چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 132316

رئیس آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: از استفاده مکرر ظروف پلاستیکی یکبار مصرف خودداری کنید، زیرا این ظروف یکبار استفاده‌ شده‌اند و استفاده مکرر سبب ایجاد خراشهای بسیار کوچکی در ظروف می‌شود که محل تجمیع میکروبها و ایجاد عفونتها و بیماریهای دستگاه گوارش می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: از استفاده مکرر ظروف پلاستیکی یکبار مصرف خودداری کنید، زیرا این ظروف یکبار استفاده‌ شده‌اند و استفاده مکرر سبب ایجاد خراشهای بسیار کوچکی در ظروف می‌شود که محل تجمیع میکروبها و ایجاد عفونتها و بیماریهای دستگاه گوارش می‌شود.

ناهید ساطعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: در عصر حاضر حداقل در ایران پلاستیکها به‌ طور وسیعی با مصرف غذا در ارتباطند، اولاً به این دلیل که به‌ صورت یک‌بار مصرف هستند موادغذایی را از آلودگی میکروبی محافظت میکنند، در ثانی به دلیل سبک و نشکن‌بودن‌شان در مسافرتها مورد استفاده قرار میگیرند.

وی افزود: پلاستیکها از مواد شیمیایی به نام پلیمر به همراه مواد افزودنی به‌ عنوان شفاف‌کننده و نرم‌کننده تهیه می‌شوند که هر نوع برای مصارف خاصی استفاده می‌شوند.

در همین راستا انجمن صنعت پلاستیک یک سیستم یکنواخت با سه فلش و شماره مربوطه به هر نوع پلیمر را برای ثبت در زیر ظرف مشخص کرده که برای جداکردن پلاستیکهای مختلف و برای بازفراوری و شناسایی نوع پلیمر استفاده شود.

ساطعی با اشاره به این مطلب، تصریح کرد: این مواد در آزمایشگاه کنترل موادغذایی و بهداشتی دانشگاههای سراسر کشور قبل از صدور شناسنامه نظارت کارگاهی، به هنگام تولید این ظروف از نظر میزان مواد شیمیایی حاصل از پلاستیکها به موادغذایی بسته به نوع مصرف آن کنترل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha