خاصیت ادویه‌های تند، فراتر از مزه دار کردن غذای شما است. غذاهایی که به‌خصوص با انواع فلفل مثل قرمز، چیلی یا هندی (هابانرو) تند شده‌اند، ویژگی‌هایی دارند که ممکن است شما را غافلگیر کند.

سلامت نیوز:خاصیت ادویه‌های تند، فراتر از مزه دار کردن غذای شما است. غذاهایی که به‌خصوص با انواع فلفل مثل قرمز، چیلی یا هندی (هابانرو) تند شده‌اند، ویژگی‌هایی دارند که ممکن است شما را غافلگیر کند.

به گزارش سلامانه به نقل از سایت «فاکس نیوز»، این نگاهی است به بعضی از ویژگی‌های مفید غذاهای تند:


-    کم کردن وزن. با خوردن این غذاها، متابولیسم بدن به‌طور موقت زیاد می‌شود و کالری بیش‌تری می‌سوزد. هم‌چنین، موقعی که غذای تند در بشقابتان است، به‌طورمعمول کمتر می‌خورید و کالری کمتری وارد بدنتان می‌شود.


-    ماده «کاپسایسین» که باعث تندی فلفل و سوختن زبان می‌شود، کلسترول بد را کاهش می‌دهد و جلوی ژنی که باعث تنگ شدن رگ می‌شود را می‌گیرد. به این ترتیب، برای سلامت قلب مفید است. این نتیجه تحقیقی است که توسط انجمن شیمی آمریکا منتشر شده.


-    انجمن سرطان آمریکا می‌گوید کاپسایسین، سرعت رشد سلول‌های سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. نتایج یک تحقیق آزمایشگاهی نیز نشان می‌دهد، زردچوبه حاوی نوعی آنتی اکسیدان است که احتمالاً خاصیت ضد سرطانی دارد.


-    محققان ادعا می‌کنند، کاپسایسین ضدالتهاب است و باعث کاهش فشارخون می‌شود. ظاهراً فلفل قرمز سریع‌تر از هر خوراکی تند دیگری، فشار را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha