دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
کد خبر: 130511

می‌توان با كمی خلاقیت غذاهای مغذی، سبك و كم كالری با گیاهان تهیه كرد. غذای پیشنهادی امروز سرشار از مواد و املاح مغذی است.

سلامت نیوز: می‌توان با كمی خلاقیت غذاهای مغذی، سبك و كم كالری با گیاهان تهیه كرد. غذای پیشنهادی امروز سرشار از مواد و املاح مغذی است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین،بسیاری از خانم‌ها وقتی فریزرشان از گوشت و مرغ خالی می‌شود نمی‌دانند چه غذایی بپزند.
از نظر این افراد، شام و ناهار وعده‌ای است كه با انواع گوشت‌ها آماده می‌شود. این در حالی است كه می‌توان با كمی خلاقیت غذاهای مغذی، سبك و كم كالری با گیاهان تهیه كرد. برای بسیاری از مادران رسیدن همه املاح غذایی به بدن اعضای خانواده دغدغه بسیار مهمی است. غذای پیشنهادی امروز سرشار از مواد و املاح مغذی است.اگر دوست داشته باشید می‌توانید در حد 100گرم قارچ هم به این مواد اضافه كنید. قارچ یكی از سبزی‌هایی است كه با تحریك گلبول‌های سفید به تقویت سیستم ایمنی بدن كمك می‌كند.

برای درست كردن این غذا ابتدا پیاز را نگینی خرد كنید و بگذارید با مقدار خیلی كمی روغن سرخ شود.
در ظرف را ببندید تا پیاز مغزپخت و سبك شود.
ادویه‌ها را می‌توانید در همین مرحله اضافه كنید.
پوست كدو و بادمجان را بگیرید و به‌صورت ورقه‌ای آنها را برش بزنید. از آنجا كه كدو زودتر از بادمجان می‌پزد بهتر است برش‌های كدو ضخیم‌تر از برش‌های بادمجان باشد. با این كار می‌توانید آنها را با هم سرخ كنید.
تا بادمجان و كدو یك سمتشان سرخ می‌شود سراغ خرد كردن سایر موادتان بروید.
مرحله بعد تفت‌دادن پنیر‌های لاكتیكی است كه به‌صورت مكعب‌های یك در یك‌‌سانت خرد كرده‌اید. سرخ كردن پنیر در ماهیتابه استفاده شده برای كدو و بادمجان می‌تواند رنگ پنیر‌ها را تیره كند بنابراین شستن ماهیتابه یا استفاده از ظرف دیگر ضروری است.
برای سرخ كردن این پنیر از مقدار كمی روغن استفاده و در حد طلایی شدن، پنیر را سرخ كنید. البته می‌توانید سرخ هم نكنید و به همان صورت مكعب‌های ریز به موادتان اضافه كنید.
همیشه این نكته را در نظر داشته باشید كه در پختن غذاهای گیاهی دست‌تان باز است و هر طوری كه دوست دارید می‌توانید مواد را طبخ كنید.
پنیر‌های لاكتیكی كه این روزها در بازار به وفور یافت می‌شوند، بافت متراكمی دارند و در آب شور نگهداری می‌شوند بنابراین روی نمك این پنیرها حساب كنید و از مقدار اولیه نمكی كه برای این غذا كنار گذاشته‌اید، كم كنید.

پنیر لاكتیكی از فراورده‌های خانواده پنیر است و از نظر ارزش غذایی همانند سایر فراورده‌های این خانواده از پروتئین و كلسیم بالایی برخورداراست. به آن پنیر سنتی نیز می‌گویند. پنیر لاكتیكی را خودتان هم می‌توانید درست كنید. این دقیقا همان پنیری است كه از شیر كامل و به‌طور مستقیم درست می‌شود. خوبی پنیر‌های لاكتیكی موجود در بازار این است كه آنها كاملا پاستوریزه هستند و مانند پنیری كه در خانه درست می‌كنید طعم طبیعی دارند.

مرحله نهایی، ریختن مواد كنار هم درون ماهیتابه و گذاشتن برش‌های حلقه‌حلقه‌شده گوجه‌فرنگی روی آن است.
در ظرف را بگذارید تا گوجه آب بیندازد و طعم دلنشین مواداولیه‌تان به خورد هم برود.
از اینجای كار به بعد بهتر است غذایتان را زیاد هم نزنید تا بافت كدو و كوجه‌فرنگی از هم باز نشود و شكلشان حفظ شود.
قارچ‌ها را هم می‌توانید كنار كدو و بادمجان‌ها تفت دهید و هم در مرحله نهایی كه گوجه‌ها را گذاشتید روی آنها بچینید.
از آنجا كه قارچ نیز مانند گوجه‌فرنگی آب می‌اندازد مدت بیشتری باید صبر كنید تا آب مواد جمع شود و غذایتان قوام پیدا كند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha