگاشومیکنه واقعن که براخودم متاسفم که با همچین آدمایی همکارم
  • سعید ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    48 2
    سلام خدمت دوستان. لازم به یاد اوری است که تمامی پرستاران در شیفتشون مثل اچارفرانسه هستند و متونند کارای پزشکان. مسول خون گیر ازمایشگاه. نگهبان. کمکی بخش. خدمات. ایفای نقش کنند و چیزی نکویند. چون که مجبوند که با شرایط خودشان را هماهنک کنند.
  • حسین ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    49 4
    خانم دکتر فدایی 90 دصد پرستارا چون کار عملی کردن و حرف نزدن و در عمل ثابت کردن بهتر از پزشکان عمومی که بهتر وارد بازار ..... می تونن تشخیص بزارن و به درمان بیمار بیچاره اورژانسی کمک کنن . همه چی که درس خوندن نیست.کار تمام پرستاران از جان و دل برای بیمار کار کردن است ولی شما اول دنبال قبض ویزیت هستین.
  • صبا ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    41 1
    وای که حرف دل همه پرستارای خسته رو زدی دست مریزاد
  • نسرين(پرستار) ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    42 2
    دوست و همكار عزيزم ممنون از اينكه حرف دل پرستارها رو در نامه اي نوشتي هر چند كه هنوز گفتني بسيار است به اميد احقاق حقوق به حق پرستاري و اجراي بي قيد و شرط قانون تعرفه گذاري و اجراي عدالت در پرداختي ها تا سه برابر و به اميد روزي كه شاهد جايگاه به حق پرستاري باشيم هر چند كه تا زماني كه تمام مناصب در دست پزشكان باشد بعيد ميدانم ولي اين را ميدانم كه دور نيست اندكي صبر سحر نزديك است .
  • صبا ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    55 3
    خانم ساناز هرکی تو کنکور رتبش دو هزار بالاتر باشه اونم با چهار پنج سال درس خوندن و برنامه ریزی واسه کنکور باهوش تر نیست این همه پرستار که.میبینی نخبه های مملکتن فقط نمیدونستن تو کشور ما به جای همکاری پزشک سالاری وجود داره اره اگه من فرق یه کار یه پزشک و پرستار رو میدونستم منی که خیلی راحت بدون اینکه خودمو بکشم و برنامه ریزی کنم رتبه چهار هزار اوردم اوردن رتبه پزشکی اونقد سخت نبوده برام فقط نمیدونستم که سیستم اینقد خرابه کما اینکه دوستان من بعد از ۶_٧سال دوری از کتاب مجددا در دانشکده پزشکی دولتی پذیرفته شدن پس فقط شما نخبه نیستین در ضمن برگه اوردر ساخته ایرانه پزشک در مقابل پرستار حق تجویز داره نه دستور
  • نرگس خدابنده لو ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    41 3
    واقعا ساناز خانوم براتون بخاطر این طرز فکرتون متأسفم ما به دنبال عدالت هستیم شما دنبال چی هستین ایشالا آگاه ببین.
  • ا.ف ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    64 7
    سلام به همه دوستان پرستار و پزشک. دکتر فدایی جان احتمالا با سهمیه ای چیزی دکتر شده بنابراین بهش خرده نگیرید.ما پرستارا تو سال های کاریمون از این نوع پزشک نماها زیاد دیدیم که هنوز فرق قرص و امپول و... نمی دونن.البته و صد البته که شماها برا کنکور مزخرف ایران درس زیادی خوندید و البته که زیاد خوندن دلیل باهوشی نیست و گاهی بالعکس دلیل بر....ما ها هر کدوم قد شماها خر میزدیم و مهمونی نمی رفتیم و تک بعدی بودیم حتما الان متخصص بودیم نه جی پی.4 سال اول که علوم پایست و فقط حفظ می کنید 3 سال درس می خونی ولی افرادی مث شما که ادعا دارند نه هم پزشک ها فشار مریض بلد نیستن بگیرن.نسخه نوشتن و خوب بلدید که اونم درست و غلطش و فقط ما می فهمیم و خدا.من 9 سال بیمارستان دولتی کار کردم والا تو بیمارستان دولتی که جی پی جز پرسنل حساب نمیشه اخرش بدن خلاصه پرونده بنویسه که اونم اگه یه پرستار کنارش نباشه فاجعه است.من بی احترامی نمی کنم فقط خواستم بدونی ما پرستارا پزشکای بیسواد و از صد کیلومتری تشخیص می دیم ظاهراشما هم جز همونا هستی که البته از پزشکی کلاس کاریشم نداری.به علاوه سواد ظاهری ارزشی نداره اون ادب و نزاکت که متاسفانه ظاهرا از اونم بی نصیب هستید.از خداوند می خوام که انشالا زودتر به بلوغ اجتمتعی که در خور یه پزشک هست برسید.از دوست پرستارمم بخاطر نامه زیبا ولی ناکاملش تشکر می کنم و به همه دوستان پرستار و پزشکم میگم که فراموش نکنند خداوند هر کسی و بهر کاری ساخته و حتما جای حق نشسته.دکتر فدایی هم می تونه بیاد رودرو باهم بحث کنیم و حتی از نظر سطح علمی هم من به شخصه براشون دلیل و مدرک دارم.شب همه خوش
  • z.o ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    32 2
    سلام به همه دوستان بابت نامه زیبا , بجا و بحق همکارم که حرف دل همه پرستارای زحمتکش رو گفتن سپاسگزارم در ضمن برای خانم فدایی بااین طرز فکر متاسفم و فقط میتونم بگم جواب ابلهان خاموشی ست همین !!
  • z.o ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    45 3
    سلام به همه دوستان بابت نامه زیبا , بجا و بحق همکارم که حرف دل همه پرستارای زحمتکش رو گفتن سپاسگزارم در ضمن برای خانم فدایی بااین طرز فکر متاسفم و فقط میتونم بگم جواب ابلهان خاموشی ست همین !!
  • علی عزیزی ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    52 4
    خاک ایران یکسر از دکتر پر است هرکه دکتر نیست نانش آجر است ملک ایران سرزمین دکتران این‌قدر دکتر نباشد در جهان شهر دکتر، کوچه دکتر، باغ دک کبک دکتر، فنچ دکتر، زاغ دک عابران هر خیابان دکترند دانه‌های برف و باران دکترند هم وزیران هم مدیران دکترند بیشتر از نصف ایران دکترند هرکه پستی دارد اینجا دکتر است دیپلم ردی‌ست، اما دکتر است هرکه شد محبوب از ما بهتران هرکه شد منصوب بالا دکتر است هرکه رد شد از در دانشکده یا گرفته دکتری، یا دکتر است شعر نو مدیون دکترها بوَد تو ندانستی که نیما دکتر است؟ شاعر تیتراژهامان دکتر است مجری اخبار سیما دکتر است آن‌که مثل آفتاب نیمه‌شب سر زد از صندوق آرا دکتر است شاد باش ای دکتر آرای ما دکترای جمله دانش‌های ما ای تو افلاطون و جالینوس ما دکترایت نخوت و ناموس ما در جهانی که پر است از نابغه دکتری چندان ندارد سابقه بی‌سبب افسرده‌ای، غم می‌خوری سرزمین ماست مهد دکتری خط‌مان وقتی شبیه میخ بود ای‌بسا دکتر در آن تاریخ بود این‌همه آدم که در عالم نبود آدمی کم بود و دکتر کم نبود من نگویم، شاعران فرموده‌اند رخش و رستم هردو دکتر بوده‌اند گرچه باشد قصه‌ها پشت سرش دکتری دارند ملا و خرش شاعران از رودکی تا عنصری بی‌گمان دارند هریک دکتری شعله‌های عشق چون گر می‌گرفت آتشی در خیل دکتر می‌گرفت عشق با دکتر نظامی قصه‌گو عشق با دکتر سنایی رازجو عارف شوریده دکتر مولوی نام پایان‌نامه او مثنوی حافظ و سعدی و خواجو دکترند سروقدان لب جو دکترند وحشی و اهلی و صائب دکترند تاجر و دهقان و کاسب دکترند عالمان را خود حدیثی دیگر است حجت‌الاسلام دکتر بهتر است بحث‌های جعل مدرک نان‌بری‌ست بهترین سرگرمی ما دکتری‌ست عده‌ای مشغول دکترسازی‌اند عده‌ای سرگرم دکتر‌بازی‌اند
  • فاطمه ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    سلام همکاران.اسید پاشی دیشب رو فهمیدید؟ قابل توجه خانم فدایی و امثالهم که خودشونو قشر فهمیده میدونن: اسید پاشی توسط یه دکتر دیگه انجام شده.قضیه صنفی بوده و صرفا خواسته حریف رو از چرخه خارج کنه که پولی که بدست میاره نکنه کم بشه. آدم واقعا واسه این همه حس خدمت و دلسوزی برای مریض از طرف این قشر فرهیخته متاسف میشه
  • فاطمه ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    45 4
    سلام همکاران.اسید پاشی دیشب رو فهمیدید؟ قابل توجه خانم فدایی و امثالهم که خودشونو قشر فهمیده میدونن: اسید پاشی توسط یه دکتر دیگه انجام شده.قضیه صنفی بوده و صرفا خواسته حریف رو از چرخه خارج کنه که .............آدم واقعا واسه این همه حس خدمت و دلسوزی برای مریض از طرف این قشر فرهیخته متاسف میشه
  • سعید ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    33 14
    سلام. نامتون واقعا زیبا بود. بچه ها ما با پزشکا مشکلی نداریم، بعضی از پزشکا واقعا سختی کار مارو دیدن و درک میکنن و البته پزشکی هم شغل سنگین و پر استرسی هست.
  • محسن از اندیمشک ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    61 3
    دستان یکایک شما پرستاران عزیز خواهران و برادران میفشارم بخاطر قطره قطره اشکی ک بخاطر مریضانتان میریزید,میفشارم بخاطر عرق هایی ک از گوشه پیشانیتان ب زمین میافتد و هیج کس انها را نمیبیند,میفشارم بخاطر بی توجهی میفشارم بخاطر بدرفتاری میفشارم بخاط ر بدرفتاری و نیز میفشارم بخاطر مهربانیتان,که باندازه یک صدم از کارهایتان حق حقوقتان را نمیدهند,جه زیبا گفت این نامه ک کسی ک این دنیایش را نداشته باشد اخرتش را ندارد,تقدیم ب تمامی پرستاران زحمت کش
  • حمید حاجی نژاد ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    21 1
    سﻻآمت نیوز عزیز نظرات را سانسور نکنید.بگذارید تا همه نظراتشون را بیان کنند
  • Roza ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    56 3
    ممنون از این نامه ای که نوشته ای پرستار عزیز،انچه که گفتی عین واقعیت بود،کاملا با حرفهایت موافق،سیستم درمانی با این روندی که به پیش میرود قطعا پرستارانش دلسوزش را از دست خواهد داد،و نتیجه اش دامان یک ملت را خواهد سوزاند،اکثریت پزشکان در مملکت ما متاسفانه تبدیل شده اند به بت هایی که خیال میکنند لایق پرستش اند،و خیال میکنند پرستاران و بیماران لایق له شدن اند تا پزشکان قله های ترقی را طی کنند و با پول خون مردم سفرهای میلیونی و تجارتهای میلیاردی بکنند،امیدوارم پرستاران عزیز و مردم نگذارند این رویه ادامه یابد.
  • میترا ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    50 5
    واقعا جالبه متخصصان واقلیت 7 درصدی سکوت میکنند اینترنها آسیستانها وپزشکان عمومی در مقابل اعتراضات پرستاری جبهه میگیرند!!!!!وقتی میگیم ما قصد مقابله با شما رانداریم میگویند :توانش را هم ندارید!!! میگوییم ما ازحق سایر پیرا پزشکان و کمک بهیار ومامور هم دفاع میکنیم میگویند:آنها را دستاویز قرار داده اید!!!و دست آخر صحبت از بد اخلاقی پرستاران میکنند!!!یعنی مریض یک سئوال را دو بار از پزشک بپرسد برخورد پزشک را مقایسه کنید با برخورد پرستاری که 12 ساعت مداوم برخورد نزدیک وپرکتیکال با بیمار داشته است!! بعضی اضهار نظر ها حق الناس است همکاران پزشک .به خدا قسم که شما درک نمیکنید ما چه میگوییم !! وقتی میفهمید که 10 دقیقه در اتاق بیمار مکث داشته باشید که این از اکثر پزشکان سرزمین من انتظار بیجاییست
  • طهماسب ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    40 6
    خانم فدايي ،ببخشيدخانم دكترفدايي ،اينوگفتم كه توكشورمامردم لقبشون براشون ارزشمندترازاسم ونسب خانوادگيشون هستش،من كاري به ادعاي هوشمنديتون ندارم هرچندسنجيدن اون كارراحتيه ،ولي فقط ميخواستم يك موضوع روبيان كنم واون اينه كه ماپرستاران وپزشكان خدمتگزارملتمون وبيماراي ايراني هستيم وچه وظايف مراقبتي پرستاران وچه نسخه تجويزي شماكه شمابه اون order ميگين درخدمت منافع بيماره واحتياجات وخواسته هاي شخصي شمانيست كه پرستارهااجراميكنن بلكه دستورشماداروي موردنيازبيماره وتشخيص موردنيازاون واين ربطي به ارباب ونوكري نداره كه شماگفتين ،اينوگفتم كه شماودوستانتون كه تعدادتون هم كمه بدونيد وبدونيدبه زودي شاهدتحول بزرگي دروضعيت پزشكي وپرستاري كشورخواهيدبودالبته تااينجااعتراضات مابه نفع پزشكان عمومي ورزيدنتهاشده ،ومن نميدونم كجاي اعتراض مابه ضررشماتموم شده ،به هرحال اونهايي كه بصيرت دارن ميدونن مادربرنامه ثرياحرف بي منطق نگفتيم وخواستارعدالت درپرداخت هستيم وازظلم به پزشكان عمومي ودستياران گفتيم باشدكه خداوندهمه مارابه راه راست هدايت فرمايد.
  • سمیه .م ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    38 5
    با سلام.دوستان ما هیچ مشکلی با قشر پزشکی نداریم.اشتباه برداشت نشود.ما پرستاران خواهان احقاق حق خود هستیم، در مقابل شیفتهای زیاد وسنگین، اضافه کاریهای اجباری، پرسنل کم و تعداد زیاد بیمار در یک شیفت، در معرض انواع بیماریها و ویروسهای واگیر دار، از دست دادن مناسبتها ودر کنار خانواده بودن چه در جشن ها چه در عزادریها، شیفت امدن در هوای الوده، برفی وشبهای احیا.....فرسودگیهای جسمی وروانی ناشی از فشار کار خیلی زودتر از سن معمول.ضررهی ناشی از شب زنده داری ها..... بله ما پرستاریم و این حرفه رو پذیرفتیم ولی هیچکدام نمیدانستیم در مقابل از دست دادن سلامتی جسم وروان ، خود و خانواده خود حقوقی دریافت میکنیم که ارزش این همه ایثا و از خودگذشتگی رو نداره.هیچ مزایایی و امتیازی برامون نسبت به دیگر مشاغل قایل نمیشن، حتی ارج واحترامی هم .... میبینید چه چیزهایی رو از دست میدهیم و درمقابل هیچ به دست نمیا وریم نه مادی نه معنوی.لا اقل این اضافه کاریه رو بردارن ما یکم به اوضاع خانواده هامون برسیم.مزایا نخواستیم.پرساتر قراردادی ، شرکتی میشه پیمانی یا رسمی .ایا به نظر شما نیرویی اضافه میشه به سیستم؟ تو رو خدا به دادمون برسین، به خدا خیلی از پرستارها علاوه بر مشکلات مادی.مشکلات خانوادگی و سلامتی دارن.قسمت مالی رو کمک نمیکنید ، کاری کنید با کم شدن شیفتها و فقط با انجم شیفتهای موظفی به خانواه هاشون هم تعلق داشته باشن و روز به روز مستهلک تر نشن.مسیولین تو رو خدا دل بسوزانید و کمک کنید تا نتیجه اش رضایت مندی بیمار وبهبود کیفیت و کارایی سیستم درمان باشه و پرستار همیشه بخنده و مهربون باشه.
  • اریا ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    53 7
    من از بچه های اورژانس ام ساناز خانم تو که ادعات میشه ذار طرحت شروع شه میفهمی مریض دیدن چیه.دوستات نمیتونن ی مریض دهیدراته رو از ی اکسپایر شده تشخیص بدن وقتی چست تیوب رو از کنار کلاویکل برا مریض میذارید و همه چیز رو به اقدامات پرستار نسبت میدین و اون توبیخ میشه و تو حتی ی توضیح نمیدی حق داری رفتارت اینطور باشه روزی رو میبینم که تو مناطق محروم بالا سر بیمارت گریه کنی و ندونی چیکار کنی شما تئوریتون خوبه ولی کار عملیتون یک در هزار تخصصس رو دارید.پس قبل حرف زدن و توهین کردن فک کن.مقصرم نیستی عادت کردی به خود بزرگ بینی ولی اگه ی نفر از خانوادت به کمک احتیاج داشته یاشن نمیدونی باید چیکار کنی برو براش نسخه بنویس و به بقیه اعضا خانوادت اوردر بده
  • Shirin ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    62 8
    درود واقعاً اشكم در اومد،من هشت سال پرستار اورژانس بودم،با اينكه پرسنل رسمي بودم ماهي ١٠ تا شبكاري،٤ تا لانگ،٧،٨ تا صبح و عصر ميدادم،تمام چيزهايي كه گفتي رو تجربه كردم،مواخذه هاي بي مورد سوپروايزرها،شكايت متخصصين به رييس بيمارستان بابت اينكه وقتي من وارد بخش شدم پرسنل به احترامم بلند نشدن،و در نتيجه كم شدن عملكردي و توبيخ شدن ما،مواخذه سرپرستار و سركوفتهاي بيجا به جاي خسته نباشيد و صبح بخير،انجام كار منشي به علت نداشتن نيروي منشي در بخش،توهين همراه بيمار و پزشك و هزاران مورد ديگه،بخاطر همين تبعيض هايي كه ديدم و با وجود اين همه كشيك درس خوندم و الان دانشجوي پزشكي دانشگاه دولتي هستم،قابل توجه دوستان پزشكي كه ادعاي نخبه بودن ميكنن،فقط متاسفم براي اين سيستم كه مني كه با علاقه وارد اين رشته شدم و چند سال كار كردم،مجبور شدم دست از كارم بكشم....
  • النا ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    42 8
    سلام دوستان با همکار خوبم موافقم ما هیچ مشکلی با پزشکان نداریم. ولی ابن یه حقیقته که عدالت بین جامعه پزشکی و پرستاری در ایران اجرا نمیشه.ما با کمک بهیار یا خدمات بخش خودمون که اکثرا حتی دیپلم هم ندارند.تفاوت حقوقی ناچیزی داریم.درحالی که تفاوت حقوقی ما بایک پزشک عمومی قابل مقایسه نیست.ضمن این که به هیچ عنوان سختی کار پرستار نسبت به پزشک اصلا د نظر گرفته نمیشود.در یک شیفت شب پرستار 2تا 3 ساعت حق استراحت دارد.که تازه میگویند غیر قانونی است و لی پزشک آنکال تمام شیفت شب در خواب است.حتی به راحتی به ببمارستانهای دیگر هم سر میزند.یعنی شیفت همزمان در چند بیمارستان....این چه عدالتی است
  • رضا ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    54 7
    پرستاری از آلمان بجای اینکه برای پزشکی قبول شدن خودکشی کنم همراه درسم زبان میخوندم الان هم آلمانم تویکی از مدرنترین بیمارستانها مشغول کارم که نمونش رو تو ایران نخواهید دید اونم توی کشوری که مثل بهشته و پزشک و پرستار هیچ فرقی ندارن و هیچ پزشکی خیال نمیکنه آسمون دهن باز کرده و اون افتاده پایین ما اینجا پرستارایی داریم که مجموع حقوق و مزایا و اضافه کاریشون از پزشکا بیشتره . البته من الان هلند هستم واسه گردش اومدم آمستردام. بدرود mit freundlichen grußen
    • hani ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      6 3
      سلام میتونم بپرسم شما چجوری تونستید برید المان و کارکردن اونجا سخت نیست؟؟؟؟؟؟؟t
  • رقیه جعفری ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    35 4
    این بی عدالتی در پرداخت های وزارت بهداشت در کشور اسلامی بسیار منفور است امید که تک تک مسولین وزارت بهداشت در امتحان بزرگ زدودن این لکه ننگ از ایران عزیز سربلند باشند و وای بر کسی که دانسته به ادامه این ناعدالتی راضی باشد که با این کار تنها به خود بد کرده است
  • س.ف ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    6 72
    واقعا متاسفم برای کسایی که بجای کار و فعالیت دنبال حاشیه اند . معولا شما که جار .جنجال دارید اقلیتی هستید که سر و صدا دارید و بیشتر قشر پرستاری نیروهای زحمت کش و قانعی هستند که میدونن حق و حقوقشون رو پاشون رو از گلیمشون درازتر نمیکنن. هر که بامش بیش برفش بیشتر
    • رضا ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      49 6
      احتمالا شما از همون نخبه هایی هستید که بامتون خیلی "بیشه"
  • یگانه ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    20 1
    عاااااالیییی بود.....ای کاش جایی خونده بشه که شاید تلنگری به مسئولین و مردم باشه که پرستار رو بذاخلاق می بینند
  • آلا ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    20 4
    فوق العاده بود
  • Elly ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    20 4
    عالی بود ... حرف دل خیلی از ماها ، با خوندن هر سطرش اشک ریختم ... کی میشه یکی به داد دل ما هم برسه ...
  • محمد ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    0 0
    بسیار زیباست و بر اساس واقعیات سیستم درمان نوشته شده... این سیستم پزشک سالاره نه سیستمی که بخواد کار مریض راه بیافته... مسعولینش هم همه پزشکن و فقط حق وحقوق خودشون براشون مهمه...
  • اذر ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
    0 0
    سلام مطلبی که میخوام بگم کاملا بی طرفه ۱-مشکل اصلی رشته پرستاری عدم ورود فارغ التحصیلان این رشته بویژه اقایون به شغل پر ستاری اون هم بخاطر نبود فضای مناسب اجتماعیه والا نه فارغ التحصیلش اونقدر کمه نه حقوقش ۲ ما هی عادت داریم با خارج خودمونو مقایسه کنیم اخه سوال اینه چی تو کشور ما مثل خارجه که این دومیش باشه ۳ پرستارا انصافا در پاره ای موارد مقایسه غلط و نابجا میکنن مثلا رشته خودشونو با پزشکی مقایسه میکنن (اشتباه نکنین من دکتر نیستم ) که این باعث سر خورگیه خودشون میشه
  • محسن صحراگرد ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    10 1
    سلام و درود.. متن بسیار زیبا نگاشته شده بود و حقایق زیادی درش هست... همین وضع ادامه پیدا کنه ایران میشه یه کشوری که پرستار تربیت میکنه واسه بقیه کشور ها... از من گفتن بود...از مسئولین نشنیدن...یاعلی
  • آوامهاجر ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    1 14
    قبل از هرچیزی خداقوت عرض میکنم خدمت پرستاران دوستداشتنی و پرمحبت سرزمینم.....همچنین امیدوارم ریشه این ناعدالتی هرچه زودتر خشکیده بشه ! و اما در رابطه با خانم فدایی....به نظر من شما یک عامل ناشناخته هستین که در حرفه و مرتبه خودتون نتونستین موفقیت کسب کنید و حالا اومدین اینجا در بین یک سری از مهربانان مردم خودِ واقعیتون رو نشون بدین...چه بسا اگر غیر از این بود بجای این سخنرانی همچون زهر تلخ و بشدت غیر منطقی و سرشار از خود درگیری های درونی,در راه کسب واجبات ,اللخصوص در رابطه با حرفه خودتون ب جمع اوری اطلاعات میپرداختین تا فردا روزی دچار مشکل نشید.....من دکتر نیستم اما به شما توصیه میکنم به یک مشاور عالی رتبه مراجعه کنید...به امید بهبودی شما