جزئیات ثبت‌نام و نحوه برگزاری چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی سال ۹۴ اعلام شد.

سلامت نیوز: جزئیات ثبت‌نام و نحوه برگزاری چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی سال ۹۴ اعلام شد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، داوطلبان برای آغاز مراحل ثبت نام با مراجعه به سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir نسبت به پرداخت اینترنتی مبلغ ۵۷۵ هزار ریال اقدام کرده و با دریافت کد پرداخت مراحل ثبت نام را آغاز کنند. مهلت ثبت نام از 8 تا 22 دی 93 است.


شرایط لازم برای شرکت در آزمون پذیرش دستیار
بر اساس این گزارش،تایید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، داشتن مدرک یا گواهینامه فارغ التحصیلی در رشته دکتری پزشکی عمومی،داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای مردان از دیگر شرایط لازم است.
عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی Ph.D یا کارشناسی ارشد و همچنین نداشتن مدرک تخصصی پزشکی بالینی،نداشتن نقص عضو مؤثر حرفه ای برحسب رشته بر اساس پیوست اعلام شده از شرایط لازم برای شرکت در آزمون دستیاری است.
در این دوره محدودیت سنی وجود ندارد اما شرکت به صورت آزمایشی مجاز نیست.
پذیرفته شدگان مرحله اصلی و جایگزین مرحله اول تکمیل ظرفیت مناطق محروم آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره چهل و یکم حتی در صورت عدم ثبت نام هم مجاز به شرکت در دوره چهل و دوم نیستند.
داوطلبان باید مدارک مورد نیاز را اسکن کرده و به صورت اینترنتی ارسال کنند.


زمان برگزاری آزمون و توزیع کارت ورود به جلسه
چهل و دومین آزمون دستیاری پزشکی رأس ساعت 9 صبح پنجشنبه 10 اردیبهشت 94 به طور همزمان در 19 دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.
کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 7، 8 و 9 اردیبهشت 94 از طریق سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت است.
کلید آزمون بعدازظهر روز شنبه 12 اردیبهشت 94 بر روی سایت اینترنتی قرار خواهد گرفت.
داوطلبان می توانند پس از اعلام کلید آزمون از تاریخ 12 تا 14 اردیبهشت 94 نسبت به ارسال اعتراض به سوالات آزمون مذکور منحصراً به صورت اینترنتی اقدام کنند.
پس از رسیدگی به اعتراضات واصله و رسیدگی به آن، کارنامه اولیه داوطلبان به همراه فرم انتخاب رشته در پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود و داوطلبانی که حداقل نمره 150 از 600 را کسب کرده باشند واجد شرایط هستند و می توانند نسبت به انتخاب چند رشته از چند دانشگاه اقدام کنند.


رشته‌هایی که دستیار می‌پذیرند
در این دوره رشته های ارتوپدی، جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی، بیماریهای مغز و اعصاب، بیماریهای داخلی، بیماریهای عفونی و گرمسیری، بیماریهای قلب و عروق، کودکان، بیهوشی، پزشکی اجتماعی، پزشکی هسته ای ، آسیب شناسی، پوست، طب فیزیکی و توانبخشی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، چشم پزشکی، پرتودرمانی، رادیولوژی، روانپزشکی، زنان و زایمان، گوش و گلو و بینی و جراحی سروگردن، پزشکی قانونی، طب کار، طب اورژانس، پزشکی ورزشی، طب هوا و فضا و زیر سطحی، طب سالمندان پذیرش دستیار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha