در برخی موارد نشستن‌های نا‌مناسب در طولانی‌ مدت علایمی را ایجاد می‌کند که این علایم با بیماری‌های قلبی - عروقی اشتباه گرفته می‌شود.

سلامت نیوز: در برخی موارد نشستن‌های نا‌مناسب در طولانی‌ مدت علایمی را ایجاد می‌کند که این علایم با بیماری‌های قلبی - عروقی اشتباه گرفته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز،دکترمرتضی عزیزیان؛ فیزیوتراپ در روزنامه شهروند نوشت: نشستن‌های طولانی‌مدت همراه با پرنکردن قوس کمر و نیز خم‌‌شدن ستون فقرات از ناحیه مهره‌های سینه‌ای موجب کاهش حجم فضای داخلی قفسه‌‌سینه و فشردگی احشایی مانند ریه می‌شود. همچنین این طرز نشستن در طولانی‌ مدت موجب تغییر حالت و جابه‌جایی ارگان‌های داخلی بدن و نیز تغییر و جابه‌جایی عروق خون آورنده و خون برنده و نیز شریان‌های دیگر به صورت جزیی یا حتی چشمگیر خواهد شد.
این جابه‌جایی و تغییر حالت برخی ارگان‌ها از نظر سیستمیک علایمی را در بدن فرد ایجاد می‌کند که تغییرات آریتمی (ضربان قلب) و نامنظم شدن آنها ازجمله این علایم هستند. ایجاد درد در ناحیه کتف چپ ازجمله این علایم است. این درد می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی شده، علایمی شبیه بیماری‌های قلبی ایجاد کرده و الگویی از درد شبیه بیماری‌های قلبی ایجاد کند که در بسیاری موارد با درد واقعی قلب اشتباه گرفته می‌شود. قوزکردن می‌تواند موجب ایجاد فشار بر دیسک‌های مابین مهره‌های سینه‌ای شود و با فشار بر این دیسک‌ها و سطوح مفصلی مجاور آنها موجب ارجاع درد به قدام قفسه سینه شود.  توصیه می‌شود افراد چنانچه در ناحیه قفسه سینه خود احساس درد کرده و علایم بیماری‌های قلبی را دارند باید در سریع‌ترین زمان با مراجعه به پزشک از عدم ابتلا به بیماری‌های قلبی اطمینان پیدا کنند.
چنانچه بیماری قلبی تشخیص داده نشد و درد نیز همچنان ادامه داشت، باید توجه به دردهای کمر و قفسه‌‌سینه ناشی از عدم نشستن مناسب مورد توجه قرار گیرد. 
درمان‌های موثر در این زمینه اصلاح ارگونومی بدن و انجام یک سری حرکات درمانی به نام «مانیپولاسیون» است. انجام حرکات مانیپولاسیون که جدای از حــرکات ورزشی معمولی است، باید تحت نظر پزشک متخصص و دوره دیده انجام شود تا آسیبی به فرد وارد نشود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha